يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۵
کد خبر: ۴۴۷۱۲
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶
در آخرين روزهاي هفته دفاع مقدس/
مدير فرهنگي هنري منطقه 9 از اجراي «جشنواره رويش حماسه» با اجراي برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و تبليغي در آخرين روزهاي هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش شهر، عقيل منصوري با اشاره به حال و هواي ويژه هفته دفاع مقدس و تقارن آن با بازگشايي مدارس اظهار داشت: حرکت فرهنگي ما در حوزه احياي ارزش هاي دفاع مقدس حرکت براي بازگشايي بزرگترين مدرسه تاريخ ملت ماست.


وي با اعلام برنامه‌هاي جشنواره رويش حماسه تصريح کرد: با مشارکت معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران تلاش کرديم که ميدان بزرگ آزادي به نمايه به يادماندني خاطرات دفاع مقدس تبديل شود و ياد همه آن هايي که از اين ميدان بزرگ به سمت جبهه هاي غرب اعزام مي شدند را گرامي بداريم.


منصوري در اين زمينه افزود: با اين هدف، چند طرح فرهنگي و هنري در حاشيه ميدان بزرگ آزادي اجرا مي‌شود که مهمترين آن اجراي نمايشگاه بزرگ عکس و پيام هاي دفاع مقدس است.

به جز اين نمايشگاه که در قالب نصب چندين بنر اجرا مي‌شود، يک نمايشگاه عکس سه بعدي نيز در نزديکي مجموعه ايرانسرا در مقابل برج آزادي برگزار مي‌شود و تا روز جمعه هر شب کاروان ياد و خاطره جبهه و جنگ با حرکت خودروهاي ويژه جبهه‌هاي حق عليه باطل طي مراسمي از اين ميدان گذر خواهند كرد.


راه اندازي اتوبوس سيار با برنامه‌هاي هنري ويژه کودکان و نوجوانان در سطح شهرک‌هاي نظامي، ميادين و بوستان‌هاي منطقه نيز از برنامه هايي ويژه اين هفته است که از 31 شهريور به مدت يک هفته در حال برگزاري است.


اين مسئول فرهنگي با اشاره به استقرار سامانه پيامکي 1000066688551 گفت: مانند ماه رمضان يک مسابقه پيامکي نيز با موضوع دفاع مقدس برگزار مي‌کند و براي آشنايي بهتر عموم با جنگ نرم يک ويژه نامه با عنوان «جنگي که بود، راهي که هست» منتشر کرده‌ايم.

منصوري يکي از مهمترين برنامه‌هاي فرهنگسراي رويش در اين جشنواره و هفته حماسي را انتشار نرم افزار چند رسانه اي سفيران عشق دانسته و افزود: که در اين نرم افزار سعي داشته‌ايم براي بهره‌گيري از معارف هشت سال دفاع‌مقدس، مروري بر زندگي شهيدان داشته باشيم .


وي ادامه داد: نرم افزار «سفيران عشق» روايتي از زندگي 10 سردار و امير شهيد نظير‌ «غلامحسين افشردي (حسن باقري)»، «محمد ابراهيم همت»، «حسين خرازي»، «علي صياد شيرازي»، «محمد بروجردي»، «مهدي زين‌الدين»، «مهدي باکري»، «حميد باکري» و «احمد کاظمي» و جاويد‌الاثر «احمد متوسليان» را دربر دارد.


بخش‌هاي مختلف اين نرم‌افزار مانند معرفي سرداران شهيد از ديدگاه مقام معظم رهبري، اسناد، مدارک، نوشته‌ها، فيلم، صدا و عکس شهيدان و خاطره‌گويي همرزمان است.


به گفته منصوري اجراي نمايشگاه کتاب و توزيع کتاب هايي از انتشارات سوره مهر به صورت رايگان بخش ديگري از برنامه‌هاي جشنواره منطقه‌اي رويش حماسه است.


براي تهيه اين ويژه نامه مي‌توانيد با فرهنگسراي رويش به شماره تلفن 66688552 تماس بگيريد.

نظر شما