يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۳
کد خبر: ۴۴۸۶۵
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۶
رکوردار گينس و استاد بزرگ شطرنج ايران با بيان اين‌که شهرداري تهران طي سال هاي اخير فعاليت هاي ماندگاري در حوزه ورزش همگاني انجام داده است، گفت: در اين برنامه ها افراد جامعه به بهترين شکل ممکن اوقات فراغت خود را پر مي کنند و تعامل اجتماعي سازنده اي را با يکديگر مي توانند ايجاد کنند.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه7 در اين برنامه که بيش از 300 نفر از شهروندان در سنين مختلف حضور داشتند، سيدمحمد حاج آقامير رييس سازمان ورزش شهرداري تهران ، با بيان اينکه هدف اما ايجاد فضايي براي شرکت شهروندان با سلايق و گروه هاي سني در تمام رشته ها است، گفت: نگاه مابر اين است که فضايي را ايجاد کنيم که همه شهروندان بتوانند به راحتي دراين برنامه ها شرکت کنند و قابل دسترسي باشد.

 

او ادامه داد: در اين مسابقه که در منطقه 7برگزار شد ( شطرنج سيمولتانه ) ،بيش از 300 نفر از شهروندان در گروه هاي سني از کودک تا سالمند با حضور دو استاد بزرگ شطرنج کشورمان ( احسان قائم مقامي و محجوبي ) شرکت کردند که خود اين نمود ورزش همگاني و اشتياق بالاي شهروندان براي حضور در اين گونه برنامه ها است.

 

آقامير اضافه کرد: ما به دنبال اين هستيم که با کمترين هزينه و حداقل امکانات به ورزش همگاني و توسعه آن بپردازيم و استفاده از فضاهاي بوستان ها از جمله مورداي است که مي توان در اين بخش به آن اشاره کرد.

 

او در ادامه به هفته سالمند اشاره کرد و اظهار داشت: بيش از 40درصد از ظرفيت ايستگاه هاي تندرستي سازمان ورزش شهرداري تهران در خدمت سالمندان است، 350 هزار نفر از سالمندان ما کارت منزلت دارند که از مجموعه هاي آبي به صورت رايگان استفاده مي کنند.

 

رييس سازمان ورزش شهرداري تهران خاطر نشان کرد: با اين امکانات براي سالمندان ، شاهد افزايش عمر و اميد به زندگي هستيم و بسياري از نارسايي ها و آسيب هاي اجتماعي در اين سنين کاهش يافته که بيانگر عملکرد شهرداري و توجه آن به سالمندان است.

 

محمود منيعي معاون اجتماعي – فرهنگي منطقه هفت، با اشاره به برگزاري مسابقه بزرگ شطرنج سيمولتانه در منطقه هفت با حضور دو استاد بزرگ شطرنج ايران و رکورد داران گينس (محجوبي – احسان قائم مقامي ) گفت: توسعه و ترويج ورزش همگاني و از سوي ديگر آموزش شهروندان و ترغيب آنها به ورزش هايي که جنبه هاي مختلف ذهني آنها را مي تواند تقويت کند از اهداف شهرداري منطقه هفت است.

 

معاون اجتماعي – فرهنگي منطقه هفت اظهار کرد: هدف ما نهادينه کردن و سياست گذاري ورزش هاي همگاني است و در ادامه سپردن مسئوليت وبرگزاري آن به خود مردم است.

 

در اين برنامه احسان قائم مقامي استاد بزرگر شطرنج ايران با تاکيد بر اهميت برگزاري ورزش هاي همگاني از سوي شهرداري تهران گفت: اين ورزش ها نقش بالايي در آشنايي بيشتر نونهالان و نوجوانان با رشته هاي مختلف ورزشي دارد.

 

او با ذکر اين نکته که کشور ايران لياقت بهترين ها را دارد اضافه کرد: چنانچه جوان ها و نوجوانان هدفمند حرکت کنند و فضاي ذهني آن ها مثبت باشد روز به روز شاهد موفقيت بيشتر کشور در عرصه هاي مختلف ورزشي خواهيم بود.

 

استاد بزرگ شطرنج ايران در مورد ورزش همگاني اظهارکرد: حرکت هاي ماندگاري طي سال هاي اخير توسط شهرداري تهران در اين خصوص انجام شده که فرهنگ شهروندي را افزايش مي دهد و فعاليت هاي مثبت و سازنده اي را در بين عموم افراد جامعه ايجاد کرده است.

 

رکورد دار گينس ، اضافه کرد: در اين برنامه ها افراد جامعه به بهترين شکل ممکن اوقات فراغت خود را پر مي کنند و تعامل اجتماعي سازنده اي را با يکديگر مي توانند ايجاد کنند و تمام اين ها از برکات شهرداري است.

اين قهرمان کشوري افزود: ورزش هاي همگاني موجب استعداد يابي مناسبي مي شود و کمک مي کند اين استعداد ها نمايان شده و افراد به پايگاه ها براي تمرينات سيستماتيک معرفي شوند.

نظر شما