دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۳۸۳۵
|
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶
معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران ضمن بيان ساز و کار برپايي مجموعه جشنواره‌هاي شمسه، به تشکيل بانک اطلاعاتي هنرمندان تهراني اشاره کرد و گفت: به اين ترتيب با افراد حاضر در بانک اطلاعاتي ارتباط برقرار و فرم اطلاعات فردي آن ها تکميل مي‌شود تا بتوانند در جشنواره حضور پيدا کنند.

به‌گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، محمد هادي ايازي، معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران جشنواره شمسه را به مفهوم شهروند، محله، سرمايه اجتماعي و هويت معرفي کرد و گفت: اين جشنواره در هشت رشته فرهنگي و هنري شامل قرآن، نهج البلاغه، سرود و موسيقي، شعر، ادبيات و فولکوريک، عکس، نقاشي و تنديس، نمايش، تئاتر و فيلم در سطح شهر تهران از ماه مبارک رمضان آغاز شده است و تا پايان بهمن ماه نيز ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: هشت منطقه شهرداري تهران عهده دار اجراي اين برنامه هستند و در حال حاضر نيز هشت کارگروهي که مديريت اجرايي اين کار را بر عهده دارند، در شهرداري تهران شکل گرفته است.

 

به گفته معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، افراد حاضر در اين کارگروه ها افرادي صاحب نظر در حوزه مسايل فرهنگي هستند؛ به نحوي که در هر منطقه يک نفر دبير هادي عهده دار کارهاي تخصصي است و اين کار در سطح محلات دنبال مي شود.

 

او تشکيل بانک اطلاعاتي هنرمندان تهراني را يکي از خروجي هاي جشنواره شمسه عنوان کرد و اظهار داشت: اولين کاري که انجام مي شود تشکيل بانک اطلاعاتي درباره حوزه هاي هشت گانه است؛به طور مثال عکاسان سطح شهر تهران را شناسايي و اطلاعات را در اين بانک گردآوري مي کنيم و يا هنرمندان ساير رشته ها در بانک اطلاعاتي گرد آور مي شوند.

 

ايازي خاطر نشان ساخت: به اين ترتيب با افراد حاضر در بانک اطلاعاتي ارتباط برقرار و فرم اطلاعات فردي آن ها تکميل مي شود تا بتوانند در جشنواره حضور پيدا کنند.

 

او با اشاره به استقبال چشمگير شهروندان از جشنواره شمسه، تاکيد کرد: اين کار يک اتفاق گسترده فرهنگي و هنري است که در سطح شهر تهران شکل مي گيرد و زمينه اي را ايجاد مي کند تا شهروندان به صورت مستقيم در حوزه مسايل فرهنگي و هنري ايفاي نقش کنند.

 

سخنگوي شهرداري تهران در پايان خاطر نشان ساخت: نوجوانان و جوانان در اين حوزه به طور وسيعي ايفاي نقش خواهند داشت و با برپايي مجموعه جشنواره هاي شمسه اين زمينه ايجاد مي شود که آن ها فعاليت‌هاي فرهنگي خود را در سطح محلات شهر تهران توسعه دهند.

نظر شما