دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۳۱
کد خبر: ۴۵۲۵۶
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۳
مديرعامل برج ميلاد در گفت‌وگو با «شهر»:
مديرعامل برج ميلاد با انتقاد از رويه برخي رسانه‌ها در رابطه با انعكاس اخبار برج ميلاد به عنوان يك دستاورد ملي، گفت: متاسفانه به اتفاق‌هاي مبارك و جبنه‌هاي مثبت كار كمتر توجه مي‌شود، برخي حاضر نيستند اقرار كنند كه به سود رساندن سرمايه‌هاي معطل مانده مردم در برج ميلاد در مديريت كنوني شهري است.

رحيم مطهرنژاد، مديرعامل برج ميلاد در گفت‌وگو با خبرنگار«شهر» دررابطه با ميزان تعامل شهروندان با برج و راه‌هاي برقراري ارتباط برج ميلاد با مخاطبان گفت: «از جمله راه‌هايي كه شهروندان مي‌توانند با برج ارتباط بگيرند و از برنامه‌هاي برج آگاه شوند سايت، تلفن‌هاي گويا، بيلبوردهاي اطراف برج است. در عين حال برخي از اتفاق‌ها هم كه با مشاركت ديگر بخش‌ها انجام مي گيرد رسانه‌اي مي‌شود. به فراخور ابعاد برنامه محلي، شهري يا ملي از امكانات مختلفي استفاده مي‌شود.»

 

 

او در پاسخ به اين سوال كه دربرنامه‌ريزي‌هاي راهبردي مخاطبان برج ميلاد چه كساني‌اند، گفت: «ما سعي‌مان بر اين است كه تمامي اقشار جامعه از تمامي خدمات برج بتوانند استفاده بكنند. ما اعتقاد داريم برج ميلاد به مهمترين مركز فرهنگي، علمي، اجتماعي، مذهبي و هنري تهران تبديل شده است و اخيرا ورزشي نيز به آن اضافه مي‌شود. مصداق اين مهم نيز آنست كه به عنوان مثال در حوزه علوم در بخش نجوم در برنامه‌هايي كه ظرف 15 ماه اخير برگزار شده ، سعي شده است نقش برج ميلاد در حوزه نجوم به خوبي ايفا شود. به گفته‌ي مطهرنژاد تاكنون 10 همايش بزرگ نجوم در اين مركز برگزار شده است.»

 

استقبال برج ميلاد از همكاري با نهادهاي فعال در حوزه كودك

 

 

او دررابطه با اقداماتي كه برج در حوزه كودك انجام داده است، گفت:« امسال با همكاري بنياد بازي‌هاي رايانه‌اي «جشنواره بازي‌هاي رايانه‌اي» را برگزار كرديم كه در آن 285 بازي عرضه شد كه تماما توسط ايراني‌ها طراحي و توليد شده بود. ظرف مدت سه روز 100 هزار دانش آموز از اين جشنواره و نمايشگاه ديدن كرد.»

 

 

مديرعامل برج ميلاد از همكاري با نهادهاي مرتبط براي ارائه خدمات ويژه به كودكان استقبال و تصريح كرد: «ما آماده‌ايم كه با كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، معاونت فرهنگي اجتماعي ناجا و نهادهاي ديگري كه مي توانند به اين گروه سني خدمات ارائه كنند قرارداد تنظيم كنيم .»

 

 

مطهر نژاد اضافه كرد:«در مطالعات طراحي برج ميلاد فضايي ويژه كودكان در نظر گرفته نشده است اما اگر اتفاق جديدي باشد كه در تهران تكرار نشده باشد و مناسب با مكان برج ميلاد باشد ما استقبال مي كنيم و آن را در برج اجرايي مي كنيم. دليل اين امر هم آنست كه برج سند راهبردي و برنامه جامع دارد و همه برنامه ها بايد آنها تطبيق داده شود.»

