دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۵
کد خبر: ۴۴۹۲۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۰
فاز نخست پروژه تقاطع غيرهمسطح در منطقه 21 تا پايان سال جاري به پايان مي‌رسد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 21، علي درويش‌پور قائم مقام شهردار اين منطقه ، در نشست مشترک خود با دبيران شوراياري محلات 17گانه منطقه 21 با اعلام اين خبر، به وضعيت شبکه معابر اين منطقه اشاره کرد و گفت: اين منطقه به دليل وجود شبکه‌هاي وسيع بزرگراهي فتح ، آزادگان، شهيد لشگري و شهيد فهميده با مشکلات ترافيکي بسياري روبه روست.

 

او افزود: حجم بالاي تردد خودروهاي عبوري در بزرگراه هاي منطقه باعث شده آمار تصادفات منجر به فوت وجرح در اين منطقه نسبت به ساير مناطق شهر تهران افزايش چشم گيري داشته باشد.

 

درويش پور در ادامه راه حل اين مشکل را در احداث تقاطع هاي غير همسطح در معابر حادثه خيز دانست و تصريح کرد: با بررسي هايي که در معاونت حمل ونقل وترافيک شهرداري منطقه 21 انجام شده است، چند نقطه از سطح منطقه از جمله بزرگراه شهيد لشگري – گلها وتقاطع ايران خودرو نياز به اجراي پروژه تقاطع غير همسطح دارد.

 

او ادامه داد: با توجه به مشکلات محور گلها – مخصوص، اجراي تقاطع غير همسطح در اين محور در دستور کار معاونت حمل ونقل وترافيک منطقه قرار گرفته است و اين پروژه در دو فاز با اختصاص اعتباري بالغ بر 45 ميليارد ريال از سوي معاونت حمل ونقل وترافيک شهرداري تهران به اين پروژه در منطقه 21 آغاز شد و طبق پيش‌بيني‌هاي به عمل آمده، فاز نخست آن که شامل پل است تا پايان سال جاري به اتمام خواهد رسيد.

 

قائم مقام شهرداري منطقه 21 يادآور شد: طراحي اوليه فاز نخست اين پروژه به اتمام رسيده ، پيمانکار آن مشخص و 70 در‌صد نيز رفع معارض شده است. کارگاه اداري آماده شده و کارگاه فني در مرحله تجهيز است.

 

به گفته وي عمليات اجرايي و زيرسازي ديواره هاي خاک مصلح چپ گرد در شمال بزرگراه شهيد لشگري نيز در حال اجراست.

 

درويش‌پور در پايان اين جلسه گفت: همزمان با اجراي فاز نخست اين پروژه ، طراحي فاز دوم نيز در حال انجام است.

 

نظر شما