دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۴۳
کد خبر: ۴۳۷۰۶
|
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۰
رئيس پليس راهور تهران، محدوديتهاي توقف و تردد همزمان با برگزاري نماز عيد سعيد فطر را تشريح کرد.

به گزارش خبرنگار شهر سردار حسين رحيمي ظهر دوشنبه در نشست خبري با اشاره به محدوديتهاي ترافيکي مراسم نماز عيد سعيد فطر اظهار داشت: محدوده اصلي اجراي اين طرح از شمال خيابان فاطمي، از شرق وليعصر، از جنوب خيابان جمهوري و از غرب خيابان کارگر است به همين منظور توسط تمامي وسايل نقليه از ساعت 4 صبح روز نماز در طول خيابان کريمخان از حافظ تا ميدان وليعصر(عج) طول خيابان فاطمي از ميدان فاطمي تا کارگر، طول بلوار کشاورز از ميدان وليعصر تا خيابان کارگر و طول خيابان وليعصر از ميدان تا خيابان زرتشت ممنوع است.

 

وي ادامه داد: همچنين تردد وسايل نقليه در مسير شرق از خيابان وليعصر(عج) حدفاصل تقاطع جمهوري تا ميدان وليعصر(عج) و خيابان فلسطين، طالقاني و خيابانهاي منشعب از آنها به سمت غرب ممنوع است.

 

سردار رحيمي افزود: اين محدوديتها در خيابان کارگر حدفاصل خيابان جمهوري تا تقاطع فاطمي و خيابان انقلاب اسلامي حد فاصل ميدان انقلاب تا تقاطع وليعصر اجرا مي شود اين در حالي است که از تقاطع نصرت - قريب به سمت شرق محدوديت اجرا شده و وسايل نقليه به سمت غرب و در ادامه از ميدان توحيد به سمت جنوب هدايت مي شوند ضمن اينکه تردد در خيابان جمهوري از ميدان تا حافظ به صورت غرب به شرق جريان دارد.

 

رئيس پليس راهور تهران با بيان محدوديتهاي توقف همزمان با اجراي مراسم تاکيد کرد: تردد تمامي وسايل نقليه در بلوار کشاورز از ميدان وليعصر (عج) تا تقاطع کارگر هر دو مسير، خيابانهاي واقع در غرب خيابان وليعصر(عج) حدفاصل جمهوري تا ميدان وليعصر(عج)، خيابان فاطمي حدفاصل ميدان فاطمي تا کارگر، خيابان کارگر حدفاصل جمهوري تا بلوار کشاورز، طول خيابان فلسطين و جويبار از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز ممنوع است.

 

سردار رحيمي تصريح کرد: همچنين توقف در طول خيابان 16 آذر از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز، طول خيابان طالقاني از تقاطع قدس تا حافظ، طول خيابان وليعصر(عج) از ميدان انقلاب تا ميدان وليعصر(عج) و خيابانهاي واقع شده در ضلع جنوبي خيابان انقلاب اسلامي شامل ابوريحان، دانشگاه، رازي ، 12 فروردين و منيري جاويد ممنوع است.

 

محلهاي توقف و تردد اتوبوسهاي شرکت واحد

 

رئيس پليس راهور تهران با بيان ايجاد ايستگاههايي براي توقف و تردد اتوبوسهاي شرکت واحد اظهار داشت: براي توقف اتوبوسها سامانه يک در خيابان آذربايجان مسير شرق به غرب، خيابان سپهبد قرني حدفاصل طالقاني تا ميدان فردوسي در ضلع غربي، خيابان انقلاب حدفاصل ميدان فردوسي تا خيابان وليعصر(عج) در مسير شرق به غرب، خيابان دکتر قريب حدفاصل بلوار کشاورز تا خيابان آزادي در ضلع غربي و خيابان آزادي حدفاصل خيابان نواب تا ميدان انقلاب در مسير غرب به شرق ايجاد مي شود.

