شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۸
کد خبر: ۴۵۳۹۰
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴
شهردار تهران تاكيد كرد:
شهردار تهران با بيان اين كه كاش مي شد در كنار پروژه‌هايي مثل بزرگراه شهيد زين‌الدين فعاليت‌ها و مراكز فرهنگي و هنري براي شناساندن امثال اين شهيد به‌نسل سوم انقلاب ايجاد شود از معاونت فرهنگي و اجتماعي خود خواست تا در اين زمينه اقدام كند.

به‌گزارش خبرنگار «شهر»، محمدباقر قاليباف شهردار تهران صبح امروز ـ 30 مهرماه ـ در مراسم بهره‌برداري از 7 كيلومتر بزرگراه شهيد زين‌الدين (حدفاصل بزرگراه امام علي(ع) تا پل پروين) در منطقه 4 با بيان اين‌كه اين پروژه كلكسيوني از مشكلات بود، گفت: امروز ساخت بيش از 7 كيلومتر با توان مهندسي موجود در شهرداري بيش از 10 ماه طول نمي‌كشد، اما مشكلاتي مانند معارضان ملكي و تاسيساتي سبب طول كشيدن اين پروژه بوده است. اين پروژه 400 هزار مترمربع معارض ملكي داشته است.


او با اشاره به‌سابقه اجراي اين پروژه، مانع‌تراشي‌ها و ايجاد اخبار نادرست را مهم‌ترين معضل اين پروژه دانست كه فضا را متشنج و غيرواقعي نشان داد و تصريح كرد: همين روند و انتشار اخبار غيرواقعي باعث شد پروژه 18 ماه با تاخير همراه باشد كه باعث افزايش مشكلات مردم شد.


چاره‌اي جز عبور از لويزان نبود

شهردار تهران با انتقاد از عملكرد رسانه‌ها و رسانه ملي در آن زمان نسبت به‌متشنج كردن فضا و ادعاي اين‌كه چرا يك جنگل را منهدم مي‌كنيد، سوال كرد: چگونه قبل از آن، در ساخت ادامه همت بزرگراه در غرب چند هزار درخت از توت‌زاران كن كنده شد، اشكالي نداشت، اما در اين‌جا قطع چند درخت 40 ساله سوزني چنين موجي را به همراه داشت.


او با تاكيد براي ادامه اين بزرگراه راه ديگري وجود نداشت، خاطرنشان كرد: اگر بزرگراه شهيد زين‌الدين از ميان محله شميران‌نو عبور مي‌كرد، علاوه بر اين‌كه بخشي از اين محله ميان اتوبان و جنگل به صورت جزيره‌اي محصور در مي‌آمد و مشكلات و معضلات اجتماعي بيش‌تري را به‌همراه داشت.


قاليباف به‌حضور خود به‌عنوان فرمانده نيروي انتظامي در اين منطقه اشاره كرد: پيش از اين هم بخش‌هايي از اين منطقه با مشكلات زيادي همراه بود، اشرار در اينجا مواد مبادله مي‌كردند و جان و مال و ناموس مردم هم در امان نبود به‌گونه‌اي كه ما با تيراندازي اين منطقه را از وجود اشرار آزاد كرديم.


53 كيلومتر بدون حتي يك چراغ قرمز

او ادامه داد: به‌هرحال با بهره‌برداري از اين بخش بزرگراه و تكميل آن تا پايان سال، طي مسير از غرب به شرق تهران با مسافت 53 كيلومتري بدون حتي يك چراغ قرمز ميسر مي‌شود.


شهردار پايتخت با بيان اين‌كه اولويت شهرداري تهران انجام پروژه‌هاي مختلف فرهنگي و عمراني در شرق و جنوب تهران است، تصريح كرد: بهره‌برداري از بزرگراه امام علي (ع) شرق تهران را متحول مي‌كند، چنانچه دارآباد را تا جنوب تهران و حرم امام متصل مي‌سازد.


او با بيان اين‌كه توسعه خط 3 مترو در شمال و شمال‌شرق نيز بخشي از مشكلات مردم اين محدوده از تهران را كاهش مي‌دهد، شرف ما در گرو خدمت به مردم نجيب كشورمان است كه در سايه نظام جمهوري اسلامي زندگي مي‌كنند.


خاطره قاليباف از شوخ طبعي شهيد زين‌الدين

محمد باقر قاليباف در بخشي از سخنان خود با با يادكردن از شهداي گرانقدر دفاع مقدس، به‌ويژه شهيد مهدي زين الدين او را يكي از فرماندهان جوان، لايق، جوان، شجاع، شايسته و متدين دفاع‌مقدس برشمرد و اضافه كرد: او از شوخ‌ترين و باصفاترين فرماندهان جنگ بود كه حتي در سخت‌ترين شرايط كه همه رزمندگان در بهت به‌سر مي‌بردند، با شوخي هاي خود، همه سختي‌ها را به‌سخره مي‌گرفت، در حالي‌كه همه فكر مي‌كنند فرماندهان جنگ همه عبوس بودند.


او با بيان خاطره‌اي از دوران جنگ و دفاع مقدس اظهار داشت: خاطرم هست يك بار كه به‌همراه شهيد زين‌الدين، شهيد باقري، شهيد چراغچي و سردار اميرحسين اسدي براي بازديد از منطقه عملياتي رمضان به‌منظور چگونگي ادامه عمليات عزيمت كرديم، در بحبوبه جنگ در حالي‌كه تشخيص خودي از دشمن ممكن نبود و گردوخاك نيز عامل مضاعفي شده بود، ماشين ما به‌عقب يك تانك عراقي برخورد كرد و گل‌گير آن به‌گونه‌اي به چرخ گير كرد كه ادامه حركت براي ما ممكن نبود.


لقمه‌هاي چرب و نرم براي عراقي‌ها

شهردار پايتخت ادامه داد: در همين حين همه از ماشين پياده شديم تا شايد بتوانيم با صاف‌كردن گل‌گير ادامه حركت را فراهم كنيم، از عقب تانك عراقي ابزاري برداريم تا گل‌گير را صاف كنيم، شهيد زين‌الدين به شوخي ميگفت چون براي مردم است، ابتدا بايد اجازه بگيريم و بعد آن‌را صاف كنيم.


اين فرمانده دفاع مقدس در ادامه گفت: حتي در مسير هم شهيد زين‌الدين شوخي مي‌كرد كه اگر ما 5 نفر اسير شويم، لقمه‌هاي چرب و نرمي براي عراقي‌ها هستيم.


لزوم احداث مراكز فرهنگي براي شناساندن شخصيت شهدا به‌نسل سوم

او با بيان اين كه كاش مي شد در كنار پروژه‌هايي مثل بزرگراه شهيد زين‌الدين فعاليت‌ها و مراكز فرهنگي و هنري براي شناساندن امثال اين شهيد ايجاد شود از معاونت فرهنگي و اجتماعي خود خواست تا در اين زمينه اقدام كند.


قاليباف در ادامه و به‌مناسبت «هفته شهداي وحدت» ضمن تجليل از شهيد شوشتري تصريح كرد: اين شهيد بيش از 30 سال و حتي پس از جنگ به‌تلاش خود در راه مجاهدت خدا گام برداشت و طعم يك زندگي معمولي را نچشيد كه همه ما مديون اين شهدا هستيم.


او تاكيد كرد: آنهايي كه وافدار به دفاع‌مقدس، شهدا و انقلاب و نظام هستند و خود را مديون شهدا مي‌دانند، تلاش مي‌كنند آرمان‌هاي جمهوري اسلامي تحقق پيدا كند.

نظر شما