دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۳۴۵۳
|
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۴
کتاب يادنامه ثمين باغچه‌بان همزمان با برگزاري نخستين دروه جشنواره موسيقي کودک منتشر مي‌شود.

به گزارش «شهر» به نقل از پايگاه اطلاع رساني موسيقي ايران دبير جشنواره موسيقي کودک با اعلام اين خبر گفت: در اين جشنواره که به همت موسسه فرهنگي هنري شهرزاد تدارک ديده شده ياد نامه‌اي به ياد ثمين باغچه بان منتشر خواهد شد و در آن آثار و مقالات متنوعي در زمينه موسيقي کودک به چاپ خواهد رسيد.

 

نگار پدرام در ادامه افزود: اين ياد نامه از 3 بخش تشکيل شده که در قسمتي از آن نوشته ها و مقالاتي درباره ثمين باغچه بان و آثار او به چاپ مي رسد؛ اين بخش با همکاري آهنگسازي، نوازندگان، نويسندگان، شاعران، ناشران، و کليه دست اندرکاران موسيقي، و ادبيات کودک تهيه خواهد شد.

 

وي همچنين تصريح کرد: در بخش دوم از اين مجموعه مقالات ارسال شده در حوزه موسيقي کودک و در بخش سوم نيز مباحث و موضوعات طرح شده در سمينار جشنواره موسيقي کودک گنجانده خواهد شد.

 

پدرام درباره بخش هاي ديگر اين جشنواره گفت: در بخش اصلي اين جشنواره قرار است آلبوم هاي توليد شده موسيقي کودک که بين سال هاي 85 تا 89 منتشر شده اند مورد بررسي قرار گيرند و برترين آلبوم در اين حوزه معرفي شود.

 

دبير جشنواره موسيقي کودک در ادامه تاکيد کرد: ما گمان نمي کرديم چنين استقابلي از جشنواره موسيقي کودک شود؛ اما پس مواجه شدن با اين استقبال تصميم گرفتيم بخش هاي ديگري از جمله برگزاري اجراهاي زنده گروه هاي موسيقي کودک را نيز داشته باشيم. البته اسامي گروه هاي حاضر در اين جشنواره در آينده اي نزديک اعلام خواهد شد.

 

مراسم اختتاميه اين جشنواره مهر ماه امسال همزمان با روز جهاني کودک برگزار خواهد شد. همچنين علاقمندان مي‌توانند مقالات خود را تا 15 شهريور به آدرس jashnvarehmk@gmail.com ارسال کنند.

نظر شما