يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۵۳
کد خبر: ۴۴۹۶۷
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۴
ويژه برنامه زير سايه خورشيد به مناسبت تولد امام رضا (ع) با حضور جمع کثيري از دانشجويان به ميزباني سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران عصر ديروز در سالن همايش‌هاي برج ميلاد برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي خاتم، اين مراسم با تلاوت اياتي چنداز قرآن کريم شروع و با اجراي تله تئاتربا موضوعيت کرامت و امام رضا در سه پلان ادامه يافت در اين ميان اجراي قطعات شعري از استاد کريم خاني و گروه تواشيح، سالن همايش را مزين به نام مبارک علي ابن موسي الرضا (ع) کرد.


مهمترين بخش اين همايش بازگشايي پرچم متبرک امام رضا (ع) بود که توسط خادمان آستان قدس رضوي و سفيران مهرباني بود كه صحنه‌هاي ملکوتي و عرفاني را براي ميهمانان فراهم کرد.

در اين ميان خادمي‌زاده؛ خادم آستان قدس رضوي دهه پربرکت کرامت را تبريک گفت و بيان کرد: چهار سال است که استان قدس رضوي ويژه برنامه زير سايه خورشيد را در سراسر ايران برگزار مي‌کند، امسال هم 22 استان و 70شهر و همچنين در نجف، کاظمين ،کربلا به همت سازمان جوانان آستان قدس رضوي ويژه برنامه‌هايي را به مناسبت تولد امام رضا(ع) برگزار مي‌کند.

صلواتي‌زاده هدف از اجراي اين ويژه برنامه را ارتقاي معرفت ديني در راستاي سيره ائمه دانست و اظهار داشت: باورهاي اعتقادي جوانان بايد بهبود يابد، مهمترين هدف ما گسترش سيره رضوي در ميان جوانان است و به همين مناسبت برنامه‌هاي مفصلي چون ملاقات با انديشمندان، محققين، عيادت از بيماران و توانبخشان... و در کل برنامه‌هايي که بتواند جشن و سرور رضوي را در دورترين نقاط کشور و حتي جهان گسترش دهد.


وي پيام ويژه برنامه زير سايه خورشيد را مهرباني، محبت، دوستي و خدمت به هم نوعان عنوان کرد و ادامه داد: خادمان بارگاه آستان قدس رضوي به عنوان سفيران آن حضرت موظفند مهرباني و عطوفت را در سراسر ايران گسترش دهند.


در ادامه اين مراسم حاج اقا ميرلوحي در مورد زندگي امام رضا(ع) گفت: تاريخ زندگي امام رضا(ع) گواهي مي‌دهد که نزد حضرت، از امور دنيا چيزي محبوب تر از احسان به مردم و انفاق به تهيدستان نبوده است تا آنجا که در اوان استقرار در خراسان در يکي از روزهاي عرفه، تمام اموال خويش را ميان فقرا قسمت کرد که البته سخن در باب کمالات حضرت بسيار زياد است که اميد است همه ما در پرتو الطاف آن امام همام قرار بگيريم.


در ادامه اين همايش با شکوه گروه هنري ريحانه به هنر نمايي پرداختند و در پايان عليرضا افتخاري با اجراي خوب خود مورد استقبال ميهمانان قرار گرفت.

نظر شما