شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۲
کد خبر: ۴۳۴۸۶
|
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۰
ايستگاه متروي شيخ‌الرئيس از خط چهار متروي تهران، شنبه ـ 5 شهريور ـ با حضور شهردار تهران به بهره‌برداري مي‌رسد.

هابيل درويش مديرعامل شركت متروي تهران و حومه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» با اعلام اين خبر افزود: اين ايستگاه كه در بخش شرقي خط چهار مترو و در تقاطع بلوار امام علي(ع) با خيابان پيروزي قرار دارد، هم‌اكنون تمكيل شده و آماده بهره‌برداري است.

 

او افزود: با گشايش اين بخش از خط چهار مترو و با توجه به موقعيت و شرايط اين ايستگاه، روزانه حجم بسيار زيادي از مسافران در طول اين مسير جابه‌جا مي‌شوند و حجم زيادي از مشکلات ترافيکي سطح محدوده کاسته خواهد شد.

 

مديرعامل شركت متروي تهران و حومه تصريح‌كرد: خط چهار مترو تا پايان سال با راه‌اندازي ايستگاه‌هاي پيروزي و نيروي هوايي در بخشي شرقي و رسيدن به اكباتان در بخش غربي به طوركامل به بهره‌برداري مي‌رسد.

 

درويش خاطرنشان‌كرد: خط چهار مترو تهران يكي از خطوط مهم هفت‌گانه درون شهري است كه شرق و غرب تهران را به‌هم پيوند مي‌دهد. اين خط حدود 20 كيلومتر طول دارد و مشتمل بر 19 ايستگاه است. برآوردهاي كارشناسان حاكي از اين است كه اين خط يك ميليون و 430هزار مسافر را در طول روز جابه جا كند.

 

او ادامه داد: اين خط ازغرب تهران در جوار ايستگاه ارم سبز خط 5 آغاز و به‌ميدان شهيد كلاهدوز در شرق تهران منتهي مي‌شود.خط چهار مترو تهران در طول مسير غرب به شرق خود فرودگاه مهرآباد، دانشگاه صنعتي شريف، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتي اميركبير و مراكز نظامي و مسكوني در شرق تهران (خيابان پيروزي) را به هم مرتبط مي‌كند.

 

مديرعامل شركت متروي تهران و حومه تصريح‌كرد: هم‌اكنون با كمك‌هاي شهرداري تهران اين توان در مترو به وجود آمده كه هر ماه يك ايستگاه مترو از نظر زيربنايي كه شامل تونل، هواكش و تجهيزات ساخت ايستگاه، آماده بهره‌برداري شود.

نظر شما