يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۱۹
کد خبر: ۴۴۳۶۹
|
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
ماجراهاي جديد شکرستاني به روايت دانش آموزان
راوي مجموعه انيميشن شکرستان از توليد و پخش 500 قسمت ديگر از اين مجموعه با استفاده از قصه ها و سناريوهاي پيشنهادي مخاطبان و به ويژه دانش آموزان خبر داد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي تهران و مديريت فرهنگي هنري منطقه 22، مرتضي احمدي بازيگر و صداپيشه پيشکسوت کشورمان در برنامه «گپي با بچه‌هاي شکرستان» که با حضور صدها تن از علاقمندان مجموعه شکرستان برگزار شد، با اشاره به استقبال چشم گير مخاطبين در همه گروه‌هاي سني از اين انيميشن ايراني اظهار داشت: مجموعه شکرستان خيلي زود جاي خود را در ميان مخاطبين و به ويژه کودکان و نوجوانان باز کرد چرا که ريشه در فرهنگ و هويت اصيل خودمان دارد و صرفا سرگرم کننده نيست ، بلکه در کنار جذابيت ، داراي محتواي آموزشي نيز هست.

وي افزود: محبوبيت شکرستان موجب شد تا مرکز مطالعات انيميشن حوزه هنري تصميم به ساخت ادامه اين مجموعه تا 500 قسمت بگيرد و من در همين جا از همه کودکان و نوجواناني که در اين مراسم حضور دارند دعوت مي کنم براي ادامه شکرستان قصه بنويسند.

در اين برنامه که به همت فرهنگسراي تهران با مشارکت مرکز مطالعات انيميشن حوزه هنري و با هدف آشنايي بيشتر مخاطبين با عوامل مجموعه شکرستان و چگونگي ساخت اين مجموعه برگزار شد مهدي اسماعيلي فيلمنامه نويس و نويسنده شکرستان به عنوان مجري افتخاري برنامه از کودکان و نوجوانان حاضر در برنامه دعوت کرد با اجراي نمايش خلاقانه بر روي سن ، داستاني تازه از شکرستان را روايت کنند.

پس از اجراي خلاقانه نمايش شکرستان توسط بچه ها، برگزاري مسابقه «ماجراهاي تازه براي شکرستان» اعلام و قرار شد دانش آموزان سناريوها و قصه‌هاي خود در باره ادامه مجموعه شکرستان را به فرهنگسراي تهران ارسال کنند تا پس از داوري، بهترين داستان‌ها انتخاب و از برگزيدگان تجليل شود.

در ادامه مراسم بخش‌هايي از انيميشن شکرستان براي حاضرين به نمايش در آمد و سپس سعيد ضامني کارگردان و طراح «استوري برد» در مورد نحوه کارگرداني و تهيه انيميشن توضيحاتي ارايه داد و سپس بخش کوچکي از شکرستان را با رايانه به تصوير کشيده و براي حاضرين نمايش داد.

در ادامه برنامه از بچه‌ها در باره کار انيميشن نظرخواهي شد و بعضي از بچه ها به موسيقي، نقاشي، نويسندگي و کارگرداني انيميشن علاقه نشان دادند و سپس مسعود اصلاني نويسنده، با تقليد صداي اسکندر از کاراکترهاي محبوب شکرستان، خاطراتي از زبان او روايت کرد وبخش هايي ديگر از مجموعه شکرستان به نمايش در آمد.

تقليد صداي اهالي شکرستان توسط يک کودک خردسال از ديگر بخش هاي برنامه بود که با تشويق و استقبال حاضرين مواجه شد و هديه‌اي به وي اهدا شد.
در ادامه اين مراسم عوامل مجموعه شکرستان از سوي فرهنگسراي تهران مورد تقدير قرار گرفتند و در خاتمه برنامه تمامي حاضرين با مرتضي احمدي و ساير عوامل اين مجموعه عکس هاي يادگاري گرفتند.

ايجاد فضاي تعامل بين پديد آورندگان اثر و مخاطبين ، توجه به ترويج فرهنگ و سنن ارزشمند کشورمان به زبان جذاب هنر و هم چنين تاکيد بر الگو پذيري از آثار فاخر، از جمله اهداف نشست «گپي با بچه‌هاي شکرستان» بود.

مرتضي احمدي ، راوي و صداپيشه و هنرپيشه راديو، تلويزيون، تئاتر و سينما، مهدي اسماعيلي فيلمنامه نويس و نويسنده، سعيد ضامني کارگردان و طراح استوري برد، مسعود اصلاني نويسنده و حسين صافي کاريکاتوريست و طراح فضاسازي مجموعه شکرستان هنرمنداني بودند که در اين برنامه از آنان تقدير شد.

نظر شما