سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۶
کد خبر: ۴۵۱۷۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۰
مدير فرهنگي هنري منطقه 6 از برگزاري نشست بررسي نقش سيد جمال‌الدين اسدآبادي در بيداري اسلامي و نوانديشي ديني در خانه موزه دکتر شريعتي خبرداد.

رضا دوستعلي در گفت‌و‌گو با خبرنگار «شهر» با بيان اين خبر گفت: در حال حاضر بيداري اسلامي و نوانديشي ديني يكي از مسايل روز دنيا به شمار مي‌رود، به همين دليل خانه موزه شريعتي متناسب با فضا و هويت خود در سومين نشست تفكر از نماي نزديك به بررسي نقش سيدجمال‌الدين اسدآبادي در اين مقوله مي‌پردازد.

رييس فرهنگسراي سرو با بيان اينكه اين نشست‌ها داراي مخاطبان خاص خود است، افزود: بخش عمده اين مخاطبان را دانشجوياني تشكيل مي‌دهند كه شيفته شخصيت، آثار و انديشه‌ها فرد مورد نظر هستند به همين دليل در هر يك از نشست‌ها از اساتيد مجرب و به‌نام نيز دعوت مي‌شود.


دوستعلي تصريح كرد: هدف از برگزاري اين نشست‌ها ت جليل و تكريم افراد نيست بلكه اين جلسات به شناخت شخصيت واقعي فرد مورد نظر و بررسي آثار و انديشه‌ها و تاثير آنان در جامعه مي‌پردازد. در اين نشست نيز حبيب‌الله اسماعيلي سردبير كتاب ماه تاريخ و جغرافيا به شناخت شخصيت سيدجمال‌الدين اسدآبادي و مسعود رضوي روزنامه‌نويس و پژوهشگر تاريخ و فرهنگ پيرامون نقش وي در بيداري اسلامي و نوانديشي ديني مي‌پردازند.


به گفته وي، سيدجمال‌الدين اسدآبادي فرد ويژه‌اي در تاريخ معاصر فرد ويژه‌اي به شمار مي‌رود كه داراي جابجايي‌هاي جغرافيايي زيادي بوده است. وي در تحريم تنباكو و چاپ روزنامه عروة‌الوثقي فرد موثري بوده و همواره با مستبدان و طاغوت زمان خود در مبارزه بوده است. همچنين در بحث خرافه‌زدايي،‌ مبارزه با غرب و از بين‌بردن تفرقه بين مسلمانان نقش به سزايي را ايفا كرده است.


دوستعلي با اشاره به اينكه امام موسي صدر و اقبال لاهوري شخصيت‌هايي بودند كه در دو نشست گذشته به آن پرداخته شده است، گفت: سومين نشست تفكر از نماي نزديك از ساعت 17 تا 19 روز 27 مهرماه در خانه موزه دكتر شريعتي واقع در خيابان جمالزاده شمالي، نرسيده به خيابان دکتر حسين فاطمي، کوچه نادر، پلاک 9 برگزار مي‌‌شود.

نظر شما