شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۷
کد خبر: ۴۴۸۰۵
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۱
رئيس کميته محيط زيست شوراي شهر تهران:
رئيس کميته محيط زيست شوراي شهر تهران گفت: مديريت هماهنگ و يکپارچه، عاملي مهم در برون رفت از موازي کاري و اتلاف انرژي ، زمان و سرمايه ها است.

به گزارش «شهر» به نقل از اداره کل روابط عمومي و بين الملل شوراي اسلامي شهر تهران معصومه ابتکار رئيس کميته محيط زيست شوراي شهر تهران به همراه تني چند از کارشناسان و مشاوران اين حوزه در بازديدي 5 ساعته در جريان پروژه هاي زيست محيطي و عمراني منطقه قرار گرفت.

ابتکار در پايان اين بازديد در جمع دبيران شوراياري و مديران اجرايي منطقه ضمن قدراني از عملکرد زيست محيطي شهرداري در منطقه يک ، اظهار داشت: در زمينه ساخت و پاک سازي و بهسازي رود دره ها و نيز در اجراي طرح فاضلاب تحرکات خوبي در منطقه صورت گرفته است که اين ناشي از دغدغه و همفکري شوراياران و تلاش مديريت شهري براي به نتيجه رسيدن پروژه هاي زيست محيطي است.

او با اشاره به نگراني و تلاش شوراياران براي رسيدن به زندگي مطلوب در سطح محله اظهار داشت: ما اميدواريم بتوانيم با ايجاد همدلي و هم فکري بين شوراياران ، مديران اجرايي شهرداري و تمام مديران اجرايي منطقه در حوزه هاي مختلف، مديريت واحد يکپارچه را ترسيم کنيم تا تمام تلاش ها هماهنگ و يک سو انجام شود.

ابتکار همچنين با تاکيد بر مديريت واحد شهري افزود: مديريت هماهنگ و يکپارچه عاملي مهم در برون رفت از موازي کاري و اتلاف انرژي ، زمان و سرمايه ها است.

رئيس کميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران تصويب نهايي و اجراي طرح تفضيلي را يکي از مهم ترين سياست هاي شوراي دوره سوم دانست و افزود: در منطقه يک شهرداري به دليل ارزش بالاي املاک و ارزش افزوده آن، اين مناطق همواره تحت فشار براي تغيير کاربري ، افزايش تراکم و از بين بردن باغات هستند بنابراين شوراي اسلامي شهر تهران در اجراي طرح تفصيلي بسيار پافشاري دارد.

ابتکار در ادامه با اشاره به محدود بودن ظرفيت زيست محيطي شهر تهران، يادآوري کرد: از گذشته تاکنون دغدغه ما کنترل رشد جمعيت و جلوگيري از مهاجرت به شهرتهران بوده است چرا که افزايش جمعيت باعث آسيب به منابع زيست محيطي مي شود و به همين دليل اين دغدغه توسط شوراي شهر در طرح جامع شهر تهران آمده است.

او در ادامه يادآوري کرد: تاکيد ما در شوراي شهر تهران اين است که از طرح تفضيلي عبور نکنيم و در حفظ و ايجاد فضاي سبز تلاش کنيم.

رئيس کميته محيط زيست شوراي شهر تهران با اشاره به مصوبات و سياست گذاري هاي شوراي شهر تهران در حفظ باغات و فضاي سبز ، افزود: شوراي شهر دوره سوم افتخارش اين است که تاکنون هيچ گونه مجوز قطع درختي نداده است و هر جا در بحث باغات نياز به مصوبه اي باشد تنها بحث جابجايي درختان بوده است.

ابتکار همچنين افزود: با توجه به سياست کلان شوراي شهر در حفظ باغات وفضاي سبز امسال در متمم بودجه شهرداري ، درخواست کرديم اعتباري براي خريد و تملک باغات توسط شهرداري ايجاد شود.

او در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بحث آلودگي هواي شهر تهران ، افزود: متاسفانه دستگاه هاي سنجش آلودگي هوا در منطقه يک، از آلوده شدن هواي اين منطقه خبر مي دهند که به علت نبودن طرح ترافيک و تردد زياد و غير ضروري در سطح منطقه است.

ابتکار درادامه با انتقاد از سطح پياده روها در منطقه يک، افزود: پياده روها در اين منطقه به سختي قابل تردد است و بايد در اين زمينه از سطح محله ها و با همفکري شوراياران يک کار اساسي صورت گيرد تا بتوان از مردم خواست بجاي استفاده از خودرو در سطح محله ، پياده روي کنند.

او همچنين در ادامه سخنان خود از بحث مديريت پسماند در سطح منطقه ابراز رضايت کرد و افزود: بحث تفکيک زباله از مبدا در اين منطقه به خوبي رعايت مي شود و اميدواريم که بيمارستان هاي اين منطقه نيز بتوانند دراين قضيه همکاري کنند.

ابتکار در ادامه همچنين به مصوبات شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص حفظ مسائل زيست محيطي اشاره کرد و افزود: شوراي شهر در خصوص نصب پايه هاي آنتن هاي مخابراتي ، نظارت بر کيفيت عرضه مواد غذايي ، سنجش و کنترل آلودگي هوا و سنجش کنترل و آلودگي صوتي مصوبات مهمي داشته است و پيگير اجراي شدن آنها است.

بنابراين گزارش در ابتداي اين جلسه عليرضا جاويد شهردار منطقه يک با ارائه گزارشي در خصوص پروژه هاي زيست محيطي منطقه ، اظهار داشت: ما در اين منطقه با اختصاص 20 تا 30 درصد از بودجه عمراني منطقه جهت عمران و آباداني رود دره هاي گلاب دره ، آبک، و لنجک ، مقصود بيک، درکه ، دربند و دارآباد تلاش داريم تا اين پروژه ها به عنوان تفرجگاه مردم شهر تهران و به عنوان يكي از مهم ترين پروژه هاي زيست محيطي، در کمترين زمان به نتيجه برسد.

نظر شما