شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۶
کد خبر: ۴۴۰۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۸
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي گفت: ارسال بيش از 3 هزار اثر از سراسر کشور در طول دو ماه پس از اعلام فراخوان، نشان دهنده روند مثبت و صعودي و جريان‌ساز اين جشنواره است.

به گزارش شهر از تبريز به نقل از ستاد اطلاع‌رساني سومين جشنواره سراسري عکس رضوي، علي داننده در نشست مشترک با هيئت داوران و اعضاي ستاد اجرايي جشنواره رضوي اظهار کرد: جشنواره رضوي در طول چند سال متوالي با گستره وسيع و اجراي آن در رشته‌هاي مختلف زمينه مناسبي را براي تقويت و تداوم پرداختن به مضامين و موضوعات ديني فراهم کرده است.

وي افزود: با توجه به ظرفيت غني هنري عکاسان استان، اجراي سومين دوره اين جشنواره به استان آذربايجان‌شرقي محول شد که ارسال بيش از 3 هزار اثر از سراسر کشور در طول دو ماه پس از اعلام فراخوان، نشان دهنده روند مثبت و صعودي و جريان‌ساز اين جشنواره است.

داننده با تاکيد بر لزوم معرفي ابعاد والاي شخصيت امام رضا (ع) براي مخاطبان در سطوح مختلف گفت: زندگي مردم ايران اسلامي با نام و ياد هشتمين شمس ولايت پيوند خورده و روح ولايت‌پذيري را در کالبد آنان دميده است.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان‌شرقي، به آيين بزرگداشت «حاج بهزاد پروين قدس» از عکاسان برجسته دوران دفاع مقدس همزمان با آيين اختتاميه جشنواره عکس رضوي اشاره کرد و افزود: دفاع مقدس نقطه عطف ايثارگري رزمندگان اسلام و محلي براي ظهور و بروز آثاري ماندگار و ارزشمند بود.

وي افزود: «بهزاد پروين قدس» هنرمندي متعهد است که لحظات ناب و تاثيرگذاري را از دوران دفاع مقدس به تصوير کشيده و آن را در حافظه تاريخ ماندگار کرده است.

داننده آثار اين عکاس دفاع مقدس را قابل تقدير دانست و بر لزوم تجليل از چهره‌هاي ماندگار و هنرمندان دوران دفاع مقدس تاکيد کرد.

آيين بزرگداشت «بهزاد پروين‌قدس» عکاس و هنرمند دفاع مقدس همزمان با آيين اختتاميه سومين جشنواره سراسري عکس رضوي در مجتمع سينمايي 22 بهمن تبريز برگزار مي‌شود.

نظر شما