سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۹
کد خبر: ۴۳۷۵۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵
رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به قدرتهايي که براي مصادره تحولات ليبي تلاش مي کنند افزودند: اينها، تا همين چندي قبل، همدست ستمگران حاکم بر ليبي بودند اما امروز مدعي تحولات اين کشور شده اند، که مردم ليبي بايد در مقابل اين سلطه گران، هوشيار و مراقب باشند.

به گزارش شهر به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري ، عيد سعيد فطر، امروز در پرتو انوار يکتاپرستي و ايمان مردم شريف اين سرزمين، به همايش عظيم ايرانيان در حمد و ستايش پروردگار تبديل شد و ملت مؤمن و موحد، در طلب عيدي، بهترين آرزوها و حاجات خود را از معبود کريم خويش مسئلت کرد و در کانون اين شور و نشاط ملي، مردم تهران، به شکرانه يک ماه روزه داري و عبادت نماز عيد سعيد فطر را با شکوهي مثال زدني به امامت رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي، در دانشگاه تهران و کيلومترها از خيابانهاي اطراف اقامه کردند.

 

حضرت آيت الله خامنه اي در خطبه اول نماز با تبريک عيد سعيد فطر به ملت عزيز ايران و امت بزرگ اسلامي، تلاش مردم را براي حفظ دستاوردها و محصولات ماه مبارک رمضان، موجب استمرار برکات و توفيقات الهي در تمام طول سال خواندند و خاطرنشان کردند: حفظ دستاوردهاي بزرگ رمضاني، همچون «تقوا، انس با قرآن، مناجات با خداوند و صفاي نفساني»، زندگي فردي و اجتماعي را به محيطي امن  و امان تبديل مي کند و مهرباني و عطوفت را در جامعه جاري مي سازد.

 

رهبر انقلاب، حضور پرنشاط جوانان، مردان، زنان و گروههاي مختلف اجتماعي با رويه ها و سليقه هاي مختلف را در مراسم ليالي قدر و ديگر محافل نوراني ماه رمضان، نشانه لطف و رحمت پروردگار و جلوه هايي زيبا از چهره عمومي ملت ايران دانستند و افزودند: جامعه جوان و نسل با طراوت کشور، با تمرين تقوا و در پرتو علم و معرفت و بصيرت، در صراط مستقيم الهي در حال حرکت است و اين حقيقت، مژده بزرگي براي آينده «کشور و امت اسلامي»، به شمار مي رود.

 

ايشان در خطبه دوم نماز با تشکر صميمانه از حضور ارزشمند و با شکوه ملت در راهپيمايي روز قدس افزودند: «بصيرت و همت عمومي» مردم، نعمت بزرگ الهي است که بايد قدردان آن بود.

 

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به حضور گسترده تر ملتهاي مسلمان در راهپيمايي روز جهاني قدس خاطرنشان کردند: حوادث منطقه موجب شد که برخي ملتهاي مسلمان ديگر هم در آزمايش روز قدس شرکت کنند و به اين حرکت عظيم ضد استکباري بپيوندند.

 

رهبر انقلاب اسلامي، در بخش ديگري از خطبه هاي نماز عيد سعيد فطر، در تبيين ضرورتها و نيازهاي امروز کشور، اتحاد و همدلي «قشرهاي مختلف مردم، مردم با مسئولان و مسئولان با يکديگر» را نيازي بزرگ و ضرورتي اساسي برشمردند.

 

ايشان در همين زمينه خاطرنشان کردند: به علت حوادث جاري در منطقه، مقطع مهمي از تاريخ جهان در حال شکل گيري است و ملت و مسئولان در اين شرايط بسيار حساس، بايد کاملاً هوشيار باشند و اجازه ندهند در اين مقطع تعيين کننده تاريخ، اختلاف و کدورت، مانع از ايفاي وظايف بزرگ ملت ايران و نظام اسلامي شود.

