يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۳۶۸۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲
نشست خبري همايش «تحول در علوم انساني در دانشگاه‌‌ها» که از روز 12 تا 16 شهريورماه در مشهد مقدس برپا مي‌شود،‌ در سازمان بسيج اساتيد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر،‌ در اين نشست که صبح امروز يکشنبه هفتم شهريور در سازمان بسيج اساتيد برگزار شد، حاج ‌عباس نصيري‌فرد،‌معاون آموزشي و فرهنگي سازمان بسيج اساتيد و دبير علمي همايش «تحول در علوم انساني در دانشگاه‌‌ها» گفت: امسال اجلاس ساليانه بسيج اساتيد هدفمند شده است و رويکرد کلي اجلاس، تحول در علوم انساني با عنوان «روش تحقيق اسلامي در علوم انساني» است که در مشهد برگزار خواهد شد.

وي اظهارداشت: اين همايش در بحث فراخوان مقالات با استقبال خوبي مواجه شده است، به‌نحوي که 160 مقاله از اساتيد دانشگاه‌ها و از حوزه‌هاي علميه به اين همايش رسيده و با بررسي کميته‌ علمي همايش، 110 مقاله از ميان اين مقالات براي شرکت در همايش پذيرش شده‌‌اند.

نصيري‌فرد افزود: از مان 110 مقاله پذيرفته‌شده در همايش، 10 مقاله به عنوان مقالات منتخب براي ارائه در اجلاسي که در مشهد برگزار مي‌شود،‌ انتخاب شده است.



وي همچنين از انتشار مجموع 110 مقاله پذيرفته‌شده در همايش، پس از برگزاري اجلاس مشهد در قالب يک کتاب خبر داد و گفت: در اجلاس پنج روزه‌اي که در مشهد برگزار مي‌شود از سخنراناني نيز دعوت کرده‌ايم که در همايش سخنراني‌هاي علمي ارائه مي‌‌دهند.

نصيري‌فرد تاکيد کرد: يکي از اين سخنرانان که سخنران علمي همايش است و نه سخنران سياسي، آيت‌اله آملي لاريجاني است. همچنين شخصيت‌هايي چون صادقي رشاد، خسروپناهي، رحيم‌پور ازقدي و قائمي‌نيا در اين اجلاس سخنراني خواهند کرد.

دبير علمي همايش «تحول در علوم انساني در دانشگاه‌‌ها» درباره کمسيسيون‌هاي تخصصي اين اجلاس توضيح داد: بحث تحول در علوم انساني به‌صورت کميسيون‌هاي تخصصي با موضوع رابطه تحول علوم ديگر با علوم انساني تحت عنوان کارگروه‌‌هاي تخصصي به مدت دو روز، به مباحثي که جزئي از همان سرفصل تحول است مي‌پردازند.

وي ادامه داد: يک کارگروه ديگر در اجلاس مشهد که مربوط به معاونت فرهنگي و آموزشي سازمان است،‌کارگروه حلقه ةاي صالحين است که متشکل از استادان بسيجي دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها هستند و در هم‌انديشي‌اي که در اجلاس مشهد برگزار مي‌کنند، در گروه‌‌هاي 5 تا 20 نفره به تحليل و بررسي مباحثي مي‌پردازند که در بسيج اساتيد پيگيري مي‌شود. اين حلقه‌ها بيشتر به مباحث معرفتي، بصيرتي و تشکيلاتي و ساختاري مي‌پردازند.



نصيري‌فرد توضيح داد: حلقه‌ةاي صالحين در هر دانشکده مربياني دارند که اين مربيان در هر دانشگاه حلقه بزرگ‌تري را تشکيل مي‌دهند و براي اجلاس مشهد در مجموع از 300 مربي که از 300 حلقه صالحين متعلق به دانشگاه‌هاي مختلف کشور هستند، دعوت به عمل آمده است.



سهراب صلاحي، رئيس سازمان بسيج اساتيد دانشگاه‌ها و مراكز آموزش‌عالي و پژوهشي كشور نيز در اين نشست جزئياتي از اين همايش را تشريح کرد.

در روزهاي 13 و 14 شهريور در کارگروه‌هاي تخصصي اين اجلاس،‌ سردار مسعودي، دکتر صفري، دکتر خرمشاد،‌ محمديان و شريعت‌مداري شرکت مي‌کنند.


نظر شما