شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۴۷۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۷
نخستين «مهرباران» در برج ميلاد برگزار مي‌شود
جشنواره مهرباران درنظر دارد فرهنگ كمك به ديگران را در جامعه تقويت كند وپيوند جوانان را با موسسات خيريه محكم‌تر كند. از اين رو در نخستين دوره از برگزاري اين جشنواره 12 هزار دانشجو را در 20 موسسه خيريه براي مدت دو سال عضو مي‌كند.

به گزارش خبرنگار«شهر»، کاوه عابديني‌زاده، دبير جشنواره «مهرباران» صبح امروز- يکشنبه 10 مهر- در نشستي با خبرنگاران اصلي‌ترين هدف اين جشنواره را برقراري ارتباط ميان دانشجويان و نخبگان با سازمانهاي مردم نهاد براي شکوفايي و ارتقاء سطح خدمات اجتماعي NGO ها به اقشار آسيب پذير جامعه دانست و افزود: به نوعي مي توان اينگونه عنوان کرد که اين جشنواره به دنبال ترويج کمک به ديگران و افزايش حس انساندوستي و ايثار در جامعه است.


عابديني هدف ديگر از برگزاري اين جشنواره را افزايش ارتقاء سطح مطالعه در جامعه عنوان و خاطرنشان كرد: تجهيز کتابخانه هاي 10 دانشگاه در مناطق محروم از جمله برنامه‌هايي‌ست كه در همين زمينه اجرا خواهيم كرد.


به گفته‌ي وي در مرحله نخست از برپايي اين طرح، 12 هزار دانشجويي كه به تازگي كنكور داده و در مقطع كارشناسي ارشد پذيرفته شده‌اند با پرداخت مبلغ ساليانه 20 هزار تومان به عضويت اين NGO در مي‌ايند كه بر اساس برآورد صورت گرفته اين مبلغ 200 ميليون تومان خواهد بود. اين مبلغ را موسسه پارسه از هزينه آموزشي كه دانشجويان براي ثبتنام و استفاده از خدمات آموزشي اين موسسه استفاده كرده‌اند، پرداخت مي‌كند.


نخستين جشنواره «مهر باران» جمعه -15 مهر- در برج ميلاد برگزار مي‌شود.


در اين جشنواره موسسات خيريه و سازمانهاي مردم نهاد همانند موسسه خيريه محک، موسسه خيريه اشرف النبياء، خيريه بهمن دهش پور، بنياد کودک، انجمن آلزايمر ايران، موسسه خيريه عصاي سفيد، بنياد زينب کبري، انجمن حمايت از معلولان قطع نخاعي، انجمن حمايت از مبتلايان به ديابت، موسسه خيريه نيکوکاري رعد، موسسه مهر آفرين و انجمن تالاسمي حضور خواهند داشت.

نظر شما