شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۸
کد خبر: ۴۴۳۹۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۴
معاون اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران با بيان اينکه بر اساس پيش بيني هاي صورت گرفته در 6 ماه دوم سال شاهد توسعه بخش‌هاي مختلف فرهنگي در سطح 374 محله شهر تهران خواهيم بود، گفت: هزينه جشن‌هاي شعبانيه دو ميليارد تومان بوده که از سرفصل برنامه هاي مناسبتي تامين شده و اين برنامه هاي مناسبتي مصوبه شوراي اسلامي شهر را نيز داشته است .

به‌گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، سيدمحمدهادي ايازي در حاشيه جلسه امروز ـ 21 شهريورـ شوراي شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در شوراي شهر گزارش تبصره‌هاي بودجه سال 90 را از معاونان سئوال مي‌کردند که يکي از تبصره‌ها مربوط به حوزه فرهنگي اجتماعي بود، ديگري در خصوص سازمان‌هاي مردم نهاد که دو ميليارد تومان براي اين کار در اختيار سازمان قرار دادند و گزارش آن نيز در صحن شورا ارائه شد.


او ادامه داد: تبصره ديگر در خصوص کمک به انجمن کتابخانه عمومي شهر تهران بود که 5 ميليارد تومان پيش بيني شده و يک ميليارد تومان در اختيار شهرداري براي توسعه کتابخانه‌هاي سطح شهر قرار گرفته است که طي آن قرار شد شهرداري تهران با رويکرد حمايت از کتابخانه‌ها، کمک بيشتري را به انجمن کتابخانه عمومي شهر تهران داشته باشد.


بر اساس اين گزارش در جلسه امروز شوراي اسلامي شهر دکتر ايازي در خصوص تبصره کمک به انجمن کتابخانه‌هاي عمومي اظهار کرد: به‌طور کل در سطح شهر تهران 900 کتابخانه وجود دارد که 225 مجموعه به شهرداري تهران تعلق داشته و هر ساله تعداد کتابخانه‌ها در سطح مناطق 22 گانه تهران افزايش مي‌يابد.


اقدامات شهرداري در خصوص توسعه کتابخانه‌هاي شهر تهران

در ادامه جلسه احمد مسجد جامعي عضو شوراي شهر با مطلوب عنوان کردن اقدامات شهرداري در خصوص توسعه کتابخانه‌هاي شهر تهران، خاطرنشان کرد: شهرداري هم اکنون به بسياري از وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها در امر توسعه مسائل فرهنگي و خدماتي ياري رسانده و در اين راستا مطلوب است به نهاد کتابخانه‌ها نيز کمک‌هاي لازم ارائه شود.


در ادامه جلسه معاون اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران تاکيد کرد: تا پايان سال جاري 5 هزار کتابخانه کلاسي در مدارس تهران ايجاد مي‌شود که اين اقدام نيز در راستاي توسعه کتابخانه هاي سطح شهر به انجام مي رسد.


همچنين در ادامه جلسه خسرو دانشجو سخنگوي شوراي شهر از دکتر ايازي سئوال کرد که مبلغي که در برگزاري جشن هاي شعبانيه و افطاري هاي ماه مبارک رمضان صورت گرفته از کدام سر فصل هزينه شده است که وي پاسخ داد: به طور کل براي جشن هاي شعبانيه دو ميليارد تومان هزينه شده که اين اعتبار از سر فصل برنامه هاي مناسبتي بوده که اين برنامه مصوبه شوراي اسلامي شهر را نيز به همراه دارد.


سفره سلامت به طور صددرصدي توسط شهروندان صورت گرفت

او همچنين اضافه کرد: برگزاري سفره سلامت به طور صددرصدي توسط شهروندان و با هزينه آن ها صورت گرفته و بخش عمده اي از هزينه برگزاري سفره کرامت نيز توسط خيرين هزينه شده است.


ايازي همچنين در جمع خبرنگاران در خصوص اعتراض احمدي نژاد عضو شوراي شهر به قطع درختان در بزرگراه شهيد چمران اظهار کرد: در خصوص قطع درختان نيز اخيرا هيچ گزارشي به ما ارائه نشده هر چند چندي پيش به دليل توسعه عرضي معبر بزرگراه چمران، درختان سوزني برگ اين بزرگراه جابه جا شدند اما هم اکنون هيچ گونه قطع يا جابه جايي درخت در اين بزرگراه گزارش نشده است.

200 سراي محله در اختيار شهروندان

او در بخش ديگري از سخنانش به اقدامات مطلوبي که در مورد مديريت محلات توسط شهرداري تهران به انجام رسيده اشاره کرد وگفت: هم اکنون در سطح شهر 200 سراي محله ساخته و يا تملک شده است که در اختيار مديران محلات و اعضاء شوراياري ها قرار گرفته و ديگر اقدام مطلوب معاونت اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران برگزاري جشنواره شمسه در سطح محلات است.


معاون شهردار تهران افزود: هم اکنون جشنواره شمسه در سطح مناطق شهر تهران در حال برگزاري است و طي آن در هر محله 10 کانون فرهنگي سازماندهي شده است.


او در ادامه با بيان اينکه دامنه فعاليت هاي فرهنگي، هنري، اجتماعي و آموزشي در سطح شهر در حال توسعه است، عنوان کرد: در 6 ماه دوم سال جاري برنامه گسترده اي براي اجراي فعاليت هاي فرهنگي در سطح محلات شهر تهران پيش بيني شده است.

نظر شما