شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۴۰۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۹
نمايشگاه تيتر، عکس و کارتون از آثار برگزيده ارسالي به «چهارمين جشنواره ترافيک و رسانه» در محل خانه هنرمندان، عصر جمعه هجدهم شهريور ميزبان خبرنگاران است.

به‌گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، نگارخانه مميز واقع در خانه هنرمندان از جمعه هجدهم تا پنج‌شنبه بيست و چهارم شهريور ميزبان نمايشگاهي از مجموع تيترها، عکس ها و کاريکاتورهاي ارسالي به «جشنواره ترافيک و رسانه» برگزار مي شود.

بر اساس اين گزارش در اين نمايشگاه حدود 90 تيتر و 40 عکس و کارتون به‌نمايش گذاشته مي‌شود که توسط خبرنگاران براي شرکت در «چهارمين جشنواره ترافيک و رسانه» ارسال و تلاش شده تا از هر يک از شرکت کننده‌ها در بخش هاي مذکور حداقل يک اثر به نمايش گذاشته شود.

غلام‌‌رضا کاظمي دينان، دبير چهارمين جشنواره ترافيک و رسانه در اين ارتباط با تاکيد بر اين که يک تيتر خوب مي‌تواند به‌دقيق‌ترين شکل ممکن پيام خبر را منتقل کند، درباره برگزاري اين نمايشگاه گفت: يک تيتر خوب مي‌تواند بسيار اثرگذار و جذاب باشند.

او افزود: براي نخستين بار در سومين جشنواره ترافيک و رسانه «تيتر» به‌عنوان يک بخش مستقل در جشنواره در نظر گرفته شد و امسال نيز ضمن تحقق اين مهم، نمايشگاهي از مجموع تيترها، عکس‌ها و کاريکاتورهاي ارسالي به جشنواره برگزار مي‌شود تا شاهد توجه بيش از پيش رسانه‌ها به اين بخش هاي مهم و  تاثير گذار باشيم.

همچنين فريدون صديقي، يکي از اساتيد پيشکسوت روزنامه‌نگاري نيز در مورد برگزاري نمايشگاه تيتر، عکس و کارتون در حاشيه جشنواره ترافيک و رسانه گفت: متن‌خواني در نمايشگاه دشوار است، اما سه عنصر تيتر، عکس و کاريکاتور مي‌توانند در محيط نمايشگاهي به نمايش گذاشته شود و براي بازديد کننده ها جذاب باشند.

او افزود: در گذشته شاهد جشنواره‌هايي بوده ايم که در حاشيه آن‌ها نمايشگاه عکس و کاريکاتور برگزار شده، اما تا جايي‌که حضور ذهن دارم تاکنون نمايشگاهي از تيتر مطالب منتشر شده در رسانه‌ها نداشته ايم که اين موضوع به عنوان يک اتفاق پسنديده در حوزه رسانه مي تواند بسيار فرخنده و سنجيده باشد.

عضو هيات داوران چهارمين جشنواره ترافيک و رسانه در پايان خاطرنشان کرد: گر چه عمدتا از ترافيک به عنوان توقف ياد مي کنيم اما ترافيک به مفهوم حرکت و جابه‌جايي است نه ايستايي و بنا بر اين تيتر مطالب ترافيکي نيز نبايد ايستا باشد، بلکه بايد جابه‌جايي را در ذات خود داشته و گوياي حرکت باشد.

نظر شما