سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۸
کد خبر: ۴۴۸۶۶
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۸
سومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران با حضور 5 هنرمند خارجي، 12 هنرمند منتخب در بخش اصلي و 10 هنرمند جوان در بخش دانشجويي، هفتم تا بيست و هفتم آبان‌ سال‌جاري در محوطه برج ميلاد برگزار مي‌شود.

سيد مجتبي موسوي، رييس اداره حجم سازمان زيباسازي شهر تهران و دبير سومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» گفت: حضور 5 هنرمند مجسمه‌ساز خارجي از كشورهاي سوريه، مراكش، يونان، ژاپن و سوئد قطعي شده است تا در كنار 12 هنرمند منتخب در بخش اصلي و 10 هنرمند جوان در بخش دانشجويي در اين سمپوزيوم به ساخت مجسمه اقدام كنند.


او افزود: براي حضور در سومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران از 9 هنرمند مجسمه‌ساز از 9 كشور دعوت به عمل آمده بود كه حضور 5 هنرمند براي حضور در اين سمپوزيوم قطعي شد.


دبير سومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران در مورد محل برگزاري آن گفت: با بررسي همه فضاهايي كه امكان برگزاري اين سمپوزيوم در آن فراهم بود، برج ميلاد به عنوان ميزبان هنرمندان مجسمه‌ساز انتخاب شد كه توافق‌هاي لازم نيز با مسئولان اين برج نيز صورت گرفته است.


سومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران با محور مجسمه‌سازي با سنگ از هفتم تا بيست و هفتم آبان‌ سال‌جاري برگزار مي‌شود. پيش از اين گفته شده بود كه اين سمپوزيوم در بوستان ولايت يا چيتگر برگزار مي‌شود.


موسوي درباره اهداف برگزاري اين سمپوزيوم خاطرنشان كرد: سمپوزيوم مجسمه سازي تهران با هدف توسعه هنر مجسمه‌سازي معاصر ايران از طريق فراهم آوردن شرايط بروز و شکوفايي آفرينش‌هاي هنري، تعميم نگاه زيباشناسانه در جامعه، تبادل تجربيات، اطلاعات و مهارت­ها‌ در زمينه مجسمه‌سازي شهري در ميان هنرمندان و آشنايي شهروندان با مراحل اجراي آثار برپا مي‌شود.


او با اشاره به‌حضور 10 هنرمند جوان در بخش دانشجويي اين سمپوزيوم تصريح كرد: بخش دانشجويي سمپوزيوم با هدف ايجاد فرصت آموزش و فضاي کار براي دانشجويان در سومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران گنجانده شده است.


رييس اداره حجم سازمان زيباسازي شهر تهران اضفافه كرد: در مدت زمان ثبت نام و دريافت آثار هنرمندان اين دوره از سمپوزيوم 72 هنرمند در بخش اصلي با ارائه 134 اثر پيشنهادي و 24 هنرمند در بخش دانشجويي با ارائه 62 اثر پيشنهادي براي حضور در سومين سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران ثبت نام کردند.

در همين زمينه بخوانيد:

اعلام آمادگي 5 مجسمه‌ساز خارجي براي حضور در سمپوزيوم تهران

شهرداري تهران بزرگ‌ترين حامي مجسمه‌سازي كشور است

نظر شما