شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۵۲۰۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۲
در پنجمين نشست از سلسله نشست‌هاي «مفاخر شميران» دکتر فخرالدين قوامي از شاگردان دکتر قريب با بيش از نيم قرن سابقه طبابت در شميران مورد تجليل قرار مي‌گيرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي ملل، پنجمين نشست از اين سلسله نشست‌ها اختصاص به تجليل از دکتر فخرالدين قوامي دارد.وي متولد سال 1309 است و تحصيلات خود را در مدارس خيريه دزاشيب، شاپور و البرز به پايان رسانده وتحصيلات دانشگاهي خود را در دانشگاه تهران به پايان برد.


وي در سال 1367 به سمت رياست بيمارستان بهرامي رسيد و در سال 1380 بازنشسته شد و پس از آن همچنان به صورت افتخاري در بخش بيماريهاي عفوني بيمارستان بهرامي مشغول خدمت است.


عليرضا زند وکيلي مدير فرهنگي هنري منطقه يک، با اشاره به اينکه اين برنامه با مشارکت شهرداري منطقه يک برگزار مي‌شود گفت: در سلسله نشست‌هاي مفاخر شميران سعي بر اين است تا بزرگان منطقه در معرض شناخت عموم قرار گرفته و اين عزيزان را به عنوان الگو هاي برتر به شهروندان خصوصا نسل جوان معرفي کنيم.


وي در بخشي ديگر از سخنانش تاکيد کرد: تاکنون سيد عبد اله انوار رياضيدان و نسخه شناس، احمد دالکي پدر علم نجوم آماتور ايران، استاد سيد محسن مير باقري معلم قران و اخلاق و عبدالخالق الياسي معلم پيشکسوت منطقه در اين سلسله نشستها مورد تقدير قرار گرفته و تا پايان سال از تعداد ديگري از اين عزيزان تقدير شود. زند وکيلي در پايان بر ضرورت توجه هر چه بيشتر به پيشکسوتان علوم و فنون تاکيد کرد.


اين مراسم با حضور مهندس جاويد شهردار منطقه، محسن جلالي، مهاون اجتماعي منطقه، اعضاي شوراياري‌ها، مفاخر و شهروندان شميران و جمعي از جامعه پزشکي برگزار مي‌شود.


براي شرکت در مراسم در تاريخ 27 مهر ماه ساعت 16 در سالن فرهنگ فرهنگسراي ملل واقع در بوستان قيطريه حضور بهم رسانند.

نظر شما