يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۴
کد خبر: ۴۴۵۴۳
|
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳
آغاز ساخت سه قلوهاي آفتاب، به زودي
با ورود ماشين‌آلات و تجهيزات به محل کارگاه عمليات اجرائي، احداث عظيم‌ترين سالن نمايشگاهي سرپوشيده کشور با يک دهانه 75 متري و دو دهانه 50 متري در شهر آفتاب به زودي آغاز مي‌شود.

به گزارش«شهر» به نقل از روابط عمومي معاونت فني و عمراني شهرداري تهران،مازيار حسيني معاون فني و عمراني شهردار ضمن اعلام اين مطلب افزود: در طرح کلي مجتمع نمايشگاهي شهرآفتاب بيش از 120 هزارمترمربع فضاي نمايشگاهي ديده‌شده که در فاز نخست حدود 60 هزار مترمربع از اين فضاها به‌صورت سرپوشيده و روباز ساخته خواهدشد.


او افزود: غيراز فضاهاي نمايشگاهي، ايستگاه مترو، مسجد، ميدان آب‌نما، بلوار دسترسي به محوطه نمايشگاهي و يک پارکينگ‌عمومي در فاز نخست طرح مدنظر قرارگرفته و اميدواريم تا زمستان سال 1391 اين بخش از مجتمع نمايشگاهي شهـرآفتـاب به‌بهره‌برداري برسد.


معاون فني و عمراني شهرداري تهران با اشاره به مدت زمان اندک احداث فاز نخست پروژه نسبت به حجم عمليات آن گفت: ساخت مجتمع نمايشگاهي شهرآفتاب پيچيدگي‌هاي خاص خود را دارد اما به ‌هر‌حال مثل ساير پروژه‌هاي عمراني شهرداري تهران، بايد آن را با بهترين کيفيت، بيشترين سرعت و البته در کمال صحت و دقت به‌انجام رساند.


او ادامه داد: در بخش مطالعاتي طرح، بحث تأسيسات زيربنايي و راه‌هـاي دستـرسي ( زميني و مترو ) مورد توجه قرارگرفته و درحـال‌حـاضـر نقشه‌هاي سازه و معماري طرح آماده اجرا ‌شده‌ و عمليات اجرائي آغاز شده ‌است.


مازيار حسيني در‌ادامه صحبت‌هاي خود افزود: يکي‌از نکات‌مهمي که در‌طرح اين نمايشگاه ديده‌شده، دسترسي‌هاي چند لايه آن مي‌باشد. مجاورت با آزادراه تهران- قم ازجمله امتيازات بارز مکان نمايشگاه است.


او تصريح كرد: از طرفي در نظرگرفتن يک ايستگاه مترو در داخل نمايشگاه و نزديکي به فرودگاه امام خميني(ره) به‌عنوان نقطه اصلي تبادل سفرهاي هوايي تهران، از‌ ديگر مزاياي نمايشگاه شهرآفتاب است.


معاون شهر تهران در ادامه اظهار داشت: منظورکردن سه لايه دسترسي به اين مجتمع نمايشگاهي حکايت از اهميت بالاي آن دارد؛ در واقع ابعاد نمايشگاه شهر آفتاب در سطح ملي است و از آن مي‌توان نه‌صرفاً به‌عنوان يک نمايشگاه، بلکه درقالب مرکز تبادلات تجاري، فرهنگي و اقتصادي کشور ياد کرد. 


اين طرح ازسال 1380 مورد توجه مديريت شهري قرارگرفت که با مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران، در سال 1383 شهرداري مکلف به انجام امور مقدماتي ايجاد نمايشگاه شد. در سال 1385 کلياتي از طرح نمايشگاه به‌تصويب رسيد تا اينکه پس‌از بازبيني‌هاي مکرر، از امسال عمليات اجرايي آن به معاونت فني و عمراني شهرداري تهران واگذار گرديد. مجري اين طرح شرکت يادمان‌سازه بوده و سرمايه‌گذاري آن برعهده سازمان سرمايه‌گذاري و مشارکت‌هاي مردمي شهرداري است.

نظر شما