يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۲
کد خبر: ۴۴۸۰۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۸
به مناسبت هفته دفاع مقدس؛
«جنگي که بود راهي که هست»،‌ عنوان ويژه‌نامه‌اي است که فرهنگسراي رويش با همکاري معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 9 به مناسبت هفته دفاع مقدس منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار «شهر»، صفحات رنگي اين نشريه 64 صفحه‌اي، به 12 بخش تقسيم شده و بر هر يک از اين بخش‌ها نام يکي از مناطق جنگي چون «آبادان»، «شرهاني»، «دو کوهه»، «خرمشهر» و «طلائيه» گذاشته شده است.


   

هر بخش با معرفي منطقه آغاز مي‌شود و رواياتي از دستورات امام خميني(ره) گرفته تا زندگينامه يکي از شهيدان منطقه در آن درج شده است. به‌طور کلي مطالب اين بخش‌ها به چند دسته از جمله «طنز دفاع مقدس»، «معرفي کتاب»، «جنگ نرم و ابعاد آن»، «معرفي شهدا»، «سفرنامه راهيان نور»، «خاطرات دفاع مقدس»، «دفاع مقدس، ايثار و مقاومت» و معرفي مناطق جنگي» تقسيم مي‌شود.


   


در 12 بخش اين ويژه‌نامه مطالبي چون «قاب عکس پدر من عيدي تو»، «طواف در آسمان عشق»، «پايان روياهاي پوشالي»، «همسنگران جبهه سايبري»، «از خرمشهر تا خدا»، «هنرمندانه زيستن»، «بمان براي فردا»، «جزيره عشق»، لافسر جنگ نرم»، «پنهان پيدا»، «soft war»، «کتاب‌شناسي جنگ نرم»، «عزت‌طلبي امت اسلامي»، «چريک عاشق» و «شبکه‌هاي اجتماعي» درج شده است.


   


«به بوي عشق آمدم»، «شيوه‌هاي جنگ نرم»، «دکتراي معرفت»، «جنگ نرم عليه اسلام و جمهوري اسلامي»، «پروانه‌اي در آتش»، «معرفت از پاچنار تا پنجوين»، «بي ستون در بيستون»، «مي‌رويم تا خط امام بماند» و «چه رنج‌ها کشيده‌ايم» عنوان مطالب ديگري است که در اين ويژه نامه انتشار يافته‌اند.


                          


شوراي سردبيري اين نشريه را عقيل منصوري، محمدصادق دهنادي، کيانوش بستاک، علي پورجباري و محمدصالح طيب‌نيا تشکيلب داده است. طراحي جلد و صفحه‌آرايي آن بر عهده پريسا صمدپوري و جاويد مغروري بوده و اميرحسين آل‌اسحاق، حامد اردستاني، هدي اسماعيل‌نژاد، فروغ رستگارمهر، شايان پاک‌نژاد، زهرا طيب‌نيا، عطيه کفعمي و نفيسه طالبي در تهيه و انتشار اين نشريه همکاري داشته‌اند.


                                  


در مقدمه اين ويژه‌نامه پس از نقل جمله‌اي از امير مومنان علي(ع) در باب مطالعه و تدقيق در احوال گذشتگان، آمده است: ‌بر اساس اين گفتار حکيمانه امام مي‌توان به نيکي دريافت که چرا با ارتقاء دانش و بصيرت جوامع به تاريخ، پيوندها و علايق بين نسل‌هاي متفاوت بيشتر مي‌شود و بايد به همين حجت تفسير اين روايت را فهميد که فرموده‌‌اند: در آخر‌الزمان معني برخي آيات و حکم الهي بهتر از زمان نزول آيات و صدور حکمت‌ها درک مي‌شود.


                                              


در بخشي ديگر از اين مقدمه مي‌خوانيد:‌ کارنامه درخشان جامعه ايران اسلامي در دوران دفاع مقدس نشان داد، درک و معرفت نسبت به پيامبر و امير مومنان مي‌تواند تاريخ را بار ديگر در طول تاريخ به حرکت درآورد که اين بار در مصاف کفر و تزويذر در احر از کيد دشمن درون جسته،‌ کفار و دنياپرستان مرتجع بار ديگر در مصاف حقيقت و تقوا شکست بخورند.

نظر شما