دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۵
کد خبر: ۴۴۰۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۳
معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران روز گذشته ـ 14 شهريور ـ در نشست مشترک مديران کل، معاونان اجتماعي و فرهنگي مناطق، معاونت ها، سازمان‌ها و شرکت‌هاي تابعه شهرداري بر برگزاري با شکوه هفته دفاع مقدس و طرح استقبال از مهر و بر لزوم اجراي تدابيري ويژه در اين خصوص تاکيد کرد.

به گزارش «شهر» به نقل ازروابط عمومي معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، سيد محمد هادي ايازي به تشريح محورهاي اساسي طرح استقبال از مهر پرداخت و گفت: طرح استقبال از مهر با تاکيد بر جلب رضايت شهروندان، مديريت هزينه‌ها و کيفيت همچنين زمان اجراي برنامه‌ها در 6 محور اساسي از 15 شهريور ماه لغايت 15 مهرماه اجرا مي‌شود.


او ادامه داد: برنامه هاي هفته دفاع مقدس بايد بيانگر فرهنگ ايثارگري و شهادت رزمندگان اسلام باشد و به‌عنوان فرهنگ ارزشي در جامعه خصوصا در ميان جوانان ترويج شود، فرهنگ غني سال‌هاي دفاع مقدس از ذخاير بي‌پايان استخراج الگوهاي رفتاري، اخلاقي مبتني بر آموزه‌هاي دين اسلام است که جامعه ما به عمل به آنها نيازمند است.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري گفت: برگزاري جشن منطقه اي مهر، تجهيز کتابخانه هاي مدارس، توزيع لوازم التحرير بين فرزندان خانوار بي‌سرپرست، اجراي ويژه‌برنامه‌هاي گوهر رحمت و سياست‌هاي کاهش ترافيک از محورهاي اين طرح به شمار مي روند و شهر را براي استقبال از بازگشايي مدارس آماده مي کنند.


او عنوان کرد: همزماني اجراي طرح استقبال از مهر با هفته دفاع مقدس و تولد حضرت معصومه(س) و دهه کرامت، سياست ها و برنامه هاي ويژه اي را براي مديريت فرهنگي شهر مي خواهد که تجربه سال هاي گذشته ما را به اين يقين مي رساند که مي توانيم در اجراي آنها موفق باشيم، شهرداري در سالهاي گذشته در زمينه هاي فرهنگي و اجتماعي همچنين کالبدي اقدامات شايان توجه اي را عرضه کرده که قابل قدرداني است.


ايازي همچنين با اشاره به ضرورت اجراي موفق جشنواره شمسه افزود: يکي از برنامه هاي اصلي شهرداري در اين مقطع برگزاري جشنواره هاي هشتگانه شمسه است که علاوه بر شناخت استعداد هاي محلي، سرمايه هاي اجتماعي و هويت محلي را در افراد تقويت مي کند و باعث مشارکت پذيري انسجام هويتي فرد با شهر مي شود، مجموعه تمام اين عوامل ضرورت اجراي موفق جشنواره شمسه را تاکيد مي کند.


او تصريح کرد: همه محلات مي بايست تمام فعاليت ها و اقدامات خود را در اين خصوص را به دبيرخانه هاي تخصصي ارايه دهند و ضمن تعامل گسترده با سراهاي محله به ارتقا کيفيت برگزاري جشنواره کمک کنند.


همچنين در اين جلسه مسعود طلوعي شهردار منطقه 5 شهرداري تهران با ارايه گزارش عملکرد اين منطقه در حوزه عمراني، فرهنگي، هنري و کالبدي آخرين اقدامات منطقه را در خصوص دبيرخانه تخصصي شمسه قرآني بيان کرد.


در پايان مقرر شد تا جهت غناي بيشتر برنامه ها و اجرايي شدن برنامه هاي هفته دفاع مقدس، استقبال از مهر و دهه کرامت طي هفته آتي نهايي و اعلام شود.

نظر شما