دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۷
کد خبر: ۴۵۲۸۷
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۰
عضوشوراي اسلامي شهر تهران با تاکيد بر حفظ درختان باغ فخر‌الدوله در طرح توسعه بهارستان،گفت: اين چه نگاه کلنگي است که به دنبال آن همه جا را خراب کنيم تا يک موزه بسازيم در حالي که مي‌توانستيم از خانه شهيد ديالمه براي احداث موزه استفاده کنيم .

به گزاش «شهر» ، احمد مسجد جامعي در جلسه امروز-25 مهر- شوراي شهر در خصوص طرح ساماندهي مجلس شوراي اسلامي و توسعه ميدان بهارستان و زمين هاي اطراف مجلس با اشاره به اين که اين طرح بودجه 400 ميليارد توماني دارد و قرار است ظرف دو سال به انجام برسد ، گفت : ميدان بهارستان 150 تا 180 هزار متر وسعت دارد و يک محله تاريخي است ، چرا که در آن بناهاي تاريخي قرار دارد و براي توسعه اين محل بايد طرح مربوطه در شوراي شهر نيز بررسي شود.

او ادامه داد : بر اساس اين طرح قرار است کتابخانه مجلس شوراي اسلامي توسعه يابد که اين اقدامي مناسب است که موجب افزايش جذابيت اين منطقه خواهد شد ، اما در مراسم کلنگ زني براي اجراي اين طرح ، هدف گذاري هايي لحاظ شده بود که هم اکنون از اين هدف گذاري ها فاصله گرفته ايم.

اين عضو شوراي شهر با اشاره به اين که در طرح توسعه بهارستان احداث فضاي سبز براي رفع آلودگي هواي منطقه مورد توجه قرار گرفته است،گفت : در مجموعه بهارستان باغ فخر الدوله قرار دارد ؛ همان محلي که زماني کميته امداد و زماني انجمن اسلامي معلمان بوده و از نظر تاريخي محل کار شهيدان رجايي و باهنر و برخي ديگر از نمايندگان مجلس به شمار مي رفته است و اگر قرار باشد بنا بر اين طرح بخشي از درختان باغ فخر الدوله قطع شود ، کاري نادرست است چراکه ما در شوراي شهر براي قطع يک درخت جلسه گذاشته و اجازه نمي دهيم اين اقدام صورت گيرد چه رسد به اين باغ که محلي تاريخي است و نبايد در جهت احداث فضاي سبز بهارستان به درختان اين باغ آسيب برسد.

او با بيان اين که در ميدان بهارستان ساختمان‌هايي وجود دارد که کمتر از يک سال تاسيس شده و اين منطقه داراي بافت فرسوده نيست و داراي بافتي سنتي است و بسياري از خانواده هاي اصيل تهراني در اين منطقه زندگي مي کنند و بايد بناهاي تاريخي آن حفظ شود ؛ در اين راستا قبل از اجراي اقدامات لازم بنا بر طرح ساماندهي مجلس و زمين هاي اطراف آن ، بررسي هاي لازم در شوراي شهر انجام شود.

مسجد جامعي در ادامه گفت : اين طرح بايد با حفظ ميراث تاريخي به اجرا در آيد و اگر مي خواهيم در ميدان بهارستان موزه احداث کنيم نبايد ساختمان علميه که مدرسه علميه بوده و ازنظر تاريخي داراي قدمت است خراب شود ؛ اين در حالي است که هم اکنون خانه شهيد ديالمه خراب شده در صورتي که آنجا مي توانست به دليل قدمت تاريخي به موزه تبديل شود ، مانند دانشگاه هنر تبريز و يا خانه بروجردي ها در کاشان.

او افزود: اين چه نگاه کلنگي است که به دنبال آن همه جا را خراب کنيم تا يک موزه بسازيم در حالي که مي توانستيم از خانه شهيد ديالمه براي احداث موزه استفاده کنيم.

اين عضو شوراي شهر با تاکيد بر اين که ما در بهارستان داراي بناهاي تاريخي بي شمار هستيم ، تصريح کرد : من پيشنهاد مي کنم که طرح هايي از قبيل بحث ساماندهي مجلس و زمين هاي اطراف آن بدون نظر شوراي شهر انجام نشود.

او با اشاره به اين که اين طرح 400 هزار متر زير بنا دارد و به موجب آن زمين هاي اطراف مجلس قرار است تملک شود تا به خانه نمايندگان تبديل شود ، گفت : همه اين اقدامات بايد در ابتدا در شورا بررسي و پس از آن به تصويب رسيده و اجرا شود.

در ادامه رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز گفت: پيشنهاد خود را به طور مکتوب به شورا ارائه دهيد تا پيگيري هاي لازم دراين زمينه به انجام رسد و اين موضوع در کميسيون ماده 5 مورد بررسي قرار گيرد.

چمران در اين جلسه به مناسبت روز تربيت بدني و ورزش ، به ورزشکاران کشور تبريک گفت و اظهارکرد : ما از نظر مسائل ورزشي د رجايگاه مناسبي قرار نداريم و در اين خصوص سه سال پيش از سازمان ورزش خواستيم برنامه ورزشي 5 ساله خود را به شورا ارائه دهد که متاسفانه تاکنون اين اقدام انجام نشده ، اما طي صحبت‌هاي اخير با رئيس سازمان ورزش ، قرار شده برنامه 5 ساله ورزشي اين سازمان به شوراي شهر ارائه شود.


نظر شما