به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، هابيل درويش بابيان اين مطلب گفت: ايستگاه تجريش به عنوان آخرين ايستگاه خط يك مترو تهران است که به دليل موقعيت و همچنين ميزان مسافر ، وضعيت ويژه اي دارد و تا کنون چنين ايستگاهي ساخته نشده است.
درويش با اشاره به مشکلات خاص ايستگاه متروي تجريش اظهار کرد: اين منطقه داراي آبهاي زير زيرزميني و ريزشهاي خاصي است و به دليل موقعيت جغرافيايي آن اقدامات خاصي در اين زمينه صورت گرفته است که خوشبختانه مراحل بحراني آن به پايان رسيده است ، عمليات سفت کاري تمام شده و در مرحله نازک کاري قرار دارد.
مديرعامل متروي تهران در ادامه اظهار کرد: با افتتاح ايستگاه کهريزک در خط يک و پس از افتتاح ايستگاه تجريش ، اين خط شمالي–جنوبي مترو بهطور کامل به بهرهبرداري ميرسد.
او همچنين با اشاره به وضعيت خط 3 متروي تهران نيز گفت: خط 3 مترو نيز به خوبي در حال پيشروي است و هفت کيلومتر آن تا پايان سال به بهرهبرداري ميرسد.
به گفته مدير عامل متروي تهران ، در صورت تامين اعتبار، بقيه خط 3 مترو و همچنين 11 کيلومتر از خط 6 نيز که با يک دستگاه تي بي ام در حال حفر است تا پايان سال 92 افتتاح خواهد شد.