يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۴۷
کد خبر: ۴۵۰۹۹
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۲
فرهنگسراي بهمن با همکاري گروه موسيقي آذربايجاني قافلانکوه؛ آيين بزرگداشت استاد آشيق بولود جوادي را روز يکشنبه 24 مهرم برگزار مي‌کند.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي بهمن، آيين بزرگداشت استاد آشيق بولود جوادي همزمان با سالروز تولدش با حضور اساتيد بزرگ موسيقي آشيقي همچون فرهاد جوادي، حسن اسکندري، علي بابايي، عمران حيدري و گلابعلي داودي برگزار مي‌شود.


از برنامه‌هاي اين مراسم، تلاوت آيات قران کريم، قدرداني از استاد آشيق بولود جوادي، اجراي موسيقي آذري گروه قافلانکوه، اجراي گروه کر آشيقي به سرپرستي کوثر علي شهبازي، اجراهاي موسيقي آذري آشيقي اياز شجاعي ،يوسف حسين زاده و رسول قره داغي، اجراي مارش آذربايجاني استاد فرهاد جوادي و.. است.


استاد آشيق بولود جوادي نوازنده پرآوازه و کهنه کار ساز آذربايجاني، در سال 1312 شمسي در روستاي اوزال چشم به جهان گشود و در ايام کودکي به شهر ميانه کوچ کرد. ذوق هنري و کشش دروني او به موسيقي چنان بود که در ايام کودکي با يک حلبي، چوب و چند سيم، سازي دستي مي‌سازد و با ذوق و علاقه آن را مي‌نوازد، همين ذوق و شوق باعث مي‌شود پس از چند دهه، نام اين آشيق آذربايجاني در کشورهاي ديگرنيز مطرح شود.


اجراي کنسرت‌هاي بزرگ وي در خارج از کشور از 30 سال پيش و از کشورهاي عمان و کويت شروع شد. در کنار کنسرت‌هاي برون مرزي، کنسرت‌هاي زيادي از اين استاد ساز و آواز در شهرهاي مختلف ايران به اجرا در آمده است که به نام گروه کنسرت قافلانکوه، نام زادگاه خود را هميشه همراه داشته است.

ذوق هنري استاد بولود جوادي، تنها به موسيقي آذربايجاني محدود نيست، هزاران بيت اشعار ناب و پرمغز وي در قالب هاي قوشما، گرايلي، تجنيس، اوستا نامه، دگيشمه، باياتي، قوشا بيت و... مقام شعر و ادب او را نيز نمايان مي‌سازد.

نظر شما