دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۴
کد خبر: ۴۴۶۸۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۹
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي گفت: نهمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تبريز ششم مهر با حضور يک‌هزار ناشر داخلي و خارجي در تبريز گشايش مي‌يابد.

به گزارش شهر از تبريز، علي دانندهدر نشست مشترک با خبرنگاران نشريات محلي و سراسري اظهار داشت: در نمايشگاه کتاب امسال همچنين يكصد نمايندگي از كشورهاي انگليس، تركيه، آذربايجان، هندوستان و كشور هاي همجوار عربي شركت مي كنند.

وي با اشاره به افزايش تعداد ناشران از 700 ناشر در سال گذشته به يکهزار ناشر در سالجاري گفت: نمايشگاه كتاب امسال از نظر وسعت و حجم كتاب هاي ارايه شده نسبت به سال هاي گذشته ارتقاي چشمگيري داشته و  يك سالن به تعداد سالن هاي اين نمايشگاه افزوده شده است.

داننده گفت: بيش از يکصد هزار عنوان کتاب در موضوعات مختلف علمي،‌ادبي،‌تاريخي، فني و کودکان و همچنين کتب دانشگاهي از انتشارات معتبر دانشگاهي در نهمين نمايشگاه بين المللي کتاب تبريز ارائه مي شود.

داننده با اشاره به اينكه نمايشگاه كتاب تبريز پس از تهران مهمترين و بزرگترين نمايشگاه كتاب ايران است، افزود: اين نمايشگاه به دليل پيوند خوب با بدنه مردمي و ايجاد شور و نشاط در جامعه از اهميت ويژه اي در كشور برخوردار است.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همچنين زمان برگزاري اين نمايشگاه را مطلوب ارزيابي کرد و گفت: با توجه به شروع فصل تحصيل دانش آموزان و دانشجويان و به تناسب نيازهاي ايجاد شده در آغاز مهر اين نمايشگاه بستر مناسبي براي پاسخگويي به نيازهاي اين قشر از جامعه است.

وي با اشاره به فعاليتهاي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي در رابطه با ترويج و تقويت فرهنگ مطالعه گفت: علاوه بر تهيه کتب مورد نياز کتابخانه‌هاي عمومي در طول سال، در سال جاري شش ميليارد ريال كتاب رايگان در اختيار گروه هاي هدف قرار مي گيرد كه اين رقم نسبت به سال گذشته 400 ميليون ريال افزايش دارد.

داننده با بيان اينكه كتاب ها با 40 درصد تخفيف به خريداران ارايه مي شود، افزود: 20 درصد از تخفيفات از طريق ناشران و 20 درصد نيز از طريق بن اعمال مي شود.

وي برنامه هاي جنبي اين نمايشگاه را پرمحتواتر از سال هاي گذشته عنوان كرد و گفت: خدمات پستي، حمل بار براي ارسال كتاب به خريداران و همچنين همكاري اتوبوسراني براي تردد راحت تر به محل نمايشگاه از ديگر اقدامات انجام شده براي ارتقاي كيفيت و خدمات دهي در نمايشگاه امسال است.

نهمين نمايشگاه بين المللي کتاب تبريز از ششم تا سيزدهم مهر ماه جاري از ساعت 10 صبح تا 20 در محل نمايشگاه بين المللي تبريز برگزار مي شود.

نظر شما