 

سردار رحيمي ادامه داد: همچنين سامانه دوم در خيابان جمهوري حدفاصل خيابان فردوسي تا خيابان دانشگاه در مسير شرق به غرب لاين ويژه، جنوب به شمال خيابان دانشگاه حدفاصل خيابان جمهوري تا خيابان انقلاب در ضلع شرقي، شمال به جنوب خيابان فلسطين حدفاصل خيابان انقلاب تا خيابان جمهوري پيش بيني شده است.

 

وي ادامه داد: سامانه چهارم در مسير جنوب به شمال خيابان صبا حدفاصل خيابان انقلاب تا خيابان بزرگمهر، شمال به جنوب خيابان وليعصر حدفاصل ميدان وليعصر تا خيابان انقلاب ، شمال به جنوب خيابان کارگر حدفاصل ميدان انقلاب تا ميدان پاستور ، جنوب به شمال خيابان جمالزاده حدفاصل خيابان جمهوري تا خيابان انقلاب، ايجاد مي شود.

 

همچنين سامانه دهم توقف در شمال به جنوب خيابان کارگر حدفاصل بلوار کشاورز تا ميدان انقلاب، جنوب به شمال خيابان جمالزاده حدفاصل خيابان انقلاب تا خيابان نصرت ضلع شمال خيابان آزادي حدفاصل ميدان انقلاب تا خيابان دکتر قريب ، شمال به جنوب خيابان ولعصر حدفاصل خيابان نصرت تا خيابان آزادي ، غرب به شرق نصرت حدفاصل خيابان ولعصر تا خيابان کارگر قرار دارد.

 

رحيمي تاکيد کرد: همچنين توقفگاه منطقه 6 در جنوب به شمال خيابان کارگر حدفاصل ميدان انقلاب تا تقاطع خيابان فاطمي ، شمال به جنوب خيابان کارگر حدفاصل خيابان فاطمي تا بلوار کشاورز، شرق به غرب بلوار کشاورز حدفاصل خيابان کارگر تا خيابان دکتر قريب و خيابانهاي کلهر و کاوه است.

 

همچنين هر دو جهت خيابان وصال شيرازي حدفاصل خيابان طالقاني تا خيابان انقلاب ، غرب به شرق خيابان بزرگمهر حدفاصل خيابان وصال شيرازي تا خيابان صبا، جنوب به شمال صبا حدفاصل خيابان بزرگمهر تا خيابان طالقاني به عنوان سامانه توقف در نظر گرفته شده است.

 

رئيس پليس راهور تهران با اشاره به ايجاد سامانه توقف در لاين ويژه خيابان طالقاني حدفاصل شريعتي تا خيابان وليعصر، شرق به غرب خيابان کريمخان حدفاصل هفت تير تا ميدان وليعصر اظهار داشت: همچنين غرب به شرق خيابان کريمخان حدفاصل حافظ تا ميدان هفتم تير ، شمال به جنوب خيابان حافظ از کريمخان به سمت جنوب در ضلع غربي، جنوب به شمال خيابان وليعصر از ميدان وليعصر به سمت شمال ، غرب به شرق بلوار کشاورز حدفاصل خيابان نواب تا خيابان کارگر و شمال به جنوب خيابان دکتر قريب قبل از بلوار کشاورز به عنوان سامانه توقف در نظر گرفته مي شود.

 

همچنين براي مساجد جنوب شهر غرب به شرق خيابان جمهوري حدفاصل ميدان جمهوري تا خيابان کارگر در نظر گرفته شده است. اين در حالي است که براي مساجد شمال نيز شرق به غرب خيابان سميه حدفاصل سپهبد قرني تا خيابان حافظ، جنوب به شمال خيابان حافظ حدفاصل سميه تا طالقاني و غرب به شرق خيابان طالقاني حدفاصل خيابان حافظ تا خيابان سپهبد قرني در نظر گرفته شده است.

 

مسيرهاي حرکت اتوبوسهاي شرکت واحد

 

وي با بيان اختصاص اتوبوسهاي ويژه براي حمل نمازگزاران به دانشگاه تهران افزود: سامانه يک چهارراه تهران پارس پايانه آزادي، سامانه دو: ميادين بهارستان، شهدا، قيام، خراسان، شوش، شهرک، شهيد بروجردي، پايانه خاوران، سامانه چهار: ميادين راه آهن، بهمن، بازار دوم نازي آباد، فلاح، ابوذر ، سامانه 10: ميادين آذري و آزادي ، يافت آباد خليج فارس شهرک اکباتان و تهران سر ، منطقه 6 :ميادين صنعت، صادقيه، پونک، دهکده المپيک و شهرک شهيد باقري ، است.

