شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۴۷۲۷
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۴
گالري‌هاي تهران در هفته دوم مهرماه ميزبان نمايشگاه‌هاي تازه‌اي از آثار هنرمندان پيشکسوت و جوان هستند.

به گزارش خبرنگار شهر، گالري‌هاي ماه مهر، سين، هما، گلستان، اثر، سيحون و راه ابريشم از روز جمعه هشتم مهرماه نمايشگاه‌ةاي تازه‌اي را ميزباني مي‌کنند و گالري ةايي چون فروهر،‌ صبا، اعتماد و ساربان همچنان ميزبان نمايشگاه‌هاي پيشين خود هستند.


نمايشگاه گروهي عکس در ماه مهر


نگارخانه ماه مهر از روز جمعه هشتم مهرماه ميزبان يک نمايشگاه گروهي عکس از آثار بهاره احمدي، عرفان اسدي، سينا برومندي، سامان پاريزي، آرزو پورخليلي، چنگيز جلالي،‌ مهدي حبيب‌زاده، ساغر حسين‌پور، ليلا خاتمي‌دوست، حسن خداوردي، مريم خستو،‌ فرشته ديانت، مونا راد، شهرام سياحت‌گر، علي شيرازي، الهام صدري، الهام طرف، کيانا فرهودي، ليلا قاسمي ابر، نيکو غفاري، مژگان مرندي‌نژاد، مريم موتيا، بهشته مومني، نگين ميراسماعيلي و الهام هاشمي خواهد بود.


اين نمايشگاه تا 19 مهر ماه برپاست و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز 15 مهر از ساعت 16 تا 20 براي بازديد از اين آثار به گالري ماه مهر واقع در خيابان آفريقا، کوچه نيلوفر، پلاک 7 مراجعه کنند.



آثار پگاه لاري در سين


پگاه لاري مجموعه آثار تازه خود با عنوان «تجربه زيست‌شده» را از روز جمعه 15 مهرماه در گالري سين به نمايش خواهد گذاشت. اين نمايشگاه که روز جمعه از ساعت 16 تا 20 افتتاح مي‌شود،‌ تا 25 مهرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين آثار همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 به گالري سين واقع در شهرک غرب، خيابان هرمزان، خيابان پيروزان جنوبي، خيابان دوازدهم، پلاک 16 مراجعه کنند.



بخت آزمايي در گالري هما


اينستاليشن «بخت» مجموعه اخير الناز جواني است که روز جمعه 8 مهر ماه در گالري هما به نمايش درمي‌آيد. الناز جواني هنرمندي است که از طريق دوخت‌هايش بر سطوح مختلف به جامعه فرهنگي معرفي شد و خيلي زود دستاورد معاصرش به شکل يک ژانر در ميان نسل‌هاي پس از خودش اشاعه پيدا کرد.


ناتالي لرنز منتقد فرانسوي با تشبيه اين هنرمند به شارلوت کوردي، زن آنارشيست قرن نوزدهم فرانسه، نگاه ستيزه‌جوي او را تحسين مي‌کند و در مقدمه کوتاهش بر نمايشگاه «بخت» مي‌نويسد: اگر تمام جذابيت کار «وايس» در ارجاعات تاريخي به جنون و ديوانگي است، الناز در هنر تجسمي خود در جايي دورتر از پاريس، ديوانه‌خانه «چارينتون» ديگري را باز مي‌سازد . تنها سوالي که در ذهن من باقي مي‌ماند اين است که، اين شبه‌لباس‌ها به عنوان آثار خلاقانه يا چيزي شبيه به اين ديده خواهند شد يا در نتيجه دغدغه‌هاي دوران جواني با قضاوت‌هاي معمولي روبه رو مي‌شوند؟


علاقه‌مندان به ديدن اين نمايشگاه مي‌توانند از 8 تا 19 مهرماه همه روزه از 10 تا 13 و 16 تا 20 به نشاني خيابان وليعصر(عج)، بين ظفر و نيايش،‌ کوچه بابک بهرامي، پلاک 58، واحد يک مراجعه کنند .



نمايش مجسمه و نقاشي در گلستان


نمايشگاه آثار مجسمه و نقاشي‌هاي شمس‌الدين غازي از روز جمعه هشتم مهرماه ساعت 16 تا 20 در گالري گلستان افتتاح مي‌شود.


اين نمايشگاه که ليلي گلستان آن‌را نمايشگاهي ويژه و جذاب مي‌داند،‌ تا چهارشنبه 13 مهرماه داير خواهد بود و همه‌روزه به‌جز پنج‌شنبه ميزبان علاقمندان در گالري گلستان به نشاني دروس، خيابان کماسايي، پلاک 34 است.



