دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۷
کد خبر: ۴۵۲۱۰
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۷
پنجمين جشنواره انار با عنوان «ياقوت بهشت» فردا (26 مهر) با حضور امير خوراكيان، رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و جهان‌پناه مديرکل وزارت جهاد کشاورزي در فرهنگسراي اشراق افتتاح مي‌شود.

به گزارش خبرنگار«شهر»، برگزاري اين جشنواره از سال 86 در فرهنگسراي اشراق پايه‌گذاري شده است و هر سال با هدف ترويج فرهنگ مصرف، آشنايي با خواص درماني انار و شناخت گونه‌هاي مختلف انار با بخش‌هاي مختلفي در فصل پاييز برگزار مي‌‌‌شود.


اين جشنواره كه همه ساله با مشاركت وزارت جهاد كشاورزي اجرا مي‌شود شامل معرفي انار استان‌هاي مختلف کشور و عرضه مستقيم انار و فرآورده‌هاي آن، صنايع دستي و سوغات استان‌ها، کارگاه آموزشي تخصصي و مشاوره، کارگاه هنرهاي خانگي ( آشپزي و شيريني پزي با انار)، کارگاه بررسي خواص درماني انار و برپايي غرفه‌هاي ويژه کودکان و نوجوانان است.


«ايران» بزرگترين توليدكننده و زادگاه انار است

حامد سليماني مدير فرهنگي هنري منطقه 4 و رييس فرهنگسراي اشراق درمورد برگزاري اين جشنواره مي‌گويد: زادگاه اصلي انار ايران است و در فرهنگ ايراني انار نشانه زندگي، زايش و فراواني است و در آيات متعدد قرآن به خوردن آن سفارش شده است. اين ميوه سرشار ازپتاسيم، سديم، کلسيم، فسفر، نياسين و تيامين است. ايران با توليد سالانه 600 هزارتن انار يکي از بزرگترين توليدکنندگان انار در جهان به شمار مي‌رود و در حال حاضر بيشترين سطح کشت انار را در جهان دارا است.



مراسم افتتاحيه اين جشنواره با حضور جهان پناه مديرکل وزارت جهادکشاورزي، امير خوراکيان رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و جمعي ديگر از مسئولين برگزار مي شود.

پنجمين جشنواره انار با عنوان «ياقوت بهشت» از 26 مهر تا 5 آبان در فرهنگسراي اشراق برگزار مي‌شود و شهروندان مي‌توانند مانند سال‌هاي گذشته با حضور در اين جشنواره ضمن خريد انار استان‌هاي مختلف از بخش‌هاي متنوع آن نيز بازديد كنند.

نظر شما