شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۸
کد خبر: ۴۴۶۶۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲
گالري «اثر» پس از دو ماه تعطيلي تابستاني، جمعه هشتم مهر، دور تازه نمايشگاه‌هاي خود در سال 90 را با رونمايي از آثار جديد رضا لواساني، مجسمه ساز صاحب سبک آغاز مي‌کند .

به گزارش شهر،‌ «حيرت» عنوان اين نمايشگاه است که در آن رضا لواساني مجسمه‌هاي عظيم خود را با الهام از اشعار دو شاعر نامدار ايراني حافظ و مولانا، به تماشاي عموم خواهد گذاشت.


پنج مجسمه ارايه شده در اين نمايشگاه با تکنيک پاپيه ـ ماشه (خمير کاغذي) ساخته شده‌‌ و همگي آن‌ها در سه سال اخير خلق شده‌اند. آثار اين نمايشگاه که «نفخ صور»، «زير بارند درختان...»، «شيران علم»، «گفت يافت مي‌نشود...» و «درخت دوستي» نام دارد، نشاني ديگر بر پيوند فکري اين هنرمند صاحب سبک با زبان غزل حافظ و بيان امروزين او به شکل حجم‌هاي عظيم است.



رضا لواساني که در رويدادهاي معتبر هنري نظير آرت فرهاي کانتمپورِري استانبول و دو دوره آرت دوبي از سوي گالري اثر شرکت داشته، برگزيده جوايز برتر چهارمين دوسالانه مجسمه، ششمين دوسالانه بين‌المللي تصويرگري، کنکور نوما، توکيو ژاپن و... شده است.


وي تا امروز يازده نمايشگاه انفرادي در گالري‌هاي آريا، ماه، الهه، طراحان آزاد، برگ و اثر برپا کرده و آثارش در قالب 9 نمايشگاه گروهي به تماشاي عموم گذاشته شده است. اين مجسمه‌ساز سرشناس تصوير آثارش را در کتاب گرافيک معاصر ايران در هلند، مجله وروم انگلستان و تقويم يونسکو به چاپ رسانده است.



نمايشگاه «حيرت » رضا لواساني به مدت سه هفته در گالري اثر واقع در خيابان ايرانشهر، خيابان برفروشان، پلاک 13 داير خواهد بود .

نظر شما