دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۶
کد خبر: ۴۵۳۹۲
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۹
شهردار تهران با بيان اين كه حدود 75 تا 80 درصد از روند تکميل كمربند داخلي و خارجي پايتخت تكميل شده است، گفت: بزرگراه يادگار امام (ره) تا پايان سال‌جاري و امام علي (ع) سال 91 به‌بهره‌برداري مي‌رسد.

به‌گزارش خبرنگار «شهر»، محمد باقر قاليباف شهردار تهران، ظهر امروز ـ 30 مهرـ در حاشيه بهره‌برداري از 7 کيلومتر بزرگراه شهيد زين‌الدين (حد فاصل بزرگراه امام علي (ع) تا پل پروين) در جمع با بيان اين‌كه رينگ داخلي و خارجي بزرگراهي شهر تهران تا سال آينده طبق طرح جامع تکميل خواهد شد، اظهار کرد: بزرگراه شهيد زين الدين يکي از مهم ترين بزرگراه هاي شهر تهران است که از شرقي ترين نقطه تهران از ابتداي جاده جاجرود تا بزرگراه شهيد همت به سمت غرب و در نهايت وردآورد ادامه مي‌يابد.


او با بيان اين‌كه با وجود سختي هاي بسيار کار اجرايي امروز شاهد افتتاح اين بخش از بزرگراه شهيد زين‌الدين بوديم، افزود: امروز شاهد بهره‌برداري از حدود هفت کيلومتر از اين بزرگراه بوديم که سخت ترين مرحله اجرايي اين پروژه را نيز شامل مي شد، زيرا در اين بخش از کار حدود 400 هزار متر مربع رفع معارض ملکي صورت گرفته و همچنين معارضان تاسيساتي زيادي نيز بر سر راه بودند و بايد از جنگل لويزان هم عبور مي‌کرديم.


بهره‌برداري از 5 كيلومتر باقي‌مانده زين‌الدين؛ پايان سال

شهردار تهران در ادامه خاطرنشان كرد: ادامه بزرگراه شهيد زين‌الدين تا جاجرود به طول 5 کيلومتر نيز تا پايان سال به بهره برداري خواهد رسيد تا شهروندان بتوانند شرق تا غرب تهران را به راحتي و بدون مواجه شدن با چراغ قرمز و تقاطع طي کنند.


او با بيان اينکه 340 کيلومتر بزرگراه در تهران ساخته شده است، اظهار كرد: دو کمربند داخلي و خارجي بزرگراه هاي تهران رو به اتمام است و حدود 75 تا 80 درصد از روند تکميل اين دو رينگ محقق شده که در تلاشيم با تکميل اتوبان آزادگان، اتصال جاده مخصوص به بزرگراه آزادگان، شهيد حکيم و شهيد همت و ادامه بزرگراه شهيد زين الدين تا ابتداي جاده جاجرود رينگ اصلي شهر تکميل شود.

 

يادگار هم تا پايان سال تكميل مي‌شود

قاليباف در ادامه گفت: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته بزرگراه يادگار امام تا پايان امسال تکميل مي‌شود و همچنين توسعه بزرگراه امام علي (ع) تا حرم امام خميني(ره) که از مناطق مسکوني مانند اتوبان آهنگ، خيابان سبلان، پيروزي، خاوران، بعثت و آزادگان عبور مي کند و تا شهر ري نيز ادامه مي يابد با جديت در حال پيگيري است كه اميدواريم تا پايان سال 91 به‌بهره‌برداري برسد.


پيشرفت 40 درصدي تونل نيايش

او همچنين در پاسخ به سوالي در مورد تکميل پروژه تونل نيايش و طبقاتي شدن بزرگراه شهيد صدر بيان كرد: احداث اين تونل بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته پيش مي‌رود و تاکنون 40 درصد پيشرفت فيزيکي در احداث تونل داشته‌ايم كه به دليل اين‌كه كار در زير زمين انجام شده، كم‌تر مردم در جريان آن هستند اما از آبان‌ماه و با اقداماتي كه در روي زمين انجام مي‌شود، مردم مي‌توانند به صورت مشهودتر اقداماتي را که در دست اجرا است ببينند.


به‌گفته شهردار تهران، دکل‌هاي فشار قوي برق در مسير اين پروژه نيز از آبان ماه جمع آوري مي شود.

 

همكاري مردم، مناسب است

او در ادامه با بيان اينکه همکاري مردم در اجراي پروژه‌هاي عمراني بسيار مناسب بوده و تاثير گذار است، گفت: هر چه همکاري مردم به خصوص در مسير بزرگراه‌ها بيشتر باشد، کار با سرعت بيشتري پيگيري مي‌شود.


خواهر شهيد زين الدين نيز كه در اين برنامه حضور داشت روبان افتتاح اين پروژه را بريد،‌ در جمع خبرنگاران با بيان اينکه شهرداري اقدامات خوبي را داشته گفت: از همسنگران شهيد زين الدين که در مجموعه مديريت شهري فعاليت مي‌کنند تشکر داريم و اميدواريم که همگي بتوانيم ادامه دهنده و رهرو راه شهدا باشيم.

نظر شما