دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۴
کد خبر: ۴۴۹۴۲
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۱
شهردار تهران گفت: اگر امروز تاكيد بر تربيت، تزكيه و اصلاح جامعه باشد، همه جامعه آن‌را در اولويت قرار مي‌دهد، از همين‌رو ست كه ما به‌عنوان شهرداري نيز بايد به‌موضوعات فرهنگي با محوريت مسجد و تفكر مسجدي توجه كنيم.

به‌گزارش خبرنگار«شهر»، دكتر محمدباقر قاليباف، شهردار تهران، شب گذشته ـ 16 مهر ـ در مراسم بهره‌برداري از مركز مذهبي و فرهنگي امام رضا (ع) و در مسجد اين مركز ضمن تبريك ميلاد هشتمين اختر تابناك امامت گفت: مهم‌ترين نكته‌اي كه ما خدمتگزاران در شهرداري تهران و در نظام جمهوري اسلامي در هر سطحي كه هستيم بايد به آن توجه كنيم، دين مردم و توجه به‌تعليم و تربيت آن‌هاست.


او افزود: امام رضا(ع) نيز مي‌فرمايند كساني كه دين‌شان را فداي دنيا و دنياي‌شان را فداي دين خود مي‌كنند، از ما نيستند، لذا اگر ما مي‌خواهيم در مكتب عظيم اهل بيت(ع) حركت كنيم و فرهنگ غني تشيع را مدنظر داشته باشيم، بايد تقوا پيشه‌كنيم و در راه خدمت به مردم نيز گام برداريم.


شهرداري تهران در برابر معضلات فرهنگي مسئول است

شهردار تهران تصريح كرد: از همين‌روست كه حتما نهادي مانند شهرداري تهران در كنار ضرورت انجام خدمات شهري و عمراني، بدون شك در برابر مشكلات و معضلات فرهنگي نيز مسئول است.


او ادامه داد: اگر فردي از شهروندان از صراط مستقيم منحرف شود، بنده به‌عنوان يك خدمت‌گزار نيز در اين مساله سهيم هستم، چرا كه من هم وظيفه‌اي به‌دوشم بوده كه شايد كوتاهي كرده باشم، همان‌گونه كه ممكن است پدر و مادر، مسجد، مدرسه و معلم آن كوتاهي كرده باشند.


توجه‌به‌موضوعات فرهنگي با محوريت مسجد و تفكر مسجدي

محمدباقر قاليباف خاطرنشان كرد: اگر امروز تربيت، تزكيه و اصلاح جامعه مطرح باشد، همه جامعه هم آن‌را در اولويت قرار مي‌دهد، از همين‌رو ست كه ما به‌عنوان شهرداري نبايد تنها به‌جدول و آسفالت شهر توجه كنيم، بلكه بايد به‌موضوعات فرهنگي با محوريت مسجد و تفكر مسجدي توجه داشته باشيم.


او ساخت مجموعه فرهنگي مذهبي امام رضا (ع) را در همين راستا عنوان كرد و با بيان اين‌كه اوقات فراغت جوانان تا سالخوردگان در همه محلات و همه سطوح بايد مدنظر باشد، اظهار داشت: اين مركز فرهنگي و مذهبي كه نگين آن مسجد و اساس آن بر نماز گذاشته شده است؛ تنها يك مسجد نيست و نبايد با نماز تعطيل شود، بلكه بايد در طول روز به‌همه خانواده‌ها و جوانان خدمت‌رساني كند.


91، سال پيشرفت بزرگراه امام علي (ع)

شهردار پايتخت ضمن عذرخواهي از مشكلاتي كه شهروندان در پروژه‌هاي عمراني با آن مواجه مي‌شوند، خاطرنشان كرد: هر گونه فعاليت عمراني براي همسايگان پروژه و عموم شهروندان مشكلاتي به‌همراه دارد، چنان‌چه برخي پروژه ها به‌درازا نيز مي كشد، اما من وظيفه دارم از اين عزيزان حلاليت بطلبم.


او ساخت ادامه بزرگراه امام علي (ع) در منطقه 7 را يكي از اين پروژه ها دانست و عنوان كرد: با برنامه‌ريزي‌ها و تلاش‌هايي كه صورت گرفته تا سال آينده شاهد پيشرفت بخش قابل توجهي از اين اتوبان خواهيم بود.


در حاشيه:

ـ نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد امام رضا (ع) با حضور شهردار تهران و ديگر مديران شهري به امات حجت‌الاسلام و المسلمين ناصحي، رييس مركز فعاليت‌هاي ديني شهرداري تهران اقامه شد.

ـ در آستانه حضور آيت الله مهدوي كني، رييس مجلس خبرگان در اين مركز فرهنگي و مذهبي، شهردار تهران در ميانه برنامه مسجد را ترك كرد تا به استقبال وي، برود.

ـ در اين برنامه با حضور آيت‌الله مهدوي كني، رييس مجلس خبرگان رهبري، حجت‌الاسلام ابوترابي، نايب رييس مجلس شوراي اسلامي، محمدباقر قاليباف شهردار تهران و حجت‌الاسلام و المسلمين ناصحي، رييس مركز فعاليت‌هاي ديني شهرداري تهران از مديران شهري و دست اندركاران ساخت اين مجلس قدرداني شد.

ـ در پايان اين مراسم، آيت‌الله مهدوي كني با خواندن صيغه مسجد، آن‌را براي مسجد وقف كرد تا احكام مسجد بر آن جاري شود.

ـ پس از آن خبرنگاري درباره شرايط انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي سوالاتي را مطرح كرد كه آيت‌الله مهدوي كني ضمن تاكيد بر ضرورت وحدت اصولگرايان، تصريح كرد: در وحدت اصولگرايان همه من ‌جمله محمدباقر قاليباف و محسن رضايي نيز بايد حضور داشته باشند.

ـ پس از پايان برنامه، چند نفر از شهروندان منطقه 7 مسائلي را با شهردار تهران مطرح كردند. در ضمن يكي از شهروندان همسايه اين مركز از مشكلات ايجاد شده در اجراي اين طرح از شهردار منطقه گلايه كرد كه قاليباف با روبوسي با وي و در آغوش گرفتن اين شهروند، از وي عذرخواهي كرد.

نظر شما