حيرت در گالري اثر


گالري اثر پس از دو ماه تعطيلي تابستاني، جمعه هشتم مهر، دور تازه نمايشگاه‌هاي خود در سال 90 را با رونمايي از آثار جديد رضا لواساني، مجسمه‌ساز صاحب سبک آغاز مي‌کند . «حيرت» عنوان اين نمايشگاه است که در آن رضا لواساني مجسمه‌هاي عظيم خود را با الهام از اشعار دو شاعر نامدار ايراني حافظ و مولانا، به تماشاي عموم خواهد گذاشت.


پنج مجسمه ارايه شده در اين نمايشگاه با تکنيک پاپيه ـ ماشه (خمير کاغذي) ساخته شده‌‌ و همگي آن‌ها در سه سال اخير خلق شده‌اند. آثار اين نمايشگاه که «نفخ صور»، «زير بارند درختان...»، «شيران علم»، «گفت يافت مي‌نشود...» و «درخت دوستي» نام دارد، نشاني ديگر بر پيوند فکري اين هنرمند صاحب سبک با زبان غزل حافظ و بيان امروزين او به شکل حجم‌هاي عظيم است.


رضا لواساني که در رويدادهاي معتبر هنري نظير آرت‌فرهاي کانتمپورِري استانبول و دو دوره آرت دوبي از سوي گالري اثر شرکت داشته، برگزيده جوايز برتر چهارمين دوسالانه مجسمه، ششمين دوسالانه بين‌المللي تصويرگري، کنکور نوما و توکيو ژاپن شده است.


وي تا امروز يازده نمايشگاه انفرادي در گالري‌هاي آريا، ماه، الهه، طراحان آزاد، برگ و اثر برپا کرده و آثارش در قالب 9 نمايشگاه گروهي به تماشاي عموم گذاشته شده است. اين مجسمه‌ساز سرشناس تصوير آثارش را در کتاب گرافيک معاصر ايران در هلند، مجله وروم انگلستان و تقويم يونسکو به چاپ رسانده است.


نمايشگاه «حيرت » رضا لواساني به مدت سه هفته تا 28 مهرماه در گالري اثر واقع در خيابان ايرانشهر، خيابان برفروشان، پلاک 13 داير خواهد بود .



عکس و ويدئوآرت در راه ابريشم


نمايشگاه عکس‌ و ويدئو آرت گوهر دشتي از روز جمعه هشتم مهرماه ساعت 16 تا 20 در گالري راه ابريشم افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا 14 مهرماه همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 ميزبان علاقمندان در گالري راه ابريشم خواهد بود.


گالري راه ابريشم در فرمانيه خيابان لواساني پلاك 103 واقع است.



پروژه هفت در گالري سيحون


نمايشگاهي با عنوان «7 هنرمند، 7 اثر در 7 دقيقه» از روز پنج‌شنبه هفتم مهرماه در گالري سيحون افتتاح مي‌شود.


در اين نمايشگاه آثاري از جمال بخشپور، واحد خاکدان، پرويز کلانتري، بهرام دبيري،‌ پري يوش گنجي، احمد نصرالهي و محسن وزيري مقدم به نمايش گذاشته مي‌شود و اين نمايش با پخش فيلم مستند «پروژه 7» ساخته سينا احمدي همراه خواهد بود.


گالري سيحون در خيابان وزرا خيابان چهارم شماره 11 واقع است و تا روز چهارشنبه 20 مهرماه همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 ميزبان علاقمندان و بازديدکنندگان از اين نمايشگاه خواهد بود.



مجسمه‌هاي گيو در گالري‌هاي صبا


نمايشگاه مجسمه‌ها و نقاشي‌هاي ناصر گيو از روز دوشنبه چهارم مهرماه در موسسه فرهنگي هنري صبا وابسته به فرهنگستان هنر افتتاح شده است. در اين نمايشگاه بيش از 40 اثر حجم و نقاشي با فرم‌هاي انتزاعي ارائه شده است و گيو درباره نزديکي نقاشي‌ها و مجسمه‌ها مي‌گويد: فرم انتزاعي نقاشي‌ها، فرم‌هايي است که در مجسمه‌ها هم استفاده شده و همان بافت و رنگي که در نقاشي‌ها به کار رفته در مجسمه‌ها نيز به چشم مي‌خورد. از سويي يک ارتباط بين مجسمه‌ها و نقاشي‌هاي اين دوره کاري من با قصص عهد عتيق و جهان باستان و قصه‌هاي انبيا هست که اين آثار را به هم نزديک مي‌کند.


علاقه‌مندان مي‌توانند براي بازديد از اين نمايشگاه به خيابان ولي‌عصر(عج)، خيابان طالقاني غربي، خيابان شهيد برادران مظفر، شماره 125 مراجعه كنند. اين نمايشگاه تا 28 مهر همه روزه به‌جز روزهاي تعطيل، از ساعت 10 تا 18، ميزبان بازديدکنندگان خواهد بود.



