يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۳
کد خبر: ۴۴۰۶۸
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۶
بازداشت تعدادي از جوانان به اتهام آب بازي در يکي از پارک‌هاي تهران، بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي خارجي داشت.

عصر ايران: روزنامه الاتحاد امارات در اين باره نوشت: پليس ايران روند جديدي را براي مقابله با درگيري هاي «آبي» آغاز کرده است. نزاع هاي آبي (!) که به تازگي در مناطق مختلف ايران ديده شده و منجر به بازداشت شماري از دختران و پسران جوان شده است. آنها در اين درگيري ها(!) از تفنگ هاي آب پاش استفاده مي کنند.

 

خبرگزاري رويترز نيز نوشت: رسانه هاي ايران گفته اند که پليس به مقابله با رويدادي پرداخته است که در يکي از پارک هاي تهران روي داد و در آن از تفنگ هاي آب پاش استفاده شد.

 

رويترز اضافه کرد: مقامات ايراني از تجمع هاي غيررسمي جوانان به ويژه در شهرهاي بزرگ نگراني دارند. تجمع براي آب پاشي پس از آن برگزار شد که شماري از جوانان از طريق فيس بوک يا اس ام اس ، فراخوان اين حرکت را انجام دادند.

 

روزنامه فرامنطقه اي الحيات چاپ لندن هم نوشت: بيش از 36 هزار نفر از کاربران اينترنت در فيس بوک حضور در جنگ آب پاشي را در روز جمعه گذشته تاييد کردند و همين موضوع باعث شد شمار زيادي از نيروهاي امنيتي در پارکي در تهران حضور يابند.

 

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن هم در خبري با عنوان " نيروهاي امنيتي ايران جواناني را که آب پاشي مي کردند به اتهام به چالش کشيدن قواعد جامعه بازداشت کردند" نوشت: روحانيون محافظه کار در ايران گفته اند که آب بازي (مختلط) با تفنگ هاي آب پاش اقدام غيراخلاقي است.

 

عکس هاي منتشر شده در رسانه ها از جواناني با لباس هاي خيس و در حال آب پاشي بر روي يکديگر با استفاده از تفنگ هاي آبي باعث ناخرسندي علماي ديني شده است که اين اقدامات را غيراخلاقي توصيف مي کنند.

 

الشرق الاوسط اضافه کرد: ژنرال احمد روزبهاني فرمانده پليس اخلاق و ادب تهران نيز گفته است که نيروهاي امنيتي و دادگستري با قدرت براي منع تکرار چنين فعاليت هايي در اماکن عمومي، اقدام خواهند کرد.

 

قبل از اين نيز 17 جوان به همين دليل در پارکي در شهر ساحلي بندر عباس در جنوب ايران بازداشت شده بود.

معاون فرمانده پليس تهران نيز در اين باره گفت که اهداف ديگري در پشت صحنه آب بازي وجود دارد.

مقامات ايراني چارچوب هاي جدي را براي حفظ آنچه که آن را وجهه اسلامي جامعه ايراني مي خوانند اعمال مي کنند.

 

روزنامه السياسة کويت نيز در مطلبي با تيتر " پليس ايران شورشيان تفنگ هاي آب پاش را بازداشت کرد" نوشت:مقامات ايراني معتقدند آب بازي جوانان، اقدامي در مخالفت با اصول و قواعد جامعه است.

نظر شما