يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۱۸
کد خبر: ۴۴۳۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۸
تهيه‌كننده فيلم «نفوذي» گفت: جشنواره فيلم رضوي اگر با يك هدف‌گذاري مشخص، براي فيلمسازان و هنرمندان الگوسازي كند، به نفع سينماي ايران خواهد بود.

به گزارش شهر،«حسن عليمرداني» در گفت و گو با ستاد خبري ششمين دوره جشنواره فيلم‌هاي رضوي، درباره توليد آثار با رويکرد پاسداشت جايگاه و مقام امام هشتم (ع) گفت: به نظر مي‌رسد بايد يک آسيب‌شناسي صورت بگيرد تا بدانيم اشکال از کجاست که ما نتوانسته‌ايم آنگونه که شايسته است در سينماي ايران فرهنگ رضوي را به زبان تصوير ترجمه کنيم.



وي در ادامه با اشاره به اين كه جامعه ما نياز به ساخت آثاري با مضامين ارزشمند و ديني دارد، افزود: سينما قابليت‌هاي بسياري دارد كه بايد از قابليت‌ها و امکانات‌اش جهت ترويج فرهنگ و انديشه اسلامي بهره برد ضمن آن كه در اين راستا، استعداد، توانايي و پتانسيل خوبي در ميان هنرمندان کشور وجود دارد كه مي‌توان به‌خوبي از آن استفاده کرد.


تهيه‌كننده فيلم «سلام بر فرشتگان»، به تأثير جشنواره رضوي در تشويق و ترغيب هنرمندان به ساخت آثاري با مضامين ديني اشاره کرد و گفت: برگزاري جشنواره رضوي اگر با هدف‌گذاري مشخص صورت گيرد و به نوعي الگوسازي براي فيلمسازان و هنرمندان باشد، برپايي‌اش به نفع سينماي ايران خواهد بود. در برگزاري جشنواره بايد خط فکري مورد نظر - با اهداي جوايز و تشويق هنرمنداني که در آن مسير قدم برمي‌دارند و حمايت از آنها براي توليدات بعدي- ترسيم شود.



وي گفت: مشکل اصلي سينماي ايران نمايش و اکران فيلم‌هاست. زماني که فيلم ارزشي و مناسب با حمايت ارگان‌ها و نهادها ساخته مي‌شود بايد به نمايش درآيد تا تاثير خود را روي مخاطب بگذارد و پيام ارزشمند به مخاطب انتقال يابد اما متاسفانه در چرخه اکران به خط و خط بازي‌ها، کمبود سالن ، سليقه سينماداران و ... روبه‌رو مي‌شود. در حال حاضر مشخص نيست سينمادارها براي فيلم‌ها تصميم مي‌گيرند يا سياست معاونت سينمايي اعمال مي‌شود. بايد براي اکران فيلم‌هاي ارزشمند و فرهنگي برنامه‌ريزي درستي صورت گيرد و معاونت سينمايي در زمان اکران فيلم از آنها حمايت کند.



ششمين دوره جشنواره فيلم رضوي، در راستاي تكريم و ترويج فرهنگ رضوي و طي روزهاي 11 تا 14 مهرماه 1390، در شهر «تهران» برگزار خواهد شد.

نظر شما