ضيافت نقاشي‌هاي ماهر در شهر كتاب مركزي


فروشگاه مركزي شهر كتاب كه پيش از اين ميزبان آثار بزرگاني مانند نادره حكيم الهي، بهرام دبيري، منوچهر معتبر و ابراهيم حقيقي بود، اكنون منتخبي از نقاشي‌هاي محمد حسين ماهر را در گالري خود به نمايش گذاشته است. گالري فروشگاه مركزي شهر كتاب به منظور ايجاد تعامل بيش‌تر ميان هنر معاصر ايران با مردم و وارد كردن اين هنر در دسترس عموم شهروندان علاقه‌مند به فرهنگ، به دور از فضاي رسمي گالري‌ها اقدام به برگزاري چنين نمايشگاه‌هايي كرده است تا هنر تجسمي معاصر ايران كه كم‌تر از ساير هنرهاي ايراني شناخته شده است در فضاي فكري و ذهني عموم ايرانيان وارد شود و از اين طريق در تعامل با زندگي آنان قرار گيرد.


اكنون نوبت به نقاشي‌هاي محمد حسين ماهر رسيده است. اين نقاشي‌ها، از مجموعه «صورت‌ها» اين هنرمند است و هم‌اكنون در گالري شهر كتاب به مدت يك ماه به نمايش درآمده است. اين آثار كه همگي به انتخاب ماهر براي اين مجموعه مهيا شده‌اند، از تاريخ 27 شهريور تا 27 مهر در گالري فروشگاه مركزي شهر كتاب، واقع در خيابان شريعتي، بالاتر از خيابان مطهري، نبش كوچه كلاته، شماره 743، طبقه‌ همكف نمايش داده مي‌شود و بازديد براي علاقه‌مندان آزاد است.



فروهر و تجربياتي در عکاسي مستند معاصر


نمايشگاه «تجربياتي در عکاسي مستند معاصر» به نمايشگاه‌گرداني مهدي مقيم‌نژاد از روز جمعه 25 شهريورماه در گالري فروهر گشايش يافته است. در اين نمايشگاه عکس‌‌هايي از محمد اديبي، هوفر حقيقي،‌ مونا خزئلي‌فر، مادخ رحيمي‌نيا،‌ ليلا رضايي، پيمان غزنيني، زويا کاظم‌زاده،‌ ماهانا نورمحمدي و محمدعلي مقصودي به نمايش گذاشته شده است.


«تجربياتي در عکاسي مستند معاصر» تا 11مهرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند روزهاي شنبه، يکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 12 تا 20، پنج‌شنبه‌ها از ساعت 12 تا 18 و جمعه‌ها از ساعت 18 تا 20 از اين آثار در گالري فروهر واقع در خيابان آفريقا(جردن)، نبش بلوار گلستان، ‌پلاک 2 ديدن کنند. همچنين نشستي درباره اين نمايشگاه با حضور جمعي از استادان صاحب‌نظر در حوزه عکاسي امروز چهارشنبه ششم مهرماه از ساعت 16 تا 19 در محل گالري فروهر برگزار مي‌شود.


هيرش شيوا در گالري اعتماد


گالري اعتماد از روز جمعه اول مهرماه آثار هيرش شيوا است. شيوا در آثار تازه‌اش در اين نمايشگاه به بررسي شکل و رنگ در مينياتور اصيل ايراني پرداخته است و هم زمان تحت تاثير آثار جوزف آلبرز،‌ وازارلي و بريجت رايلي است.


نمايشگاه نقاشي‌هاي شيوا روز جمعه اول مهرماه ساعت 15 تا 20 افتتاح مي‌شود و تا 15 مهر ادامه خواهد داشت. علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 15 تا 20 از اين آثار در گالري اعتماد واقع در خيابان با هنر(نياوران)، ميدان ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان،‌ دوراهي سمت راست پلاک 4 مراجعه کنند.


«رسم رهايي» در موزه هنرهاي معاصر فلسطين


نمايشگاه «رسم رهايي» با موضوع فلسطين از 22 شهريورماه جاري در موزه هنرهاي معاصر فلسطين برپاست. در اين نمايشگاه حدود 100 اثر نقاشي، پوستر و كاريكاتور از 100 هنرمند پيشكسوت و شاخص و هنرمند جوان با موضوع فلسطين و مقاومت مردم نمايش داده مي‌شود. نمايشگاه «رسم رهايي» با همكاري معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مركز هنرهاي تجسمي، موسسه توسعه هنرهاي تجسمي معاصر و موزه هنرهاي معاصر فلسطين 22 شهريور تا 7 مهرماه در موزه هنرهاي معاصر فلسطين برگزار مي‌شود.



نظر شما