سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۳۷
کد خبر: ۴۴۹۳۰
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴
گزارش«شهر» از حضور خدام رضوي در پايتخت؛
خدام رضوي كه به مناسبت دهه كرامت از روز چهارشنبه وارد شهر تهران شدند امروز 16 مهر پس از بازديد از بيمارستان‌هاي ساسان و امام خميني(ره) رهسپار حرم حضرت عبدالعظيم (ع) شدند.

به گزارش خبرنگار« شهر»، مراسم استقبال از خادمان حرم رضوي همراه با گلباران و اهداء گل توسط مردم روز چهارشنبه در فرهنگسراي خاوران برگزار شد. در اين مراسم خدام پس از بازديد از مناطق جنوبي شهر تهران (مناطق 15، 16 و شهر ري) در محوطه باز فرهنگسراي خاوران به تماشاي نمايش «پنجره فولاد» به کارگرداني سيد جواد هاشمي و با بازي اکبر عبدي نشستند و به ابراز محبت مخاطبان و تماشاچيان پاسخ دادند.


اهتزاز پرچم رضوي در اين فرهنگسرا، توزيع نذورات و بسته‌هاي متبرك بين مردم، مداحي و نوحه‌سرايي از ديگر برنامه‌هايي بود كه تا ساعت 23 در فرهنگسراي خاوران توسط خدام رضوي برگزار شد.



در روز پنجشنبه 14 مهر نيز از ساعت 14 مراسم ميثاق با امام راحل و ورود كاروان به حرم مطهر امام خميني (ره) آغاز شد. اهداي گل و اداي احترام، مداحي و دعاخواني از بخش‌هاي مختلف حضور خدام در حرم مطهر بود. پس از آن با حضور در قطعه شهداي گمنام به غبارروبي مزار شهدا و دلجويي از خانواده‌هاي شهيدان پرداختند. حضور در حرم امامزاده صالح، اقامه نماز جماعت، اهتزاز پرچم رضوي و توزيع نذورات از ساعت 19 تا 23 از ديگر برنامه‌هاي خدام رضوي در روز پنجشنبه محسوب مي‌شود.



حركت نمادين كاروان خدام از ميدان انقلاب به سمت دانشگاه تهران از ساعت 11 روز جمعه 15 مهر و حضور در صف اول نماز جمعه از ديگر برنامه‌هاي اين كاروان محسوب مي‌شود. سخنراني دو نفر از خدام در خطبه‌هاي قبل از نماز و بيعت با دولت و نظام يكي ديگر از برنامه‌هاي كاروان در روز جمعه بود.


اين كاروان امروز شنبه 16 مهر پس از حضور در بيمارستان ساسان با جانبازان جنگ تحميلي ملاقات و با حضور در بيمارستان امام خميني (ره) از بخش بيماران و كودكان سرطاني اين بيمارستان بازديد كردند و به سمت حرم عبدالعظيم رهسپار شدند. ويژه برنامه «زير سايه خورشيد» نيز شامل سخنراني، مداحي، شعر خواني آئيني و اجراي محمد اصفهاني در برج ميلاد از ديگر برنامه‌هايي است كه امروز از ساعت 20 تا 23 در برج ميلاد در نظر گرفته شده است.



نواختن نمادين زنگ مدارس توسط خدام رضوي در دو مدرسه دخترانه صابرين شاهد در منطقه1 و سيروس کوهي در منطقه 11 و حضور در مسجد دانشگاه تهران در روز يكشنبه 17 مهر بخش ديگري از برنامه‌هاي اين كاروان است.

نظر شما