شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۰
کد خبر: ۴۴۸۱۷
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۳
همايون خرم ميهمان نشست پنجشنبه خودمانيِ فرهنگسراي ابن سينا مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي مراكز فرهنگي هنري منطقه دو،‌ سيدقاسم ناظمي، ‌رئيس فرهنگسراي ابن سينا، با اعلام اين خبر گفت: در ادامه برگزاري محفل پنجشنبه‌هاي خودماني، در روز 14 مهر ميزبان همايون خرم موسيقيدان برجسته کشور خواهيم بود.


مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه دو ضمن دعوت از دوستداران فرهنگ و هنر براي حضور در محفل گپ و گفتگو با هنرمندان و فرهيختگان‌، تصريح كرد: ما در اين نشست‌ها تلاش مي‌كنيم فضايي خودماني براي گفتگو و ارتباط چهره به چهره ميان شهروندان و هنرمندان عرصه‌هاي مختلف فراهم آوريم.



استاد همايون خرم در سال 1309 در بوشهر متولد شد. مادرش از شيفتگان موسيقي اصيل ايراني بود و از مقام‌هاي موسيقي ?ايراني به دستگاه همايون علاقه‌اي وافر داشت. به همين دليل هم نام «همايون» را براي فرزند خود انتخاب كرد.



?همايون خرم در سن10-11 سالگي به مكتب استاد صبا راه يافت و به علت استعداد شگرف در 14-15 سالگي يك شبه ره صد?ساله را پيمود . همايون به موازات فعاليت عاشقانه و در عين حال محققانه در موسيقي ايراني، از كسب علم نيز غافل نبود و در اكثر ????مراحل تحصيل از شاگردان ممتاز بود و تحصيلات عاليه خود را تا اخذ دانشنامه در رشته مهندسي برق ادامه داد.



عضويت در شوراي عالي موسيقي راديو، رهبري اركستر سازهاي ملي، استاد دانشكده موسيقي ملي و هنرستان شبانه، آهنگساز در برنامه هاي موسيقي ايراني و خصوصاً برنامه گل‌ها، رهبري اركستر گل‌ها و سوليست ويلن از سمت‌هاي مختلف ايشان در زمينه هنر و موسيقي است.



تعدادي از آهنگ‌هاي ايشان مانند: تو اي پري كجايي(سرگشته)، امشب در سر شوري دارم (غوغاي ستارگان)، ساغرم شكست اي ساقي (طاقتم ده)، رسواي زمانه منم، آيا همه شما بي گناهيد، اشك من هويدا شد، پيك سحري، بعد از تو هم در بستر غم مي توان خفت، ساقي ببين، دل پريشانم زغم گرفته، آواي خسته دلان و ده ها آهنگ ديگر، همگي بيانگر نبوغ همايون خرم در كار آهنگ سازي است.


براي شركت در نشست پنجشنبه خودماني باهمايون خرم مي‌توانيد از ساعت 18روز پنجشنبه 14 مهرماه به فرهنگسراي ابن سينا واقع در شهرك قدس،‌فاز يك،‌ ايران زمين شمالي مراجعه كنيد.

نظر شما