دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۲
کد خبر: ۴۴۹۲۱
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۰
همكاري شهرداري و وزارت آموزش و پرورش؛
6 كتاب از مجموعه انتشارات سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران براي برنامه درسي دانش‌آموزان مقاطع ابتدايي و راهنمايي مناسب تشخيص داده شد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران هم‌زمان با «روز جهاني كودك»، سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي با معرفي 6 كتاب از انتشارات سازمان حمل و نقل و ترافيك كه با همكاري «دفتر پژوهش‌هاي فرهنگي» منتشر شده، اين كتاب‌ها را براي برنامه درسي دانش‌آموزان مناسب و مرتبط دانست.

بر اساس اين گزارش دفتر انتشارات كمك آموزشي سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي، كتاب «دوچرخه‌سواري ايمن» را که خواندن آن براي دانش‌آموزاني كه دوچرخه ‌سوار مي‌شوند مفيد اعلام شده، براي دانش‌آموزان مقطع ابتدايي توصيه کرده است.

اين گزارش مي‌افزايد كتاب «فرهنگ ترافيك» در 8 فصل شامل بيشتر بدانيم، انواع حمل و نقل، حمل و نقل در ايران، علائم و تابلوها، وسايل كنترل ترافيك، تسهيلات و تجهيزات ترافيك، قوانين و مقررات عبور و مرور و محيط زيست و ترافيك كه با زباني علمي اما قابل فهم مباحث ترافيك را براي دانش‌آموزان توضيح مي‌دهد، دومين كتاب‌ مورد تاييد است.

بنا بر اين گزارش 4 كتاب از مجموعه كتاب‌هاي «مي‌خواهي چه كاره بشوي» كه به مشاغل مرتبط با حمل و نقل و ترافيك مي‌پردازد از جمله «پليس راهنمايي»، «راننده اتوبوس شهري»، «راهبر راه‌آهن شهري (مترو)» و «مهندس ترافيك»، از ديگر كتاب‌هاي مورد تاييد است كه تعدادي از مشاغل مربوطه به حمل و نقل شهري را معرفي مي‌نمايند.

تمامي كتب يادشده توسط  محمود برآبادي نويسنده كودك و نوجوان كه به عنوان كارشناس ارشد معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيك مشغول به انجام فعاليت‌هاي پژوهشي و مطالعاتي در حوزه كودكان و نوجوانان است، به رشته تحرير در آمده و با همكاري «دفتر پژوهش‌هاي فرهنگي» منتشر شده‌اند.

نظر شما