يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۱۶
کد خبر: ۴۳۴۵۴
|
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۱
قاليباف در گردهمايي ائمه جماعات شهرداري تهران:
شهردار تهران گفت ‌: ‌امروز بزرگ ترين خطر آن است که اين گونه القا کنند که روحانيت به عنوان نماد و قدرت اسلام نمي‌تواند جامعه را اداره کند و اين فکر نادرست را به جامعه تزريق کنند، اگر موفق شوند دشمنان داخلي و خارجي انقلاب به اهداف خود مي‌رسند.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، ‌ محمدباقرقاليباف شب گذشته-يكم شهريور- در نهمين گردهمايي ائمه جماعات شهرداري تهران که در سالن ايران زمين برگزار شد ،‌ با تاکيد بر اين که رابطه روحانيت با نظام تنها رابطه اي فردي نيست و رابطه حاکميت اسلام با شرع و فقه است، ‌افزود: ‌به تعبير امام راحل (ره) ، ‌«روحاني» يعني اسلام و قدرت اسلام از حنجره روحانيت خارج مي‌شود.


قاليباف خاطرنشان کرد:‌ خطر بزرگي که امروز ما را تهديد مي‌کند بحث اسلام منهاي روحانيت است که به طور جدي در کشور مطرح شده و در عمل روي اين موضوع تبليغ مي شود.


شهردار تهران افزود : مهم آن است که ما امروز فقط نيازمند روش استدلالي و اثباتي نيستيم و جامعه ما علاوه بر اين که به فکر و انديشه نياز دارد اما به دليل آن که اسلام در مسند قدرت است ، نيازمند بخش ثبوتي نيز هستيم و تحقق آن از وظايف قطعي ماست و چه بسا اگر انديشه ها و فکر ناب اسلامي را در زندگي مردم ساري و جاري نسازيم به آن فکر و انديشه نيز صدمه وارد مي شود.


قاليباف تصريح کرد : ‌امروز بزرگ ترين خطر آن است که اين گونه القا کنند که روحانيت به عنوان نماد و قدرت اسلام است نمي تواند جامعه را اداره کند و اين فکر نادرست را به جامعه تزريق کنند که اگر موفق شوند دشمنان داخلي و خارجي انقلاب به اهداف خود مي رسند.


شهردار تهران با بيان اينکه مجاهد واقعي کسي است که دغدغه اثبات کارآمدي دين در اداره جامعه را داشته باشد ،‌ خاطر نشان کرد : شعارهايي مانند اسلام منهاي روحانيت ، ‌اين که اسلام در مسند قدرت پاسخگوي نيازهاي مادي و معنوي نيست و اين که دين امري شخصي است و اجتماعي نيست و در عصر غيبت ، ‌اسلام نمي تواند حکومت را اداره کند خطرهاي بزرگي است و نبايد اجازه دهيم که اين ها در جامعه تسري يابد .


او درادامه اظهار کرد : اميدواريم خداوند در اين ماه به ما توفيق بندگي و اطاعت بدهد و بتوانيم راه امام (ره) و شهدا را تحت ولايت مقام معظم رهبري ادامه دهيم .


همچنين در اين گردهمايي ، ‌حجت الاسلام والمسلمين عبدالمقيم ناصحي مشاور شهردار تهران در امور ديني با اشاره به اهميت روحانيت و نقش آن در مبارزه با ظلم از صدر اسلام تا کنون گفت : علما و روحانيت همواره توانسته اند در برابر شکل هاي مختلف ظلم در هر دوره اي بايستند . خدا را شاکريم که در عصري زندگي مي کنيم که حاکميت ولايت فقيه در آن وجود دارد و در اين دوره قطعا وظيفه ما سنگين تر نيز هست .


او افزود : امروز نسبت به چند سال قبل تحول عظيمي در امور مساجد شهرداري ايجاد شده است و 250 روحاني با وظايف و برنامه هاي مختلف در شهرداري حضور دارند که اين امر تا کنون بي سابقه بوده است .


بر اين اساس در اين همايش از سه نفر ار ائمه جماعات برتر شهرداري قدرداني شد .


نظر شما