دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۳۶۱۷
|
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۱
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران گفت: درجلسه شوراي اسلامي شهر تهران با اعطاي وام يک ميلياردي به فعالان قرآني موافقت و پيگيري‌ها عملياتي شدن آن آغاز شده است.

به‌گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، سيد محمد هادي ايازي عصر ديروز ـ 5 شهريور ـ با حضور در سازمان فعاليت هاي قرآني جهاددانشگاهي از خبرگزاري قرآني ايکنا بازديد کرد و در نشست مطبوعاتي به تشريح آخرين فعاليت‌ها و برنامه‌هاي قرآني شهرداري در کلان‌شهر تهران پرداخت و تصريح کرد: فعاليت‌هاي قرآني که توسط شهرداري در شهر تهران اجرا شده است طي سال‌هاي گذشته دامنه وسيعي داشته است.


او ادامه داد: گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي و قرآني درخور توجه است و در حال حاضر مي‌توان گفت موقعيت تهران در عرصه فعاليت‌هاي قرآني در مقايسه با ساير کلان‌شهرهاي اسلامي قابل قبول است.


معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران اظهار داشت: تصميمات و تدابيري جهت توسعه فضاها و فرهنگ قرآني در شوراي‌عالي قرآني شهرداري به‌تصويب رسيده است که با اتمام مرحله اجراي آنها شاهد تغييراتي در حوزه هاي مذکور خواهيم بود.


او افزود: هم‌چنين در ماه مبارک رمضان حضور مردم در فرهنگسراها و استقبال از اجراي برنامه هاي قرآني چشمگير بوده است.


ايازي تصريح کرد: اجراي شمسه قرآني بامحوريت 17 فعاليت قرآني و تاکيد بر هويت محلي و سرمايه اجتماعي در حال پي‌گيري است و بهمن‌ماه 90 برگزار مي‌شود. تشکيل بانک فعالان قرآني 374 محله تهران و شبکه اجتماعي قرآني از مهمترين اهداف اجراي شمسه قرآني به‌شمار مي‌آيد و وبلاگ‌نويسان قرآني مي‌توانند در اين عرصه حضور داشته باشند.

او ادامه داد: جشنواره شمسه در دو بخش مجزاي شفاهي و کتبي با موضوعات قرآن و اخلاق، قرآن و خانواده، قرآن پيشرفت و توسعه پذيري، قرآن و هويت برگزار مي‌شود.


معاون شهردار تهران يادآور شد: ايجاد دارالقرآن در هريک از محلات از مهم‌ترين برنامه‌ها و فعاليت‌هاي قرآني شهرداري تهران محسوب مي‌شود.

نظر شما