شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۲
کد خبر: ۴۵۲۸۰
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴
گالري‌هاي ماه مهر، اعتماد، اثر، گلستان و راه ابريشم از روز جمعه 29 مهر ميزبان نمايشگاه‌هاي تازه‌اي از آثار شاهو بابايي، شيرين اتحاديه، آزاده رزاق‌دوست، افشين زردين و هاوار اميني خواهند بود.

به گزارش خبرنگار شهر، نمايشگاه نقاشي‌هاي شاهو بابايي با عنوان «بخاري» روز جمعه 29 مهر در گالري اعتماد افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه تا 10 آبان همه‌روزه به جز دوشنبه ‌ها از ساعت 15 تا 20 در گالري اعتماد پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.

شاهوبابايي متولد 1357 در مريوان،‌ دانش‌آموخته کارشناسي نقاشي در دانشگاه هنر تهران، عضو انجمن صنفي نقاشان ايران، عضو انجمن هنرهاي تجسمي ايران، مدرس دانشگاه جهاد دانشگاهي، هنرمند برگزيده‌ ششمين دوسالانه‌ نقاشي معاصر تهران و دريافت کننده‌ فرصت مطالعاتي سفارت ايتاليا است. وي تاکنون نمايشگاه‌هاي متعددي را در گالري‌هاي مختلف تهران، ‌و همچنين در چين و انگلستان برگزار کرده است.



گالري اعتماد در خيابان با هنر(نياوران)، ميدان ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان(دو راهي سمت راست)، پلاک 4 واقع است.



گالري ماه مهر نيز از روز جمعه 29 مهرماه ميزبان نمايشگاه نقاشي‌هاي شيرين اتحاديه خواهد بود. علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به جز 6 و 13 آبان از ساعت 16 تا 20 از آثار اين نمايشگاه که تا 15 آبان ادامه دارد، ديدن کنند.



گالري ماه مهر که بخشي از مدرسه هنري «ماه مهر» است، در خيابان آفريقا، کوچه نيلوفر، پلاک 7 واقع است.

همچنين نمايشگاه نقاشي‌هاي آزاده رزاق‏دوست با عنوان «نامه‌ها» روز جمعه 29 مهر در گالري اثر برگزار مي‌شود. رزاق دوست در اين نمايشگاه 12 اثر رنگ روغن ارائه داده است و آثار اين نمايشگاه حاصل دو سال تلاش اوست؛ بوم‏هايي حاوي دست‏نوشته‏هايي محرمانه، که گاه نارضايتي و شکايت و گاه حسي عاشقانه و حرف‏هاي ناگفتني را روايت مي‏کنند.



رزاق دوست در سال 89 آثار آغازين اين مجموعه را در گالري AB زوريخ به نمايش گذاشته و اکنون بخش‌هاي ديگر مجموعه در گالري اثر رونمايي مي‏شود. رزاق دوست در نمايشگاه هاي متعدد و آرت فرهاي مختلفي حضور داشته و آثاري از او در گستره بين‌المللي به فروش رسيده است.

نمايشگاه نقاشي «نامه‌ها» به مدت سه هفته در گالري اثر برپا خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه روزه از ساعت 17 تا 21 از اين آثار در گالري اثر واقع در خيابان كريمخان زند، خيابان ايرانشهر، كوچه برفروشان، پلاك 16 ديدن کنند.

همچنين گالري گلستان از روز جمعه 29 مهرماه ساعت 16 تا 20 ميزبان نمايشگاه نقاشي افشين زردين خواهد بود. اين نمايشگاه تا چهارشنبه چهارم آبان همه‌روزه به‌جز پنج‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 ميزبان بازديدکنندگان خواهد بود.

گالري گلستان در خيابان دروس، خيابان کماسائي، شماره 34 واقع است.

گالري راه ابريشم نيز روز جمعه 29 مهر از ساعت 16 تا 20، نمايشگاه عکس و نقاشي‌هاي هاوار اميني را افتتاح مي‌کند. در دومين نمايشگاه انفرادي هاوار اميني، نقاش سراغ عکس‌هاي آرشيوي- شناسنامه‌اي- رفته و رد و نشاني از برخورد نقاشانه بر آن‌ها گذاشته است. اين مجموعه در کل اشاره‌اي است کوتاه، به هويت در تاريکي مانده آدمي.

نمايشگاه عکس-نقاشي‌هاي هاوار اميني تا 15 آبان‌ ادامه دارد و بازديد از آن در روزهاي شنبه تا چهار شنبه از ساعت 15 تا 19 و پنج‌شنبه‌ها 17 تا 20 در گالري راه ابريشم براي علاقمندان امکان‌پذير است. گالري راه ابريشم واقع در فرمانيه، خيابان لواساني، پلاك 103،‌ روزهاي جمعه تعطيل است.

نظر شما