 

وي ادامه داد: همچنين مسيرهاي حرکت اتوبوس در منطقه 7 ميدان شهرري ، خزانه بخارايي دولت آباد شهيد غيبي و 13 آبان است.

 

منطقه 9 نيز شامل ميادين رسالت، تجريش، قدس، فلکه اول و دوم تهرانپارس، حکيميه، خيابان استخر، شهرک هاي شهيد محلاتي و قائم، ولنجک، اختياريه ، لويزان ، چيذر، جماران، نياوران مي شود.

 

محلهاي پيش بيني شده براي توقف موتورسيکلتهاي نمازگزاران

 

وي با بيان اينکه محلهاي ويژه اي براي توقف موتورسيکلتهاي نمازگزاران در نظر گرفته شده است، تصريح کرد: در ضلع شمالي محل برگزاري نماز خيابان حجاب حدفاصل خيابان فاطمي تا درب شرقي پارک لاله و پارکينگ لاله در خيابان فاطمي است. همچنين در ضلع جنوب تمامي محورهاي جنوبي خيابان انقلاب حدفاصل وليعصر تا ميدان فردوسي پارکينگ هاي حافظ و علاء الدين در تقاطع هاي لوفل لوشاتلو تا جمهوري با خيابان حافظ به پارک موتورسيکلت ها اختصاص يافته است.

 

در ضلع شرق نيز موتورسواران مي توانند وسيله خود را در خيابان وليعصر حدفاصل انقلاب تا ميدان وليعصر داخل پهلوگاههاي پارک موتورسيکلت پارک کنند. همچنين براي ضلع غرب نيز خيابان نصرت حدفاصل خيابان جمالزاده تا خيابان کارگر و پارکينگ کاوه در خيابان آزادي در نظر گرفته شده است.

 

مسيرهاي پيش بيني شده براي استقرار و فعاليت تاکسي و ون

 

وي با اشاره به تعيين 10 مسير براي فعاليت ون ها و جابه جايي نمازگزاران تصريح کرد: مسير شماره 1: ميدان هفتم تير تا ميدان وليعصر(عج) به صورت رفت و برگشت

 

مسير شماره 2: خيابان طالقاني حدفاصل مفتح تا وليعصر(عج)

 

مسير شماره 3: خيابان انقلاب، حدفاصل مفتح تا وليعصر(عج)

 

مسير شماره 4: خيابان وليعصر(عج) حدفاصل خيابان فاطمي تا ضلع شمالي ميدان وليعصر(عج)

 

مسير شماره 5: خيابان کارگر حدفاصل خيابان فاطمي تا ضلع شمالي ميدان انقلاب است

 

وي ادامه داد: همچنين خيابان وليعصر(عج) حدفاصل خيابان جمهوري تا خيابان انقلاب، خيابان حجاب حدفاصل فاطمي تا بلوار کشاورز، خيابان انقلاب حدفاصل ميدان فردوسي تا خيابان وليعصر(عج)، خيابان کارگر از ضلع شمالي ميدان حر تا ضلع جنوبي ميدان انقلاب و خيابان آزادي حدفاصل نواب تا ضلع غربي ميدان انقلاب براي جابه جايي نمازگزاران در نظر گرفته شده است .

 

سردار رحيمي در پايان گفت: به منظور جلوگيري از توقف وسايط نقليه در محدوده برگزاري نماز بنرهاي اطلاع رساني در طول خيابان انقلاب در تقاطعهاي وليعصر(عج)، وصال شيرازي، قدس، ميدان انقلاب و تقاطع اسکندري، آزادي نصب مي شود. همچنين اين بنرها در طول خيابان کارگر در تقاطعهاي نصرت، بلوار کشاورز، فاطمي و ضلع شمالي ميدان انقلاب نصب شده است.

نظر شما