شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۹
کد خبر: ۴۵۱۶۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۲
انتخاب آگاهانه همسر، نشست‌هاي شيوه‌هاي فرزندپروري، شاه کليد تربيت، آموزش مهارت‌هاي زندگي و حرف‌هايي از جنس شيشه عناوين مهمترين نشست‌هايي است كه با رويكرد خانواده در فرهنگسراي تهران و مراكز فرهنگي هنري منطقه 22 برگزار مي‌شود.

اكبر بختياري، مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 22 در گفت و گو با خبرنگار «شهر» با بيان اين مطلب گفت: كتابخانه شيخ مفيد وابسته به خانه فرهنگ اميركبير با هدف آشنايي بهتر و بيشتر بانوان با معيارهاي صحيح شناخت و انتخاب همسر، نشست انتخاب آگاهانه همسر را برگزار مي‌كند.


رييس فرهنگسراي تهران افزود: اين نشست روز دوشنبه 24 مهر با حضور كارشناس مسايل اجتماعي برگزار مي‌‌شود.


وي با اشاره به نشست شاه کليد تربيت در خانه فرهنگ اميرکبير، ادامه داد: اين سلسله نشست‌ها نيز با هدف آشنايي والدين با روش‌هاي نوين و اصول علمي تربيت فرزند با حضور كارشناس مجرب براي والدين دانش‌آموزان برگزار مي‌شود و طي آن با محوريت موضوعي «اعتماد به نفس فرزندان» راهکارهاي عملي و روانشناسي مناسب به شرکت‌کنندگان ارايه مي‌شود.


بختياري نشست آموزش مهارت‌هاي زندگي در آينه روايات و احاديث را از ديگر نشست‌هاي تخصصي عنوان كرد و گفت: اين سلسله نشست‌هاي فرهنگي ديني با عنوان «روايت نور» هر سه‌شنبه در فرهنگسراي تهران برگزار مي‌شود.



به گفته وي، در اين برنامه که پس از نماز جماعت برگزار مي‌شود حجت الاسلام حيدري، امام جماعت و پژوهشگر حوزه و دانشگاه با استناد به روايات و احاديث اهل بيت(ع) به بررسي و تبيين آموزه‌هاي مهارت‌هاي زندگي از نگاه اسلام مي‌پردازد.



در اين برنامه هم چنين به پرسش هاي نمازگزاران درباره مسايل و مشکلات زندگي با استفاده از احاديث و روايات و ذکر مثال‌هايي از سيره اهل بيت(ع) پاسخ داده مي‌شود.


رييس فرهنگسراي تهران تصريح كرد: همچنين اين فرهنگسرا به مناسبت روز پيوند اوليا و مربيان روز سه‌شنبه 26 مهرماه نشست «از جنس شيشه» را با حضور دکتر محمود گلزاري برگزار مي‌كند.


وي افزود: در اين نشست كارشناس برنامه ضمن ارايه ماحصل سال‌ها تجربيات علمي و تحقيقي خود در زمينه ارتباطات و تعامل ميان اعضاي خانواده و روابط ميان خانه و مدرسه، به پرسش‌هاي حاضرين در باره مشکلات تربيتي و مسايل دانش آموزان و اوليا پاسخ مي‌دهد.

نظر شما