 

حضرت آيت الله خامنه اي، «احساس کار و تحرک و نشاط» را دومين ضرورت اساسي کشور خواندند و تأکيد کردند: ايران، به کار و تحرک اقتصادي، علمي، اجتماعي و سياسي نياز دارد و هرکس در حيطه شغل و وظيفه خود، براي تأمين اين نياز اساسي تلاش کند.

 

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي در اسفندماه سال جاري، ذات انتخابات را توأم با نوعي چالش خواندند و افزودند: انتخابات، تجلي حضور مردم، مظهر مردم سالاري ديني و ذخيره و پشتوانه امنيت کشور است و بايد مراقب بود که اين پشتوانه بزرگ، به چالشي براي امنيت کشور تبديل نشود.

 

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تجربه و درک عيني ملت ايران از تلاش دشمنان براي سوءاستفاده از انتخابات و ضربه زدن به امنيت کشور تأکيد کردند: آحاد مردم، مسئولان مختلف، «منبرداران و فعالان سياسي» و همه کساني که مي توانند با مردم حرف بزنند بايد از انتخابات به عنوان نعمتي الهي پاسداري کنند و هوشيارانه، مراقب چالشهاي ضد امنيتي و تلاشهاي دشمنان باشند.

 

ايشان همچنين حوادث بزرگ ماههاي اخير دنياي اسلام را، نتيجه و نشان دهنده عظمت حضور مردم در صحنه دانستند و خاطرنشان کردند: سه دهه قبل، ملت ايران، عظمت و اقتدار ملتها را ثابت کرد و توانست در مسير تاريخ منطقه و جهان تحول ايجاد کند و امروز ديگر ملتهاي منطقه به ميدان آمده اند و با حضور خود گره هاي ناگشودني را باز مي کنند.

 

رهبر انقلاب افزودند: چه کسي تصور مي کرد عوامل امريکا و صهيونيست در منطقه، يکي پس از ديگري سقوط کنند اما دست قدرت ملتها، با تکبير و ياد خدا، اين بتها را پي در پي شکست و نشان داد امت اسلامي، دستي چنين مقتدر دارد.

 

حضرت آيت الله خامنه اي، تحولات منطقه را آغاز راهي طولاني خواندند و با دعوت از ملتهاي مصر، ليبي، تونس، يمن و بقيه ملتها براي هوشياري در مقابل موج سواري و سوءاستفاده سلطه گران افزودند: در انقلاب اسلامي ملت ايران نيز، استکبار براي جبران منافع از دست رفته و مصادره انقلاب تلاشهاي مختلفي کرد اما هوشياري ملت و رهبري پيامبرگونه امام راحل عظيم الشأن، نگذاشت اهداف آنان تحقق يابد و ملتهاي منطقه نيز امروز براي دستيابي به پيروزي نهايي به همين هوشياري نياز دارند.

 

ايشان با اشاره به قدرتهايي که براي مصادره تحولات ليبي تلاش مي کنند افزودند: اينها، تا همين چندي قبل، همدست ستمگران حاکم بر ليبي بودند اما امروز مدعي تحولات اين کشور شده اند، که مردم ليبي بايد در مقابل اين سلطه گران، هوشيار و مراقب باشند.

 

رهبر انقلاب اسلامي با ابراز نگراني شديد از وضع ملت بحرين افزودند: به اين مردم مظلوم، ظلم و جفا مي شود و به وعده هاي داده شده عمل نمي شود.

 

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: البته هر حرکتي که براي خدا باشد به طور قطع به پيروزي مي رسد و اين سنت الهي، در همه جا صادق است.

 

دعوت مردم و مسئولان به ادامه کمک به مردم قحطي زده سومالي آخرين نکته خطبه هاي حضرت آيت الله خامنه اي در عيد سعيد فطر بود.

 

ايشان اوضاع مردم سومالي را غصه اي بزرگ خواندند و با تشکر از کمکهاي خوب مردم افزودند: مردم و مسئولان هرچه بيشتر به کمک مردم رنجديده سومالي بشتابند.

نظر شما