دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۵
کد خبر: ۴۴۷۳۱
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۱
معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران گفت: همزمان با برگزاري دومين دوره جشنواره «بهترين‌ها براي غنچه‌هاي شهر» پارک ترافيک و نمايش‌هايي با مضمون‌هاي ترافيکي از سوي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در بوستان گفتگو برگزار مي‌شود.

به گزارش«شهر»، شهرام جباري‌زادگان در گفت‌وگو با ستاد خبري دومين جشنواره «بهترين‌ها براي غنچه‌هاي شهر» افزود: با توجه به ماموريت‌هاي ويژه معاونت آموزش براي کودکان، اين معاونت همانند سال گذشته حضور پررنگي در اين دوره از جشنواره خواهد داشت.

او با اشاره به اينکه غرفه معاونت حمل و نقل و ترافيک در نخستين جشنواره «بهترين‌ها براي غنچه‌هاي شهر» به عنوان رتبه نخست معرفي شد، افزود: در اين دوره از جشنواره نيز از ظرفيت‌هاي هشت پارک ترافيک پايتخت براي آموزش به کودکان شهرمان استفاده خواهيم کرد.

جباري‌زادگان ادامه داد: همچنين درصدد هستيم تا همزمان با روزهاي برگزاري جشنواره از تاريخ 14 تا 21 مهرماه نيز هر روز برنامه‌هاي نمايشي با موضوع آموزه‌هاي ترافيکي را براي کودکان اجرا کنيم تا آموزش‌هاي ترافيکي بهتر در ذهن و ياد کودکان شهر باقي بماند.

به گفته معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، برپايي پارک ترافيک البته در ابعاد و اندازه کوچک‌تر براي کودکان به منظور آشنايي کودکان با قوانين و محدوديت‌هاي رانندگي و ترافيکي کشور، نصب تابلوهاي LED با شعاري به مناسبت روز جهاني کودک و استفاده از ظرفيت‌هاي اطلاع‌رساني همشهري مسافر از ديگر برنامه‌هاي اين معاونت است.

اين مقام مسؤول در معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در بخش ديگري ازصحبت‌هاي خود درباره برگزاري جشنواره‌اي ويژه براي کودکان با رويکرد شهر دوستدار کودک گفت: کودکان فراگيرترين گروه در بحث‌هاي آموزشي هستند و هر اندازه از همه امکانات شهري براي آموزش و تربيت شهروندان نسل آينده استفاده کنيم، باز هم کم است.

جباري‌زادگان با اشاره به تاثير برگزاري جشنواره «بهترين‌ها براي غنچه‌هاي شهر» ادامه داد: برگزاري اين جشنواره موجب مي‌شود که کودکان در مباحث مختلف شهري آموزش ديده و از اين بابت که شهروندان نسل آينده با مباحث و آموزه‌هاي شهري آشنا هستند، خيالمان راحت است، همچنين ارتباط بين والدين و کودکان نيز در مباحث ترافيکي بيشتر شده و مي‌توان اميدوار بود که کودکان والدينشان را از انجام کارهاي خلاف قانون منع کنند.

او همچنين عنوان کرد: برگزاري جشنواره «بهترين‌ها براي غنچه‌هاي شهر» در عين آنکه موجب نزديک‌تر شدن مديريت شهري با شهروندان به ويژه نسل کودک و نوجوان مي‌شود، مي‌تواند در تحکيم مناسبات بين پدر و مادر با کودکان نقش اساسي داشته باشد.

نظر شما