دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۹
کد خبر: ۴۴۳۱۲
|
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۷
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به گفت و گوي تلفني وزير امور خارجه با رئيس شوراي انتقالي ليبي، تصريح کرد: کميسيون امنيت ملي از وزارت خارجه خواست نسبت به رسميت شناختن شوراي انتقالي ليبي اقدام کند‌ چرا‌که جمهوري اسلامي ايران نسبت به مباحث حاکميتي ليبي نمي‌تواند بي‌تفاوت باشد.

فارس: بروجردي با اشاره به جلسه کميسيون امنيت ملي مجلس با معاون وزير خارجه، گفت: گرچه وزير امور خارجه با رئيس شوراي انتقالي ليبي گفت‌وگويي تلفني داشته اما کميسيون از وزارت خارجه خواست ‌شوراي انتقالي ليبي را به رسميت بشناسد.

 

علاءالدين بروجردي رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جلسه کميسيون متبوعش با امير عبداللهي معاون منطقه‌اي وزارت امور خارجه که به بررسي تحولات مصر، ليبي، يمن، بحرين و دخالت‌هاي بيگانگان در سوريه اختصاص داشت، اظهار داشت: در اين جلسه مراتب نگراني نمايندگان مجلس از وضعيت اسفناک مردم بحرين به دستگاه ديپلماسي اعلام شد.

 

وي با بيان اينکه برگزاري‌ غير‌قانوني و غير متداول انتخابات آتي بحرين که بدون حضور مردم بحرين برگزار خواهد شد، هيچ کمکي به تحولات اين کشور نخواهد کرد، افزود: برگزاري يک انتخابات تشريفاتي و کاملا سوري در مباني شناخته شده و دمکراتيک جايي ندارد.

 

بروجردي با تاکيد بر اينکه دخالت عربستان در امور داخلي بحرين و قتل عام مسلمان اين کشور قابل تحمل نيست، گفت: کميسيون امنيت ملي مجلس از وزارت خارجه خواست هر‌چه‌ سريعتر نسبت به خروج نيروهاي عربستاني از خاک بحرين اقدامات ديپلماتيک را تشديد کند.

 

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: ما معتقديم اگر مردم بحرين به حال خودشان وا ‌گذاشته شوند، قطعا مشکلات را حل و فصل خواهند کرد اما دخالت نظامي بيگانگان هيچ کمکي به بهبود شرايط در بحرين نخواهد کرد.

 

وي در پاسخ به اين سؤال که با توجه به استمرار تحريک‌هاي قومي و قبيله‌اي سوريه توسط آمريکا و همپيمانان منطقه‌اي آنها، آخرين وضعيت سوريه چگونه است، گفت: با توجه به به اصلاحات گام به گام دولت سوريه و هوشياري مردم نسبت به دخالت‌هاي بيگانگان وضعيت فعلي سوريه بسيار آرام بخش‌تر از گذشته است.

 

بروجردي با بيان اينکه آمريکا بعد از سقوط مصر تلاش مي‌کرد سوريه را به عنوان حامي مقاومت فلسطين با مشکل مواجه کند، گفت: حمايت سوريه از مردم مظلوم غزه و فلسطين و همينطور حضور اين کشور در محور مقاومت در برابر آمريکا موجب اقدام آمريکا براي ناآرام کردن سوريه شده است که قطعا اين توطئه ناکام خواهد ماند.

 

وي در پاسخ به اين سؤال که با واکنش ايران به اقدام نظامي احتمالي آمريکا يا ناتو عليه سوريه چگونه خواهد بود؟ گفت: با توجه به شرايطي که وجود دارد، باور ما اين است که چنين توانايي در بيگانگان وجود ندارد که سوريه را مانند ديگر کشورها مورد هدف قرار بدهند.

 

بروجردي با اشاره به تحولات ليبي گفت: از دستگاه ديپلماسي خواستيم آخرين وضعيت امام موسي صدر را پيگيري کند تا انشاءالله اين عالم بزرگ جهان اسلام به آغوش مسلمانان و خانواده خود کشور باز گردد.

 

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به گفت و گوي تلفني وزير امور خارجه با رئيس شوراي انتقالي ليبي، تصريح کرد: کميسيون امنيت ملي از وزارت خارجه خواست نسبت به رسميت شناختن شوراي انتقالي ليبي اقدام کند‌ چرا‌که جمهوري اسلامي ايران نسبت به مباحث حاکميتي ليبي نمي‌تواند بي‌تفاوت باشد.

 

بروجردي با اشاره به تسخير سفارت اسرائيل در مصر، گفت: تسخير لانه جاسوسي رژيم صهيونيستي در مصر پاسخ مسلمانان مصري به ده‌ها سال جنايت رژيم صهيونيستي عليه ملت مسلمان و مظلوم غزه و فلسطين بوده است.

 

وي در پايان گفت: کشتار مسلمانان فلسطيني در گذشته گرچه با سکوت حاکمان مصر همراه بود اما اقدام مصري‌‌ها براي تسخير لانه جاسوسي اسرائيل نشان داد که ديگر رژيم صهيونيستي به آخر خط رسيده است.

نظر شما