يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۷
کد خبر: ۴۴۴۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۲
مراسم اختتاميه مسابقه کتابخواني «از هيچ به اوج» با حضور سفير مالزي در ايران برگزار شد.

به گزارش شهر، در اين مراسم که سفير مالزي آقاي «گترخاني» و کنسول فرهنگ و ارتباطات سفارت مالزي آقاي «نجمي» و تعدادي از مسوولان حضور داشتند، ابتدا هومن اهرامي مدير فرهنگي هنري منطقه 21 به سخنراني پرداخت و گفت: طرح مسابقه از هيچ به اوج با مطالعه کتابي با عنوان «اسلام ، دانش و مسايل بين‌المللي» است. مديريت فرهنگي هنري منطقه 21 سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در راستاي توسعه فرهنگ اسلامي و آگاهي شهروندان از کارآمدي دين درعرصه جامعه و مباني پيشرفت اسلامي، اقدام به برگزاري اين مسابقه کرده است.

وي افزود: بيداري اسلامي که نتيجه دم مسيحايي امام خميني(ره)است، امروزه تحولات عميقي را در ساختارهاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي در سطح جهان پديد آورده است.


مدير فرهنگي هنري منطقه 21 گفت: ملت‌هاي برادر مسلمان امروزه بايد از هم بياموزند که همانگونه که مقام معظم رهبري در الگوي اسلامي-ايراني پيشرفت نيز بر بومي سازي تجارب کشورهاي توسعه يافته تاکيد فرمودند، بر اساس اين رهنمود خودباوري اسلامي ضرورت دستيابي به آرمانشهر اسلامي است.

در ادامه سفير مالزي گفت: اسلام به ما خواندن و عمل کردن را آموزش داده و با برگزاري اين مسابقه کتابخواني، به آنچه اسلام به ما ياد داده است، عمل کرديم.

گترخاني با تاکيد بر اينکه مسابقه از هيچ به اوج مصداق کلام «اقراء» خداوند به پيامبر در قرآن است گفت: اين توصيه پيامبر است که بخوانيد و دانش را گسترش دهيد.

وي افزود: خواندن بايد براي همه چيز باشد و مسايل داخلي و بين امللي را دربرگيرد. امروز حاضران در اين مراسم دستور پيامبر را لبيک گفته و شروع به خواندن کرده‌اند. گترخاني افزود : هم خودتان کتاب بخوانيد و هم ديگران را به خواندن تشويق کنيد.

در ادامه اين مراسم قرعه کشي بين شرکت کنندگان در مسابقه از هيچ تا اوج برگزار شد که به دو تن از شرکت کنندگان در مسابقه دو دستگاه لب تاپ و به 5 نفر ديگر 5 دستگاه دوربين و به نفر برگزيده نيز سفر به مالزي با يک نفر همراه اهدا شد.

نظر شما