سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۱
کد خبر: ۴۳۵۸۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲
جشن شکوفايي محلات منطقه 13 آ غاز شد؛
جشن شکوفايي محلات منطقه 13 با بهره برداري از سراي محله آشتياني و افتتاح جاده تندرستي شرق تهران آغاز شد.

به‌گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 13 ، خليل راحتي، شهردار اين منطقه از آغاز برگزاري جشن‌هاي شکوفايي محلات منطقه خبر داد و گفت: بسياري از محلات منطقه داراي پتانسيل‌هاي لازم است که با تلاش‌هاي شهرداران نواحي و با همت شوراياري محلات نيازهاي شهري، فرهنگي، اجتماعي، تفريحي و ورزشي و در مجموع سرانه‌هاي مورد نياز ساکنان منطقه تامين مي‌شود.


او يکي از سياست‌هاي شهرداري تهران را ارايه خدمات به شهروندان در محل سکونت آنان عنوان کرد و يادآور شد: در گذشته شهروندان براي دريافت خدمات مي‌بايستي در شهر تا مسافت‌هاي دور جابجا مي شدند، اما با سياست‌هاي ابلاغي هم‌چون ناحيه‌محوري و محله‌محوري امکانات مورد نياز شهروندان در محلات به شهروندان ارايه مي‌شود که اين اقدام مي‌تواند از بار مشکلات شهري بکاهد و تاثير مستقيم بر کاهش ترافيک و تسهيل در ارايه خدمات به شهروندان داشته باشد که اين موضوع تعلق‌خاطر ساکنان محلات را نيز به همراه خواهد داشت.

  

شهردار منطقه 13 در ادامه با اشاره به تدوين و برنامه‌ريزي براي دستيابي به اهداف سند توسعه محلات منطقه افزود: محله آشتياني اولين محله اين منطقه است که سرانه آن بر اساس استاندارد و نياز شهروندان تامين شده است.


او با بيان اين‌که تا پايان سال هر ماهه يک جشن شکوفايي براي يک محله منطقه بر گزار خواهد شد، بيان کرد:با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته تا پايان سال براي نيمي از محلات سيزده‌گانه منطقه جشن شکوفايي برگزار خواهد شد تا شهروندان بتوانند از امکانات و خدمات مورد نياز در محله خود استفاده کنند.


راحتي برگزاري جشن شکوفايي را به نوعي اطلاع رساني به اهالي محلات عنوان کرد گفت: به واقع واگذاري امور به شوراياري و مدير محله، واگذاري کارهاي مردم به خودشان است که اين اقدام ميزان مشارکت و تعامل شهروندان را با مديران شهري افزايش مي‌دهد.


در مراسم برگزاري جشن شکوفايي محله آشتياني جمعي از اعضاي شورا ياري و خانواده‌هاي تحت پوشش کميته امام خميني (ره) و شهروندان محله حضور داشتند که با افتتاح سراي آشتياني حاضران بر سر سفره افطاري ميهمان شدند.

  

سراي محله آشتياني در ناحيه 4 منطقه 13 واقع است که با مدير محله که منتخب شوراياري محله است ارايه خدمات به ساکنان محله بر عهد دارد و اين سراي محله داراي سالن ورزشي، خانه اسباب‌بازي، خانه IT، کلاس‌هاي آموزش زبان، گالري هنري، کلاس‌هاي آموزش مهارت زندگي، سالن همايش و آموزش رباتيک است.


افتتاح اولين جاده تندرستي در شرق تهران

اولين جاده تندرستي شرق تهران به‌طول 3 هزار متر مربع در اطراف پارک صبا با هزينه‌اي بالغ بر 200 ميليون تومان جهت استفاده شهروندان احداث شده است که اين جاده تندرستي شامل مسير دوچرخه سواري و وسايل توانمندسازي، مسيرهاي مارپيچ و ساير امکانات و ابزار ورزشي است که با حضور شهردار، اعضاي شوراياري و شهروندان افتتاح و مورد بهره‌برداري قرار گرفت تا سرانه هاي محله را ارتقا بخشد.  

نظر شما