 

 

نمي‌توان به راحتي از «ميلاد» گذشت

 

او گفت: «دكتر قاليباف يك مجموعه نيمه كاره‌اي را در سال 84 از مديريت قبلي شهري تحويل گرفته كه در آن مقطع پيشرفت اين مجموعه تنها 42 درصد بوده است. ساخت برج ميلاد از سال 74 تا سال 84 تنها 42 درصد بوده است. كه البته اين ميزان پيشرفت هم تنها مربوط به سازه شفت برج است. سازه راس برج ساخته نشده بوده ، سازه پايين برج و مركز همايش‌ها هم تكنيل نشده بوده. پاركينگ طبقاتي كه در حال حاضر يك هزار ظرفيت دارد كار احداثش آغاز نشده بوده و گذرگاه دسترسي به برج كه 5 هزار كمتر مربع مساحت دارد هم ظرف چند سال اخير ساخته شده است. »

 

 

او ادامه مي‌دهد: «سال 84 آقاي قاليباف اين مجموعه را با اين اوصاف تحويل مي گيرد و افتخار مديريت شهري اين هست كه در دوران مديريت ايشان اين سازه كه با پول مردم شهر تهران به صورت نيمه كاره مانده بود را تحويل گرفته و در عرض سه سال 58 درصد باقي مانده را كه شامل 12 طبقه سازه راس برج 12 هزار متر مربع، سازه پايين برج 6 طبقه 12 هزار متر مربع، پاركينگ طبقاتي مركزي با ظرفيت هزار واحد خورو، مركز همايش‌هاي بين المللي تهران با مساحت 48 هزار متر مربع و گذرگاه، تونل‌ها و راه جديد دسترسي كه همه در دوران دكتر قاليباف طراحي و عملياتي شده است. »

 

 

مطهرنژاد افزود: «اينها چيزي نيست كه بتوان به راحتي از كنار آن گذشت اما بسياري به راحتي از كنار آن مي گذرند و حاضر نيستند كه اقرار كنند اين اتفاق بزرگي بود كه در دوران مديريت ايشان رخ داد و برج ميلاد تكميل شد. يعني سرمايه معطل مانده شهر تهران تبديل به محلي شد كه امكان بهره‌برداري از آن براي مردم تهران و ايران و براي گردشگران خارجي فراهم شد. اين مهمترين اتفاقي بوده كه در مديريت شهري كنوني اتفاق افتاده است. »

 

مديرعامل برج ميلاد تصريح كرد:« اتفاق ديگري كه ديگران بايد شهردار تبريك بگويند و نبايد مجموعه مديريت شهري خودش بگويد آنست كه بزرگترين سازه راس برج ها در دنيا در برج ميلاد تهران ساخته شده است. هيچ برجي در مجموعه برج‌هاي مخابراتي جهان وجود ندارد كه توانسته باشد يك‌هزار و 500 نفر مهمان را در ارتفاع 245 تا 300 متري فراهم بكند. اين افتخاري ست كه نصيب ما شده است.»

 

 

 

مديريت شهري كنوني سرمايه معطل مانده مردم را به سوددهي رساند

 

مطهر نژاد با بيان اينكه تمامي مراحل طراحي، مشاوره و اجرا برج ميلاد توسط مهندسان ايراني انجام شده است، گفت: «بايد به اين بباليم و به خاطر موضوعات پيش پا افتاده، دستاوردهايي با اين عظمت را مورد عتاب و خطاب قرار داده ندهيم. بزرگترين رستوران گردان جهان در برج ميلاد راه‌اندازي شده و 8ماه از فعاليتش مي گذرد.اين‌ها همه اتفاق‌هاي مباركي است. چرا به اين جبنه‌هاي كار كمتر توجه مي شود!»

 

او اضافه كرد: «ما توانسته ايم شرايطي را در برج ميلاد تهران فراهم كنيم كه بسياري از مقامات ارشد كشورها با علاقه‌‌مندي براي ديدار و حضور در اين برج مي‌آيند، بازديد مي كنند و اين دستاورد عظيم كشور ما را تحسين مي‌كنند.»

 

به گفته‌ي مطهرنژاد شهرداري تهران در دوران مديريت آقاي قاليباف توانسته 100 هزار مترمربع مساحت از اين مجموعه را تمام كند و به بهره‌برداري برساند و سرمايه‌اي را كه براي آن هزينه شده بود و بهره‌برداري اقتصادي نمي‌شد را به بهره‌برداري اقتصادي برساند. 

نظر شما