دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۶
کد خبر: ۴۴۰۳۲
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۸
رييس اداره حجم سازمان زيباسازي شهر تهران با بيان اين‌كه شهرداري تهران بزرگ‌ترين سفارش‌دهنده و حامي مجسمه‌سازي در كشور است، گفت: اين سازمان در قالب دوسالانه‌ها، سمپوزيوم‌ها، فراخوان‌ها و قراردادهاي مختلف با هنرمندان نهايت حمايت خود را از هنر مجسمه سازي و هنرمندان آن در كشور به خرج مي دهد.

سيد مجتبي موسوي، رييس اداره حجم سازمان زيباسازي شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» گفت:شهرداري تهران بزرگ‌ترين سفارش‌دهنده و حامي مجسمه‌سازي در كشور است و اين موضوع يك‌روز هم براي سازمان زيباسازي شهرداري تهران تعطيل‌بردار نيست.

ضمن آن‌كه اين سازمان در قالب دوسالانه‌ها، سمپوزيوم‌ها، فراخوان‌ها و قراردادهاي مختلف با هنرمندان نهايت حمايت خود را از هنر مجسمه سازي و هنرمندان آن در كشور به خرج مي دهد.

او در مورد انتقاد دبير اکسپوي 90 مجسمه‌سازي از شهرداري تهران مبني به خريد نكردن شهرداري از اين اكسپو گفت: از ابتدا، سياست‌گزاري هيات مديره انجمن مجسمه سازان براي اكسپوي 90 مجسمه سازي، بر ترغيب بخش خصوصي به‌ويژه گالري دارها و مجموعه‌دارها براي خريد بود و اين‌كه بتوانند بخش خصوصي را وارد جريان كنند و وابستگي به‌بخش دولتي كاهش يابد.


رييس اداره حجم سازمان زيباسازي شهر تهران اين رويكرد را بسيار خوب و سياست‌به‌جايي عنوان كرد و افزود: حال اگر اين خط‌مشي نتوانسته است راهگشا باشد و نتيجه مدنظر را در به دنبال نداشته، فكر نمي‌كنم انتقاد برگزاركنندگان اين اكسپو مبني بر اين‌كه شهرداري يا بخش دولتي خريد نكرده اند، منطقي باشد.


او با بيان اين‌كه اكسپو همانند يك بازار است و قطعا بازديدكنندگان موظف به‌خريد نيستند، تصريح كرد: البته بايد در نظر داشت هر خريدار به‌دنبال كالاي موردنظر خود در هر بازاري است و موظف به خريد نيست و اگر آثاري به‌درد خريدار بخورد، مي‌تواند نسبت به‌خريد آن اقدام كند.

موسوي اين‌گونه اظهارنظرها را كم‌لطفي برخي دوستان برشمرد و گفت: سازمان زيباسازي شهرداري تهران به‌عنوان يكي از حاميان برگزاري اين اكسپو، نسبت به‌تبليغات شهري گسترده در سطح شهر براي آن اقدام كرد كه به اذعان خود صاحب‌نظران و هنرمندان اين عرصه، بسيار قابل توجه بوده است.

نظر شما