شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۴
کد خبر: ۴۴۲۶۹
|
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۱
رييس پليس مبارزه با كالاي قاچاق و ارز آگاهي ناجا از دستگيري 32 هزار و 400 نفر طي 5 ماه گذشته در خصوص كالاي قاچاق در كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار«شهر»، سرهنگ فتح‌اله زمانيان روز يكشنبه-20 شهريور- در نشست خبري با خبرنگاران گفت: اقدامات ويژه‌اي در حوزه مبارزه با قاچاق كالا و ارز توسط پليس آگاهي ناجا علاوه بر انسداد مرز و برنامه‌هاي مقابله‌اي صورت گرفته است.


همچنين يكي از برنامه‌هاي ويژه اين پليس در سال جاري مبارزه با شبكه‌هاي قاچاق كه به صورت باندي عمل كرده‌اند بوده است.


وي ادامه داد: در سال جاري 14 طرح،  عملياتي در نظر گرفته شده است كه 7 طرح به صورت سراسري و همزمان و 7 طرح به صورت منطقه‌اي بوده است.


همچنين يك طرح در خصوص مشروبات الكلي و كالاهاي ممنوعه به طور همزمان در 16 استان كشور و طرح مبارزه با قاچاق سوخت در 12 استان كشور اجرا گذاشته شد.


وي با اشاره به اينكه طي 5 ماه گذشته كشف كالاي قاچاق به ارزش 3 هزار و 976 ميليارد ريال بوده است گفت: در حوزه‌هاي مختلف با توجه به تدابير و شرايط منطقه‌اي طرح‌هاي مختلف به اجرا گذاشته مي‌شود.


وي همچنين از شناسايي 392 باند در خصوص قاچاق خبر داد و گفت: در اين رابطه 32 هزار و 400 نفر دستگير شدند كه پس از تكميل پرونده تحويل مقامات قضايي شدند.


رييس پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز آگاهي ناجا گفت: طي 5 ماه گذشته 25 هزار و 778 پرونده در خصوص قاچاق كالا تشكيل شده است كه براساس آمار فساد قاچاق كالا كل قاچاق وارد شده به كشور در مقايسه با سال گذشته 5 ميليارد دلار كمتر بوده است.


سرهنگ زمانيان در خصوص كشف قاچاق سوخت گفت: طي 5 ماه گذشته 44 ميليون ليتر انواع سوخت قاچاق كشف شده است كه در اين خصوص يك طرح عملياتي در سراسر كشور داشته‌ايم كه در اين طرح 6 ميليون و 86 هزار ليتر انواع سوخت در 238 دستگاه خودرو و 259 نفر دستگير شدند.


وي همچنين از كنترل 55 نيروگاه و 2 مرحله كنترل شركت‌هاي تخصصي و مصرف كننده اصلي سوخت خبر داد و گفت: بيش از 2 ميليون و 192 هزار ليتر و 123 نفر در اين خصوص دستگير شدند.


وي همچنين در خصوص هزار و 777 جايگاه خبر داد و گفت: 82 مورد داراي تخلف بوده‌اند و 51 نفر در اين خصوص دستگير شده‌اند و يك دستگاه لنج كه بيش از 20 هزار ليتر سوخت قاچاق داشت شناسايي و دستگير شد.


وي در خصوص تجهيزات ماهواره‌اي گفت : 80 هزار و 315 دستگاه ريسيور 496 هزار ال‌ام‌بي 261 هزار ديش كشف شد.

نظر شما