سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۴
کد خبر: ۴۳۸۱۸
|
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۳
بيابانكي بر شادي در ماه رمضان تاکيد كرد و گفت: متاسفانه اين فرهنگ در کشور ما نيست و همين که شاد بودن در ماه مبارک رمضان توسط برنامه‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران احيا شده، بسيار مبارک است.

به گزارش«شهر»، سعيد بيابانکي، شاعر طنزپرداز درباره برنامه «بر آستان جانان» مي‌گويد:‌ اين اتفاق، اتفاق بسيار مبارکي است؛ زيرا ماه مبارک رمضان در ديگر کشورهاي مسلمان به ويژه در کشورهاي عربي ماه شادي است ولي متاسفانه در کشور ما اين‌طور نيست. در حالي‌که در عربستان و کويت و سوريه مردم با شروع ماه مبارک رمضان لباس نو به تن مي‌کنند و شادي سرمي‌دهند به‌ويژه اين‌که رواياتي هست که مي‌گويد هر شب ماه رمضان شب قدر است و اين ارزش اين ماه را بسيار بالا مي‌برد.

او بر شادي در اين ماه تاکيد داشته و معتقد است: متاسفانه اين فرهنگ در کشور ما نيست و همين که شاد بودن در ماه مبارک رمضان توسط برنامه‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران احيا شده، بسيار مبارک است. «بر آستان جانان»‌ تجربه بسيار زيبايي بود که به‌جز چند شب عزاداري، مردم تهران در شب‌هاي ماه رمضان فضايي شاد را تجربه کردند. اين‌که اين شادي‌ها به طرق مختلف در شهر تجربه شود براي من بسيار جالب است و از برگزاري آن تشکر مي‌کنم.

بيابانکي درباره بخش‌هاي مختلف اين برنامه‌ها پيشنهاد مي‌کند: البته ارائه برخي از فرمت‌هاي هنري در فضاهاي باز جوابگو نيست؛ زيرا نياز به آرامش و سکوت و تمرکز دارند. بوستان‌ها براي ارائه برخي هنرها مثل موسيقي پاپ و شعر طنز و نمايش‌هاي شاد بسيار مناسب و براي اجراي موسيقي سنتي، شعرخواني عاشقانه و مذهبي و نمايش‌هاي بسيار کلاسيک نامناسب است و گاهي بي‌سليقگي است که بخواهيم همه آيتم‌هاي فرهنگي را در برنامه‌اي که در فضاي باز اجرا مي‌شود بگنجانيم. به همين دليل اگر برنامه‌ريزي اين برنامه‌‌ها دست من بود، برخي از بخش‌هاي آن‌ها را حذف مي‌کردم.

او درباره تاثيرگذاري فضاي معنوي و خانوادگي اين برنامه‌ها در شب‌هاي ماه مبارک رمضان مي‌گويد: اين بسيار عالي است که مردم پس از افطار چند ساعتي را در کنار اهل خانواده و اهل محله‌شان بگذرانند و برنامه خوب ببينند و جاي خالي بسياري چيزها برايشان پر شود.

نظر شما