سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۱
کد خبر: ۴۴۰۹۲
|
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۴
از ميان 9 مجسمه‌ساز برجسته خارجي كه براي حضور در سومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران دعوت شده است، تاكنون 5 هنرمند اعلام آمادگي كرده‌اند. در بخش داخلي نيز 12هنرمند منتخب در بخش اصلي و 10 هنرمند جوان در بخش دانشجويي از كشورمان حضور دارند.

سيد مجتبي موسوي، رييس اداره حجم سازمان زيباسازي شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» گفت: براي حضور در سومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران از 9 هنرمند مجسمه سازي از 9 كشور دعوت به عمل آمده است كه تاكنون 5 هنرمند براي حضور در اين سمپوزيوم اعلام آمادگي كرده‌اند.


او افزود: اين هنرمندان طرح‌هاي پيشنهادي خود را ارسال خواهند كرد تا در شوراي هنري سازمان مورد ارزيابي قرار گرفته تا زمينه حضور آنها در سومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران فراهم شود.


به‌گفته رييس اداره حجم سازمان زيباسازي شهر تهران، اين هنرمندان از كشورهاي مراكش، سوريه، يونان، ژاپن، سوئد، آلمان، بلغارستان، فرانسه و ايلات متحده امريكا هستند كه جزو هنرمندان برجسته مجسمه‌ساز كشورهاي خود به‌شمار مي‌آيند.


او تصريح كرد: سومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران با محور مجسمه‌سازي با سنگ در دو بخش دانشجويي و اصلي از هفتم تا بيست و هفتم آبان‌ سال‌جاري در يكي از بوستان‌هاي چيتگر يا ولايت برگزار مي‌شود.


موسوي خاطرنشان كرد: اين سمپوزيوم با هدف توسعه هنر مجسمه‌سازي معاصر ايران از طريق فراهم آوردن شرايط بروز و شکوفايي آفرينش‌هاي هنري، تعميم نگاه زيباشناسانه در جامعه، تبادل تجربيات، اطلاعات و مهارت­ها‌ در زمينه مجسمه‌سازي شهري در ميان هنرمندان و آشنايي شهروندان با مراحل اجراي آثار برپا مي‌شود.


بر اساس اين گزارش، در اين سمپوزيوم 12هنرمند منتخب در بخش اصلي و 10 هنرمند جوان در بخش دانشجويي از كشورمان حضور دارند. بخش دانشجويي سمپوزيوم با هدف ايجاد فرصت آموزش و فضاي کار براي دانشجويان در سومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران گنجانده شده است.


در مدت زمان ثبت نام و دريافت آثار هنرمندان اين دوره از سمپوزيوم 72 هنرمند در بخش اصلي با ارائه 134 اثر پيشنهادي و 24 هنرمند در بخش دانشجويي با ارائه 62 اثر پيشنهادي براي حضور در سومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران ثبت نام کردند. 

نظر شما